kar90 Skrevet 2. april 2022 #21 Del Skrevet 2. april 2022 Skal man bruke Ukrainas flagg må man åpne for alle flagg, og da tillater man og det russiske, som ville gjort en fin markering betent på alle måter. Det ser vi i Finnmark. Masse russere som benytter anledningen til å markere støtte til Russland når de ser andre nasjonalsymbol, og det å veive det Ukrainske flagget ville ført til motsvar fra de mange hjernevaskede russerene her i landet eller folk som bare vil lage faen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfii Skrevet 2. april 2022 #22 Del Skrevet 2. april 2022 17.mai synes jeg det norske flagget skal få skinne alene🇳🇴💗 11 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 2. april 2022 #23 Del Skrevet 2. april 2022 kar90 skrev (21 minutter siden): De er velkommen til å feire med oss. Det betyr ikke at de skal bruke andre flagg. Det er ikke å feire med oss, men å feire seg selv sammen med oss, og dermed ta fokuset på vår dag vekk. At det er noen svenske, ukrainske eller pakistanske flagg med i barnetoget tar ikke fokuset vekk fra Norges nasjonaldag. Norske flagg kommer helt sikkert til å være i kraftig overtall uansett. Utenlandske flagg viser bare at vi er mange som er samlet rundt det å sette pris på og feire Norge 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 2. april 2022 #24 Del Skrevet 2. april 2022 Justlooking skrev (24 minutter siden): Ja, de som har flyttet til oss kan gjerne feire med oss, men hvorfor ikke kun bruke Norges flagg ved feiring av norges nasjonaldag akkurat den dagen? Så kan det feires og flagges men alle andre flagg alle dager resten av året? Det finnes ikke så mange anledninger til å flagge andre dager i året. Norske flagg vil uansett være i overtall så om noen med svenske, ukrainske eller pakistanske flagg også vil vise at de setter pris på og vil feire Norges nasjonaldag synes jeg er bare fint 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 2. april 2022 #25 Del Skrevet 2. april 2022 CrossRoad skrev (1 minutt siden): At det er noen svenske, ukrainske eller pakistanske flagg med i barnetoget tar ikke fokuset vekk fra Norges nasjonaldag. Norske flagg kommer helt sikkert til å være i kraftig overtall uansett. Utenlandske flagg viser bare at vi er mange som er samlet rundt det å sette pris på og feire Norge Du feirer jo ikke Norge ved å vifte et annet flagg. Hvis du vil feire Norge så kan det umulig være så vanskelig å bruke et norsk flagg? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 2. april 2022 #26 Del Skrevet 2. april 2022 kar90 skrev (Akkurat nå): Du feirer jo ikke Norge ved å vifte et annet flagg. Hvis du vil feire Norge så kan det umulig være så vanskelig å bruke et norsk flagg? At du stiller opp, ønsker å delta i tog og på feiringen generelt er å feire nasjonaldagen. Om svenskene hadde tradisjon med barnetog og jeg var i Sverige ville jeg trolig ha deltatt og brukt mitt norske flagg. På den måten ville jeg ha vist at jeg syntes Sveriges nasjonaldag var verdt å feire og at jeg som nordmann setter pris på Sverige og ønsker å hilse til svenskene på nasjonaldagen (med mitt norske flagg). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 2. april 2022 #27 Del Skrevet 2. april 2022 CrossRoad skrev (1 minutt siden): At du stiller opp, ønsker å delta i tog og på feiringen generelt er å feire nasjonaldagen. Om svenskene hadde tradisjon med barnetog og jeg var i Sverige ville jeg trolig ha deltatt og brukt mitt norske flagg. På den måten ville jeg ha vist at jeg syntes Sveriges nasjonaldag var verdt å feire og at jeg som nordmann setter pris på Sverige og ønsker å hilse til svenskene på nasjonaldagen (med mitt norske flagg). Hvorfor ville du gjort det? Hadde aldri falt meg inn å bruke noe annet enn Sveriges flagg på Sveriges nasjonaldag når den feires. Det gir jo ingen mening å markere en anne nasjon under en nasjonaldagsfeiring. I verstefall er det en direkte provokasjon. 11 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 2. april 2022 #28 Del Skrevet 2. april 2022 kar90 skrev (1 minutt siden): Hvorfor ville du gjort det? Hadde aldri falt meg inn å bruke noe annet enn Sveriges flagg på Sveriges nasjonaldag når den feires. Det gir jo ingen mening å markere en anne nasjon under en nasjonaldagsfeiring. I verstefall er det en direkte provokasjon. Fordi man kan se på det som en hilsen fra noen fra et annet land og at disse synes godt om din nasjonaldag og ønsker å vise det Er ikke provoserende i det hele tatt - det er en fin gest. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 2. april 2022 #29 Del Skrevet 2. april 2022 CrossRoad skrev (Akkurat nå): Fordi man kan se på det som en hilsen fra noen fra et annet land og at disse synes godt om din nasjonaldag og ønsker å vise det Er ikke provoserende i det hele tatt - det er en fin gest. Ok, så det er en fin gest om noen russere vifter med det russiske flagget under Ukrainas nasjonaldag når alt dette har lagt seg? Du har 364 andre dager å markere at du er norsk på. På sveriges nasjonaldag kan du koste på landet det svenske flagget om du vil delta i markering av deres nasjonaldag. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 2. april 2022 #30 Del Skrevet 2. april 2022 kar90 skrev (1 minutt siden): Ok, så det er en fin gest om noen russere vifter med det russiske flagget under Ukrainas nasjonaldag når alt dette har lagt seg? Du har 364 andre dager å markere at du er norsk på. På sveriges nasjonaldag kan du koste på landet det svenske flagget om du vil delta i markering av deres nasjonaldag. Nå var det ikke det vi diskuterte, men om det var greit å ha andre flagg med i toget på den norske nasjonaldagen. Situasjonen mellom Ukraina og Russland er ikke sammenliknbar. Og jeg er fremdeles uenig med deg. Jeg synes ikke den norske identiteten på noen måte er truet av at noen fra Sverige eller Ukraina har med sitt flagg på 17. mai. Jeg synes som sagt at det bare var fint at de satte så stor pris på Norge at de ønsket å feire nasjonaldagen vår sammen med oss 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laban Skrevet 2. april 2022 #31 Del Skrevet 2. april 2022 Man flagger ikke et annen lands flagg på nasjonaldagen. Det er som å hylle Peter i konfirmasjonen til Ole. Jeg er virkelig for å. Vise støtte og hylle Ukraina, men dette blir for dumt. 17. mai handler om Norges selvstendighet. Alle andre dager kjemper vi for andre. Jeg går gjerne i tog opp Karl Johan med det ukrainske flagget på den ukrainske nasjonaldagen!! 10 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 2. april 2022 #32 Del Skrevet 2. april 2022 Flaggdebatten kom tidlig i år. 🤪 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 2. april 2022 #33 Del Skrevet 2. april 2022 Laban skrev (2 minutter siden): Man flagger ikke et annen lands flagg på nasjonaldagen. Det er som å hylle Peter i konfirmasjonen til Ole. Jeg er virkelig for å. Vise støtte og hylle Ukraina, men dette blir for dumt. 17. mai handler om Norges selvstendighet. Alle andre dager kjemper vi for andre. Jeg går gjerne i tog opp Karl Johan med det ukrainske flagget på den ukrainske nasjonaldagen!! Nei, det blir fremdeles å hylle Ole, men at konfirmasjonskortet er fra et annet land og skrevet på et annet språk. Det er det samme som feires. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 2. april 2022 #34 Del Skrevet 2. april 2022 CrossRoad skrev (1 minutt siden): Nå var det ikke det vi diskuterte, men om det var greit å ha andre flagg med i toget på den norske nasjonaldagen. Situasjonen mellom Ukraina og Russland er ikke sammenliknbar. Og jeg er fremdeles uenig med deg. Jeg synes ikke den norske identiteten på noen måte er truet av at noen fra Sverige eller Ukraina har med sitt flagg på 17. mai. Jeg synes som sagt at det bare var fint at de satte så stor pris på Norge at de ønsket å feire nasjonaldagen vår sammen med oss De kan sette pris på Norge å bruke norske flagg. Om de har lyst til å pynte i egne kulturantrekk er helt i orden, men vi marker Norges grunnlovsdag, og ikke andre nasjoner. Det gir ingen mening å flagge med andre flagg, og det tar vekk nasjonalfokuset som er hele poenget med markeringen. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 2. april 2022 #35 Del Skrevet 2. april 2022 CrossRoad skrev (1 minutt siden): Nei, det blir fremdeles å hylle Ole, men at konfirmasjonskortet er fra et annet land og skrevet på et annet språk. Det er det samme som feires. Nei. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 2. april 2022 #36 Del Skrevet 2. april 2022 kar90 skrev (Akkurat nå): Nei. Ja, det er den norske nasjonaldagen. Ikke norske flaggets dag. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 2. april 2022 #37 Del Skrevet 2. april 2022 (endret) kar90 skrev (3 minutter siden): De kan sette pris på Norge å bruke norske flagg. Om de har lyst til å pynte i egne kulturantrekk er helt i orden, men vi marker Norges grunnlovsdag, og ikke andre nasjoner. Det gir ingen mening å flagge med andre flagg, og det tar vekk nasjonalfokuset som er hele poenget med markeringen. Jeg synes det skal flagges med norske flagg fra offentlige bygg osv, men om mennesker i barnetoget har med sine lands flagg gjør ingenting. Det viktigste er at de vil feire Norge sammen med oss Endret 2. april 2022 av CrossRoad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laban Skrevet 2. april 2022 #38 Del Skrevet 2. april 2022 CrossRoad skrev (1 minutt siden): Ja, det er den norske nasjonaldagen. Ikke norske flaggets dag. Jo!!! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 2. april 2022 #39 Del Skrevet 2. april 2022 Laban skrev (Akkurat nå): Jo!!! Nei, vi feirer ikke det norske flagget på 17. mai. Vi bruker flagg for å feire grunnlovsdagen/nasjonaldagen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucille Skrevet 2. april 2022 #40 Del Skrevet 2. april 2022 (endret) Gereon Rath skrev (5 timer siden): – Poenget er ikke å gjøre 17. mai-toget til et demonstrasjonstog, sier MDG-politiker, som setter fyr på flaggdebatten i sosiale medier. https://www.nettavisen.no/norsk-politikk/17-mai/barnetog/debatten-raser-vil-ha-ukrainske-flagg-i-17-mai-toget/s/5-95-437100 Jeg er 100% for å støtte Ukraina, men dette er jeg i mot 17 mai er Norges nasjonaldag og på 17 mai skal det bare være norske flag. Om man vil ha tog med Ukrainske flag så kan man gjøre det enn annen dag. 17. mai er grunnlovsdagen. Det er grunnloven vi feirer - ikke "landet". Og poenget med grunnloven er at den innførte demokrati og menneskerettigheter, og hvorfor det ikke skulle gå hånd i hanske med vennskap med andre land er for meg helt uforståelig. Og la meg tilføye: Eidsvollmennene suget ikke grunnloven fra eget, norske bryst - den er sterkt inspirert av den franske og den amerikanske grunnloven som kom noen år tidligere. I Stavanger har de hatt utenlandske flagg i 17. maitoget i 50 år, og det går helt fint - det er faktisk noe å være stolt og rørt av i seg selv på denne dagen. Personlig synes jeg hele problemstillingen er gammeldags. https://www.nrk.no/rogaland/de-over-til-internasjonal-17.mai-1.11028727 Endret 3. april 2022 av Lucille 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg