Gå til innhold

Hører dere fortsatt på musikk fra ungdomstiden på 80-og 90-tallet?

Alt blir ok

Anbefalte innlegg

Jeg hører fortsatt på de samme albumene og bandene som da jeg var 18-20 år og hadde fått en spesifikk musikksmak. Her er noe av det jeg hører på:
-Tool. Begynte å like dem i år 2000, og har siden vært blodfan. Se har kommer med flere album i nyere tid som jeg også hører på 

-ISIS the band 

-Puressence. Da jeg hørte på dette på 90-tallet var det tilløp til emo-fakter på min side. Har tatt frem musikken i perioder. Er så rart å tenke på at jeg hørte på dette som ung, og her sitter jeg, over 20 år senere, og liker det samme. Vet ikke hva jeg liker så godt med musikken, men jeg er veldig fascinert av den, og den treffer meg veldig 

Hva hører dere på? 

PS: jeg hører ikke bare på dette. Jeg hører på annen musikk også, men smaken min har ikke endret seg mye siden 90/2000-tallet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Begynt å høre på 60-70 talls rock  er født på 80 tallet så klarer ikke pop musikk fra 90 tallet ihvertfall.

Anonymkode: 3cef6...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Begynt å høre på 60-70 talls rock  er født på 80 tallet så klarer ikke pop musikk fra 90 tallet ihvertfall.

Anonymkode: 3cef6...9d2

Samme her. Født i 83, og synes omtrent alt som var populært da jeg var barn og tenåring var helt begredelig. Det var nok litt fordi jeg ble født for sent for grunge og for tidlig for goth, og kanskje med unntak av britpop var ikke egentlig rock en greie på midten av nittitallet. Da jeg var sånn 16-17 og begynte å lete litt utenfor det alle andre hørte på kom jeg over gamle greier som Vangelis, Tangerine Dream, ELP, Camel og King Crimson, og det var først da jeg virkelig begynte å interessere meg for musikk.

Så ja og nei. Jeg hører på masse musikk fra 80- og 90-tallet, men det er musikk jeg har oppdaget mye senere, ikke musikk jeg hørte på i ungdommen. Kom ikke over Opeth, Anekdoten og Tangerine Dream før jeg var 20, tipper jeg.

Anonymkode: c183b...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven
Gereon Rath skrev (På 2.4.2022 den 21.09):

Jeg hører på musikk fra 1000 tallet fram til 2022.

Er vel ikke så mye musikk som ble laget før 1600 tallet vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lurven skrev (3 minutter siden):

De første systemene for å skrive ned noter til musikk stammer fra 1400-tallet. Før Kristus. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Hurrian_songs

Og ja, det finnes selvfølgelig folk som gjør sitt beste for å gjenskape slik musikk, med korrekte instrumenter osv. Og legger ut resultat på YouTube. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurven skrev (2 timer siden):

Det ble laget mye musikk fra før 1600 tallet.  Musikk har blitt laget siden paleolittisk tid.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innimellom seff, men hører også mye på musikk fra 90 og 00-tallet som er nytt for meg. Har en greie for shoegaze for tiden og oppdager mye gammelt nytt. Musikkhorisonten min blir stadig videre og det er alltid plass til nye sjangere og artister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven
Gereon Rath skrev (1 time siden):

Det ble laget mye musikk fra før 1600 tallet.  Musikk har blitt laget siden paleolittisk tid.

Ja men det er vel ingen kjente musikkstykker og sånn. Vet at det et noen salmer fra bibelen og sånn som har fått melodier i nyere tid. Ingen vet vel hvilken melodi disse hadde opprinnelig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Iblant setter jeg på Spice Girls og Ace of Base for å mimre fra barneskole tiden, er rett tilbake på den lokale ungdomsklubben da 😁

Anonymkode: 0e46e...d42

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det kom mye bra på begynnelsen av 90 tallet. 1990-1993. både pop, rap, rnb, dance. rock. låtene var fengende og mye nytt som kom. elsker 80 tallet. mye bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt blir ok skrev (På 2.4.2022 den 20.54):

Jeg hører fortsatt på de samme albumene og bandene som da jeg var 18-20 år og hadde fått en spesifikk musikksmak. Her er noe av det jeg hører på:
-Tool. Begynte å like dem i år 2000, og har siden vært blodfan. Se har kommer med flere album i nyere tid som jeg også hører på 

-ISIS the band 

-Puressence. Da jeg hørte på dette på 90-tallet var det tilløp til emo-fakter på min side. Har tatt frem musikken i perioder. Er så rart å tenke på at jeg hørte på dette som ung, og her sitter jeg, over 20 år senere, og liker det samme. Vet ikke hva jeg liker så godt med musikken, men jeg er veldig fascinert av den, og den treffer meg veldig 

Hva hører dere på? 

PS: jeg hører ikke bare på dette. Jeg hører på annen musikk også, men smaken min har ikke endret seg mye siden 90/2000-tallet. 

jeg har begynt å like 70, 80, 90 tallsmusikk igjen nå. Hatet queen før men nå digger jeg dem! Ellers hører jeg på det meste av ting fra barndommen og ungdommen og liker godt å mimre om en tid som var mer bekymringsfri. Ingen corona eller strømkrise eller skyhøye drivstoffpriser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er født i 85 og hører nesten bare på musikk fra 80 tallet.

90 talls musikken er ganske håpløs 😄

Anonymkode: 99da3...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Født i -82 med veldig unge foreldre, så jeg vokste opp med hitmusikken fra deres generasjon - 70- og tidlig 80-tall. Queen, Elton John, Supertramp, Eagles, Meat Loaf, Pink Floyd, Slade, etc. De kassettene var igrunnen omtrent alt jeg hørte på på 90-tallet også. 

Anonymkode: e7a62...e61

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...