AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #1 Skrevet 2. april 2022 Har 2 barn. Minste på 3 år og største på 6 år. De har begge 2 nå kommet i en ekstrem tid hvor de absolutt skal plage hverandre hvert sekund 🙈😅 jeg er stort sett alene med dem begge, (jeg og barnefar er ikke sammen) og det er en ny og slitsom periode. Hvilken alder kan det roe seg ned på? Eller blir det verre med alderen?😅 Det er ikke lett å finne aktiviteter de 2 kan gjøre sammen enda, og hvertfall ikke rolig. De kan sitte å tegne på hver sin side av bordet. Minste er i en typ alder han liker å ødelegge istedetfor å f.eks ha en rolig aktivitet. De er begge glad i å være ute, så tar dem med ut i helga når det blir for mye 😅 Husker ikke helt med 6åringen fra Hvilken alder han begynte å spille spill, kort/brettspill, gleder meg til da vi alle 3 kan spille sammen. Hvilke aktiviteter har dere med barn i den alderen når dere er inne?:) Anonymkode: 90399...05f
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #2 Skrevet 2. april 2022 Tegning, maling, lim, saks, papp, kreppapir etc. fungerer ofte. Plastelina, lekesand, leke med vann i balje på badet (båter f.eks), bader i badekaret, gir dem små oppgaver hver for seg også er vi mye ute. Støy, krangling, rot, herjing osv gjør det uutholdelig å være inne over tid. Anonymkode: 08e71...275 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #3 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tegning, maling, lim, saks, papp, kreppapir etc. fungerer ofte. Plastelina, lekesand, leke med vann i balje på badet (båter f.eks), bader i badekaret, gir dem små oppgaver hver for seg også er vi mye ute. Støy, krangling, rot, herjing osv gjør det uutholdelig å være inne over tid. Anonymkode: 08e71...275 Takk for tips 🥰 ja det er 10 ganger bedre å være ute, absolutt 🙈 vi bruker ofte uteområdet til barnehagen i helga, eller turer. Er liksom plaging helt fra de våkner, og på kvelden til de skal legge seg. Er ikke mange uker siden det starta sånn ordentlig med det, men føler det er ekstremt 😅 er jo sånn det er å være søsken, skal plage hverandre til vanvidd, husker selv da jeg var liten. Men såklart man ser det på en annen måte med egne barn 😅 Anonymkode: 90399...05f
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #4 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for tips 🥰 ja det er 10 ganger bedre å være ute, absolutt 🙈 vi bruker ofte uteområdet til barnehagen i helga, eller turer. Er liksom plaging helt fra de våkner, og på kvelden til de skal legge seg. Er ikke mange uker siden det starta sånn ordentlig med det, men føler det er ekstremt 😅 er jo sånn det er å være søsken, skal plage hverandre til vanvidd, husker selv da jeg var liten. Men såklart man ser det på en annen måte med egne barn 😅 Anonymkode: 90399...05f Ja, det er forferdelig slitsomt. Det går i perioder heldigvis. Vanskelig alder for dine akkurat nå fordi behovene er veldig ulike. Anonymkode: 08e71...275 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #5 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det er forferdelig slitsomt. Det går i perioder heldigvis. Vanskelig alder for dine akkurat nå fordi behovene er veldig ulike. Anonymkode: 08e71...275 Ja det er sant. Man må finne måter og metoder som fungerer for begge. Men vil tro og håpe det bedrer seg når de blir større. Krangling er jo en naturlig og viktig del av søskenforhold. De tester hverandres grenser, samtidig gjør det jo båndet sterkt. Men de er vanvittig glad i hverandre også. Pappaen har ene 4 timer lørdag og andre 4 timer søndag. De spør etter hverandre når de ikke er sammen, det er veldig koselig 🥰 Anonymkode: 90399...05f 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #6 Skrevet 2. april 2022 Krangler de mye inne går vi ut eller en forelder tar med seg ett barn et sted Anonymkode: 285fd...def 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #7 Skrevet 2. april 2022 Jeg tror rett og slett noen søskenpar krangler mer enn andre. De jeg kjenner med barn som krangler mye, har egentlig ikke vokst ut av det før de begge ble opp i tenårene tidligst. Mine to er 6 og 9 år, og her begynte kranglingen så snart yngste begynte å vise personlighet. Det har ikke blitt lettere, tvert i mot. De elsker å spille hverandre opp, og får begge to "kick" av å plage den andre virker det som. I tillegg irriterer eldste seg fort over yngste. Glad i å herje er de begge også. Når vi må bryte inn i kranglingen for å adskille dem, vil de begge likevel være sammen. Anonymkode: 78669...f98 1
Mumsmums Skrevet 2. april 2022 #8 Skrevet 2. april 2022 Her har det vært krangling siden samme alder som dine er nå. Det har eskalert og blidd ganske mye værre, de er nå 8 og 11. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå