veslemms Skrevet 3. april 2022 #141 Del Skrevet 3. april 2022 Gereon Rath skrev (20 timer siden): – Poenget er ikke å gjøre 17. mai-toget til et demonstrasjonstog, sier MDG-politiker, som setter fyr på flaggdebatten i sosiale medier. https://www.nettavisen.no/norsk-politikk/17-mai/barnetog/debatten-raser-vil-ha-ukrainske-flagg-i-17-mai-toget/s/5-95-437100 Jeg er 100% for å støtte Ukraina, men dette er jeg i mot 17 mai er Norges nasjonaldag og på 17 mai skal det bare være norske flag. Om man vil ha tog med Ukrainske flag så kan man gjøre det enn annen dag. Jeg synes det er helt ok at de ukrainske flyktningene går med ukrainsk flagg. De har ikke vært her lenge nok til å utvikle noe særlig bånd til Norge og har heller ikke noen planer om å gjøre Norge til hjemmet sitt. De aller, aller fleste vil hjem til Ukraina igjen når krigen er over. Selv kommer jeg til å gå med norsk flagg. Synes det er mest naturlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 3. april 2022 #142 Del Skrevet 3. april 2022 CrossRoad skrev (7 minutter siden): Dere i denne tråden gjør jo det hele tiden - dere kobler det kinesiske flagget til Taiwan, det Saudi-Arabiske til halshugging osv. Fint om du skjønner at det er fullstendig å skyte seg selv i foten. Jeg er ikke "dere". Jeg kan ikke svare for andre. Om du vil diskutere hvalfangst og halshugging får du ta det med de som skriver om disse temaene. Sitat Hva jeg forbinder med et flagg trenger slett ikke å være det samme som det du forbinder med et flagg. Så når du begynner å snakke om at flagg har mening i folks bevissthet blir det bare tøvete. Nei, det er ikke det. Det er slik språk fungerer, at man har en noenlunde felles forståelse av hva et ord betyr og omfatter. Når denne forståelsen begynner å sprike i alle retninger blir det umulig å kommunisere. Sitat Hva symboliserer det norske flagget for deg da? Siden du mener jeg omdefinerer det ved å si at et flagg er symbol på nasjonal tilhørighet og kun det? Det har jeg allerede svart på. Det er et symbol for nasjonen Norge, og tilsvarer det å skrive "Norge" eller "norsk" i tekst. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Østkantgutt1913 Skrevet 3. april 2022 #143 Del Skrevet 3. april 2022 Tåpelig Norges National dag, kun norske flagg da 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 3. april 2022 #144 Del Skrevet 3. april 2022 Drizzt skrev (14 minutter siden): Men flagg har også en politisk mening. Jeg har ikke sett noen gode argumenter fra deg på hvorfor dette bør slutte å være tilfelle. Hvilken politisk mening ilegger du det taiwanske flagget og hvordan kan du vite om jeg ilegger det taiwanske flagget samme politiske mening som du? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pommen Skrevet 3. april 2022 #145 Del Skrevet 3. april 2022 Jeg har noe imot å bare bruke sitt eget flagg fra der man er fra. Men om en fra ukraina går med både norske flagget og det ukrainske, det har jeg ingenting imot. Men om alle skulle brukt sitt eget flagg så hadde det ikke lenger vært noe spesielt med det norske flagg. Å bruke begge samtidig derimot, er bare fint og viser at du setter pris på begge landene dine! Min mening, folk vil alltid være uenige her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 3. april 2022 #146 Del Skrevet 3. april 2022 Enda en tulling skrev (6 minutter siden): Jeg er ikke "dere". Jeg kan ikke svare for andre. Om du vil diskutere hvalfangst og halshugging får du ta det med de som skriver om disse temaene. Nei, det er ikke det. Det er slik språk fungerer, at man har en noenlunde felles forståelse av hva et ord betyr og omfatter. Når denne forståelsen begynner å sprike i alle retninger blir det umulig å kommunisere. Det har jeg allerede svart på. Det er et symbol for nasjonen Norge, og tilsvarer det å skrive "Norge" eller "norsk" i tekst. Ok, men mener du at nasjonale flagg er politiske? Er det årsaken til at man ikke kan bruke andre lands flagg i 17. mai-toget? Helt enig i at det blir tøvete når man begynner å ilegge flagg mening når man ikke har peiling på hva det islandske flagget betyr for naboen. Det siste er vi helt enige i. Et flagg er et symbol på nasjonen Norge. That's it. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 3. april 2022 #147 Del Skrevet 3. april 2022 CrossRoad skrev (4 minutter siden): Hvilken politisk mening ilegger du det taiwanske flagget og hvordan kan du vite om jeg ilegger det taiwanske flagget samme politiske mening som du? Den politiske situasjonen i Taiwan. Jeg bryr meg ikke om du ilegger det taiwanske flagget en annen politisk situasjon enn den som er tilfelle i landet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 3. april 2022 #148 Del Skrevet 3. april 2022 Lakmustesten må jo være om det ville det være greit om russiske dukket opp i 17. Mai tog med russisk flagg. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 3. april 2022 #149 Del Skrevet 3. april 2022 CrossRoad skrev (4 minutter siden): Hvilken politisk mening ilegger du det taiwanske flagget og hvordan kan du vite om jeg ilegger det taiwanske flagget samme politiske mening som du? Det er ikke enkeltpersoner som tillegger symbolene symbolenes mening. Det er det eierene av symbolene, her nasjonen Taiwan, som gjør. Det at du som enkeltperson oppfatter noe annerledes enn hva det er forandrer ikke på hva det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 3. april 2022 #150 Del Skrevet 3. april 2022 Drizzt skrev (Akkurat nå): Den politiske situasjonen i Taiwan. Jeg bryr meg ikke om du ilegger det taiwanske flagget en annen politisk situasjon enn den som er tilfelle i landet Taiwans flagg er ikke symbol på den politiske situasjonen i Taiwan. Hva dersom den "politiske situasjonen" skifter da? Skal flagget byttes ut? Du vet nok ikke mer enn meg om hva som er "tilfellet" i Taiwan. Du kan neppe påberope deg å kjenne til den hele og fulle sannheten om Taiwan, og det er derfor du ikke kan bestemme for alle andre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 3. april 2022 #151 Del Skrevet 3. april 2022 PetterKanin skrev (1 minutt siden): Det er ikke enkeltpersoner som tillegger symbolene symbolenes mening. Det er det eierene av symbolene, her nasjonen Taiwan, som gjør. Det at du som enkeltperson oppfatter noe annerledes enn hva det er forandrer ikke på hva det er. Eieren av symbolene?? Hvem eier det norske flagget da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 3. april 2022 #152 Del Skrevet 3. april 2022 CrossRoad skrev (Akkurat nå): Taiwans flagg er ikke symbol på den politiske situasjonen i Taiwan. Hva dersom den "politiske situasjonen" skifter da? Skal flagget byttes ut? Du vet nok ikke mer enn meg om hva som er "tilfellet" i Taiwan. Du kan neppe påberope deg å kjenne til den hele og fulle sannheten om Taiwan, og det er derfor du ikke kan bestemme for alle andre. Nei, da er flagget symbol på den nye politiske situasjonen i Taiwan. Jeg trenger ikke vite hva den politiske situasjonen i Taiwan er for å vite at det taiwanske flagget er et symbol på det. Bytt Taiwan og taiwansk med hvilket som helst annet land, så får du samme resultat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 3. april 2022 #153 Del Skrevet 3. april 2022 CrossRoad skrev (1 minutt siden): Eieren av symbolene?? Hvem eier det norske flagget da? Norge. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 3. april 2022 #154 Del Skrevet 3. april 2022 Drizzt skrev (Akkurat nå): Nei, da er flagget symbol på den nye politiske situasjonen i Taiwan. Jeg trenger ikke vite hva den politiske situasjonen i Taiwan er for å vite at det taiwanske flagget er et symbol på det. Bytt Taiwan og taiwansk med hvilket som helst annet land, så får du samme resultat. Og om den politiske situasjonen skifter da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 3. april 2022 #155 Del Skrevet 3. april 2022 (endret) CrossRoad skrev (1 minutt siden): Og om den politiske situasjonen skifter da? Så vil flagget fortsatt være et symbol på den, all den tid endringen kommer innenfra. Endret 3. april 2022 av PetterKanin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 3. april 2022 #156 Del Skrevet 3. april 2022 PetterKanin skrev (Akkurat nå): Norge. Norge kan ikke tillegge det norske flagget en mening. Norge er et land. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 3. april 2022 #157 Del Skrevet 3. april 2022 PetterKanin skrev (Akkurat nå): Så vil flagget fortsatt være et symbol på den. Så da kan et flagg være symbol på høyreregjering, venstreregjering, diktatur, autokrati, demokrati osv. Kort sagt være et symbol på alle (eller ingen) politiske situasjoner i et land. Det stemmer - det er derfor det er et nasjonalt symbol og ikke et politisk symbol. Nå skjønner du! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 3. april 2022 #158 Del Skrevet 3. april 2022 CrossRoad skrev (2 minutter siden): Norge kan ikke tillegge det norske flagget en mening. Norge er et land. Jo, det er akkurat det er land kan - og alle land gjør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 3. april 2022 #159 Del Skrevet 3. april 2022 CrossRoad skrev (1 minutt siden): Så da kan et flagg være symbol på høyreregjering, venstreregjering, diktatur, autokrati, demokrati osv. Kort sagt være et symbol på alle (eller ingen) politiske situasjoner i et land. Det stemmer - det er derfor det er et nasjonalt symbol og ikke et politisk symbol. Nå skjønner du! Det kan det være, men i demokratiske land vil det ikke være så spesifikt. I et diktatur så vil det være et klart symbol på diktaturet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 3. april 2022 #160 Del Skrevet 3. april 2022 PetterKanin skrev (Akkurat nå): Jo, det er akkurat det er land kan - og alle land gjør Eh... du påstår at et land kan ilegge et flagg dets mening? Det kan det ikke. Det er mennesker som ilegger flagget dets mening. Om du velger å ilegge et flagg en politisk mening er det du som gjør det. Det betyr ikke at alle andre gjør det samme. Et flagg skal være politisk nøytralt og være et symbol på nasjonen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg