Laban Skrevet 2. april 2022 #41 Del Skrevet 2. april 2022 https://www.officeholidays.com/amp/holidays/ukraine/ukraine-independence-day 24. august arrangerer vi en folkefest for Ukraina!!! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 2. april 2022 #42 Del Skrevet 2. april 2022 Laban skrev (1 minutt siden): https://www.officeholidays.com/amp/holidays/ukraine/ukraine-independence-day 24. august arrangerer vi en folkefest for Ukraina!!! Det kan vi godt gjøre. Da tar vi med våre norske flagg slik at de ser at vi nordmenn støtter opp om Ukrainas uavhengighet 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laban Skrevet 2. april 2022 #43 Del Skrevet 2. april 2022 CrossRoad skrev (4 minutter siden): Nei, vi feirer ikke det norske flagget på 17. mai. Vi bruker flagg for å feire grunnlovsdagen/nasjonaldagen. Ja. Vi hyller Norges selvstendighet, grunnlov og konge. Med norske flagg. Hvordan hyller du Norges selvstendighet, grunnlov og konge med ukrainsk flagg? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 2. april 2022 #44 Del Skrevet 2. april 2022 Laban skrev (1 minutt siden): Ja. Vi hyller Norges selvstendighet, grunnlov og konge. Med norske flagg. Hvordan hyller du Norges selvstendighet, grunnlov og konge med ukrainsk flagg? Hvis du er fra Ukraina og ønsker å vise at du vil feire den norske nasjonaldagen sammen med oss kan du godt ha med deg ditt ukrainske flagg. Som sagt synes jeg det bare er fint at mennesker fra andre land vil vise at de også setter pris på Norge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EtLiteTroll Skrevet 2. april 2022 #45 Del Skrevet 2. april 2022 (endret) Nei, jeg støtter ikke forskjellbehandling. La barna nyte det norske flagget i landet som tok i mot dem. De er hjertelig velkommen å feire med oss. Eneste jeg kunne godtatt var i barnetoget om de hadde tegnet flagg med norsk flagg på ene siden og sitt fødeland/foreldres fødeland på andre siden. Men da må det gjelde for barn fra alle land. Selv hadde jeg ikke veivet med det norske flagget nede i Polen f.eks på deres nasjonaldag. Det går en grense. Endret 3. april 2022 av EtLiteTroll 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møkkalei Skrevet 3. april 2022 #46 Del Skrevet 3. april 2022 Skal jeg gi guttungen min et ukrainsk flagg på Norges nasjonaldag? Det blir jo veldig rart! Vi feirer norsk grunnlov og det er først og fremst barnas dag med is, pølser og moro! Hadde vært fint å ha bare en dag i året hvor vi kunne være glade og lykkelige, etter å ha stått i en pandemi og nå bekymrer oss for storkrig. Kan vi ikke ta en pause bare den ene dagen og kose oss? Nå har vi ikke fått feira 17 mai på 2 år, får vi lov å bare kose oss i år? Har ikke lyst til å gå og tenke på nød og elendighet akkurat den ene stakkars dagen merker jeg. Det er vel ikke egoistisk? Eller er livet over? Må alt være så drittseriøst dag ut og dag inn? Er det rart psykiatrien merker stor pågang. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 3. april 2022 #47 Del Skrevet 3. april 2022 (endret) Møkkalei skrev (5 minutter siden): Skal jeg gi guttungen min et ukrainsk flagg på Norges nasjonaldag? Det blir jo veldig rart! Vi feirer norsk grunnlov og det er først og fremst barnas dag med is, pølser og moro! Hadde vært fint å ha bare en dag i året hvor vi kunne være glade og lykkelige, etter å ha stått i en pandemi og nå bekymrer oss for storkrig. Kan vi ikke ta en pause bare den ene dagen og kose oss? Nå har vi ikke fått feira 17 mai på 2 år, får vi lov å bare kose oss i år? Har ikke lyst til å gå og tenke på nød og elendighet akkurat den ene stakkars dagen merker jeg. Det er vel ikke egoistisk? Eller er livet over? Må alt være så drittseriøst dag ut og dag inn? Er det rart psykiatrien merker stor pågang. Nei, du skal ikke gi din norske gutt ukrainsk flagg på nasjonaldagen. Men en liten gutt fra Ukraina som har lyst til å gå med Ukrainas flagg for å vise at han som ukrainer også setter pris på Norge bør få lov til det uten at vi går og skuler på han av den grunn. Endret 3. april 2022 av CrossRoad 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucille Skrevet 3. april 2022 #48 Del Skrevet 3. april 2022 (endret) Møkkalei skrev (5 minutter siden): Skal jeg gi guttungen min et ukrainsk flagg på Norges nasjonaldag? Det blir jo veldig rart! Vi feirer norsk grunnlov og det er først og fremst barnas dag med is, pølser og moro! Hadde vært fint å ha bare en dag i året hvor vi kunne være glade og lykkelige, etter å ha stått i en pandemi og nå bekymrer oss for storkrig. Kan vi ikke ta en pause bare den ene dagen og kose oss? Nå har vi ikke fått feira 17 mai på 2 år, får vi lov å bare kose oss i år? Har ikke lyst til å gå og tenke på nød og elendighet akkurat den ene stakkars dagen merker jeg. Det er vel ikke egoistisk? Eller er livet over? Må alt være så drittseriøst dag ut og dag inn? Er det rart psykiatrien merker stor pågang. nei, selvfølgelig skal du ikke det. Poenget er vel at de som kommer fra andre land og vil feire grunnlovsdagen sammen med oss, kan ta med sitt flagg. Det er ingen som sier at nordmenn skal erstatte det norske flagget. Her kan du lese om tradisjonen i Stavanger med utenlandske flagg, som går tilbake til 70-tallet og handler om at utlendinger i lokalsamfunnet deltar i feiringen både med norske flagg og med sine egne flagg: https://www.nrk.no/rogaland/de-over-til-internasjonal-17.mai-1.11028727 Og så er det viktig å ta med seg at den grunnloven du kaller norsk, ikke er spesielt norsk - den ble til etter mønster av den franske og den amerikanske grunnloven. Endret 3. april 2022 av Lucille 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blinkie Skrevet 3. april 2022 #49 Del Skrevet 3. april 2022 Gereon Rath skrev (6 timer siden): – Poenget er ikke å gjøre 17. mai-toget til et demonstrasjonstog, sier MDG-politiker, som setter fyr på flaggdebatten i sosiale medier. https://www.nettavisen.no/norsk-politikk/17-mai/barnetog/debatten-raser-vil-ha-ukrainske-flagg-i-17-mai-toget/s/5-95-437100 Jeg er 100% for å støtte Ukraina, men dette er jeg i mot 17 mai er Norges nasjonaldag og på 17 mai skal det bare være norske flag. Om man vil ha tog med Ukrainske flag så kan man gjøre det enn annen dag. Nei. Det skal kun brukes Norske flagg på 17 mai. Det er tross alt Norges nasjonaldag 😀🇳🇴 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møkkalei Skrevet 3. april 2022 #50 Del Skrevet 3. april 2022 Lucille skrev (6 minutter siden): nei, selvfølgelig skal du ikke det. Poenget er vel at de som kommer fra andre land og vil feire grunnlovsdagen sammen med oss, kan ta med sitt flagg. Det er ingen som sier at nordmenn skal erstatte det norske flagget. Her kan du lese om tradisjonen i Stavanger med utenlandske flagg, som går tilbake til 70-tallet og handler om at utlendinger i lokalsamfunnet deltar i feiringen både med norske flagg og med sine egne flagg: https://www.nrk.no/rogaland/de-over-til-internasjonal-17.mai-1.11028727 Og så er det viktig å ta med seg at den grunnloven du kaller norsk, ikke er spesielt norsk - den ble til etter mønster av den franske og den amerikanske grunnloven. Den er norsk nok for meg. Gidder ikke kompliserte ting så J*vlig. Det er Norges nasjonaldag, vi feirer med norsk flagg og vårt land. Helt merkelig alt dere klarer dra inn. Er det ikke bare å feire det som dagen er ment for? Skal vi begynne å feire Espen og Thomas i bursdagen til Kurt fordi de føler de har bursdag de også? Det blir samme logikken. Hvorfor er så mange av dere så kompliserte og lå lage så mye styr? 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 3. april 2022 #51 Del Skrevet 3. april 2022 Dette er et tullete ikke-problem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 3. april 2022 #52 Del Skrevet 3. april 2022 Møkkalei skrev (2 minutter siden): Den er norsk nok for meg. Gidder ikke kompliserte ting så J*vlig. Det er Norges nasjonaldag, vi feirer med norsk flagg og vårt land. Helt merkelig alt dere klarer dra inn. Er det ikke bare å feire det som dagen er ment for? Skal vi begynne å feire Espen og Thomas i bursdagen til Kurt fordi de føler de har bursdag de også? Det blir samme logikken. Hvorfor er så mange av dere så kompliserte og lå lage så mye styr? Flagg er bare noe du bruker for å vise at du deltar på feiringen. Det er ikke flagget i seg selv som feires. Så det er fremdeles bursdagen til Kurt og Kurt alene. Ingen fare med det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucille Skrevet 3. april 2022 #53 Del Skrevet 3. april 2022 Møkkalei skrev (3 minutter siden): Den er norsk nok for meg. Gidder ikke kompliserte ting så J*vlig. Det er Norges nasjonaldag, vi feirer med norsk flagg og vårt land. Helt merkelig alt dere klarer dra inn. Er det ikke bare å feire det som dagen er ment for? Skal vi begynne å feire Espen og Thomas i bursdagen til Kurt fordi de føler de har bursdag de også? Det blir samme logikken. Hvorfor er så mange av dere så kompliserte og lå lage så mye styr? jeg opplever det ikke som styr å akseptere noe så enkelt. Det er mer styr å protestere etter min mening. Forøvrig synes jeg det er bedre å være reflektert enn enkel. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FryNor Skrevet 3. april 2022 #54 Del Skrevet 3. april 2022 Dette måtte jo selvfølgelig være et forslag fra Trædal og MDG, den siden av norsk politikk som ikke har et snev av kunnskap om hvorfor vi feirer 17.Mai i første omgang. Hadde Trædal og likesinnede fått bestemme så hadde 17.Mai blitt vasket ut til ingenting, det er jo dessverre ikke politisk korrekt lenger å feire den norske grunnloven, det norske folk og Norge. Det er vel ikke lenge før vi ser IS-flagg, kommunistflagget og alle andre flagg enn det norske i barnetoget. All støtte til Ukraina og det ukrainske folket sin nasjonalfølelse, all støtte til det norske folk, nordmenn og den norske nasjonalstoltheten!. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 3. april 2022 #55 Del Skrevet 3. april 2022 FryNor skrev (1 minutt siden): Dette måtte jo selvfølgelig være et forslag fra Trædal og MDG, den siden av norsk politikk som ikke har et snev av kunnskap om hvorfor vi feirer 17.Mai i første omgang. Hadde Trædal og likesinnede fått bestemme så hadde 17.Mai blitt vasket ut til ingenting, det er jo dessverre ikke politisk korrekt lenger å feire den norske grunnloven, det norske folk og Norge. Det er vel ikke lenge før vi ser IS-flagg, kommunistflagget og alle andre flagg enn det norske i barnetoget. All støtte til Ukraina og det ukrainske folket sin nasjonalfølelse, all støtte til det norske folk, nordmenn og den norske nasjonalstoltheten!. Hva er dine tanker om det samiske flagget? Kan det brukes i 17. mai-toget? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 3. april 2022 #56 Del Skrevet 3. april 2022 Jeg tenker sånn: Det norske flagget representerer ALLE som bor i Norge, derfor er det det vi bruker på nasjonaldagen 17.mai. Å vise at Norge har sin egen identitet, kultur og verdier, føler jeg nesten er viktigere nå enn noensinne, spesielt når man ser hvordan ting utvikler seg i verden. Det finnes sikkert langt mer konstruktive måter å vise sin støtte på. Man trenger vel ikke oppføre seg som om nasjonaldagen er en Facebook vegg? 6 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FryNor Skrevet 3. april 2022 #57 Del Skrevet 3. april 2022 CrossRoad skrev (Akkurat nå): Hva er dine tanker om det samiske flagget? Kan det brukes i 17. mai-toget? Selvfølgelig kan det Samiske flagget heises på 17.Mai, samene som urfolk har vært en del av dette landet lengre enn Norge som nasjon. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gratinara Skrevet 3. april 2022 #58 Del Skrevet 3. april 2022 På 17 Mai feirer vi Norges grunnlovsdag. Her feier vi demokrati og våre demokratiske grunnlover. Håper jo at de som har kommet til Norge ønsker å veive med Norsk flagg og fronte vår grunnlov og samfunnsmessige strukturer. Ta innover seg våres kultur og grunnlov? Men det er kanskje noen som ønsker å ta med seg arven fra landet de kommer fra? Og ikke ønsker å tilpasse seg vår grunnlov? Om andre flagg ønsker å delta i Norges grunnlovsfeiring så er de hjertelig velkomne for min del, men da må jo disse landene stå for de samme verdiene vi feier den 17. Om det da skal flagges for feks. saudi, med sine konservative ideer så burde jo disse gå i et eget tog spør du meg. Det er ikke ok at det flagges for kvinneundertrykkelse og halshugging på 17 Mai. Evt. kan de som kommer fra et land som strider mot vår grunnlov, og oppriktig ønsker seg endring å nærmere våres demokrati/grunnlov gå i et eget tog slik at det er klart at de ønsker en forandring i hjemlandet og at det er en protest mot dems land og verdier. Ellers er det jo vanskelig og sile ut hvem som ønsker hva og hvem som gjør en stille protest mot våres demokrati. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 3. april 2022 #59 Del Skrevet 3. april 2022 La meg slippe å se 17 mai bli misbrukt av politiske interesser...Vi feirer vår selvstendighet med vårt eget flagg og ingenting annet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 3. april 2022 #60 Del Skrevet 3. april 2022 Callisto83 skrev (5 minutter siden): Jeg tenker sånn: Det norske flagget representerer ALLE som bor i Norge, derfor er det det vi bruker på nasjonaldagen 17.mai. Å vise at Norge har sin egen identitet, kultur og verdier, føler jeg nesten er viktigere nå enn noensinne, spesielt når man ser hvordan ting utvikler seg i verden. Det finnes sikkert langt mer konstruktive måter å vise sin støtte på. Man trenger vel ikke oppføre seg som om nasjonaldagen er en Facebook vegg? Det er ingen som synes at man ikke skal bruke det norske flagget på 17. mai og det kommer helt 100% sikkert å være enormt mange norske flagg sammenliknet med flagg fra andre nasjoner. En norsk verdi som jeg setter stor pris på er at vi er inkluderende og samlende. Derfor synes jeg det er kjempeflott at mennesker fra andre land ønsker å feire vår grunnlovsdag sammen med oss. Det er også helt greit at de bruker sitt flagg for å hilse til oss på dagen. For meg viser flagget bare hvor de kommer fra og at de vil delta på feiringen. Det føles ikke som noen som helst slags trussel mot min norske identitet. Den står så fjellstøtt at jeg godt kan inkludere andre. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg