AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #41 Del Skrevet 2. april 2022 Dere bør bare være takknenmlige for å ha mulighet til å velge.. Men ville garantert valgt et hus om jeg kunne. Anonymkode: 32e06...38d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #42 Del Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Meg du siterte da jeg vokste opp dro vi mye på hytta og da vi ble eldre (12+) hadde vi med oss en venn og sov i telt/anneks og fant på mye moro. Var vel 17 før jeg fikk lov til å være hjemme alene. Anonymkode: 769cd...9de Ja alle er forskjellige. Søsteren min og mannen hennes derimot sliter voldsomt med sin 13 år gamle sønn som nekter å være med dem på hytta på fjellet, fordi han heller vil være hjemme i Oslo i helgene med kompisene sine. I tillegg så har han trening hver søndag ettermiddag, noe som har gjort at de uansett må reise tidligere hjemover enn før. Hun sier at det er ikke lenge før de drar uten ham, da han heller vil være alene hjemme enn å bli med dem. Anonymkode: bf1a1...047 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #43 Del Skrevet 2. april 2022 Reiser på ferie til utlandet. Aldri hatt behov for hytte, eller ønsket å være så fastlåst. Kan alltids leie hytte om man ønsker. Anonymkode: 530aa...611 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinsk Skrevet 2. april 2022 #44 Del Skrevet 2. april 2022 Spørs på beliggenheten av hytten. Ville foretrekker hytte ved sjø ovenfor større hus. Men størrehus ovenfor hytte på fjell og lignende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #45 Del Skrevet 2. april 2022 Jeg ville vurdert begge deler, en trenger jo ikke ha så stor hytte så må ikke koste så mye. Men må være noe en liker, dei fleste i vennekretsen vår har hytte og dei merker at det blir mer og mer brukt. Men som folk nevner en må begynne når barna er barn og ikke ungdom. Selv driver vi og bygger egen nå i år og disponerer også sjø og fjellhytte utenom. Men det er en veldig fordel med egen over å bare disponere. Anonymkode: 900d3...6ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #46 Del Skrevet 2. april 2022 Leier hytte via aie b n b. Ville heller oppgradert bolig enn kjøpt hytte. Anonymkode: ac409...53e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #47 Del Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi ELSKER hytta vi bygde for ti år siden! Vi har fått stor omgangskrets i "nabolaget" og ungene elsker å være i naturen og med de andre barna der. Skianlegg, akeanlegg, langrennsløyper, badevann med mer.. De fleste er på hyttene ca 100 dager i året. Jeg vil anbefale en hytte som ikke er altfor langt unna hvis dere ønsker å bruke den ofte. Mange av svarene her tyder mer på misunnelse enn relevant erfaring! Vi downsizer heller hjemmet enn å selge hytta. Det er en helt annen tilværelse på hytta, man får rett og slett feriefølelse hver gang man drar opp 🥰 Dra på visning og se om du liker det. Og med tanke på utgifter så kan dere leie ut når dere drar på ferie ellers i året, mange som går i null hver måned grunnet utleie. 👍 Anonymkode: af97b...577 Så bra at du føler deg heldig som har hytte! Jeg unner deg virkelig denne kosen av hele mitt hjerte. Selv er jeg så uendelig glad for at jeg ikke er hytteeier……Hvorfor? Det er basert på all klagingen fra hytteeiere i min nærmeste familie og omgangskrets over alt mulig av vedlikehold, og hvor dyrt det er med avgifter, strøm mm. Samt at jeg tenker det må være kjedelig å dra til samme sted år etter år etter år. Men det er mitt perspektiv. Kunne ikke falle meg inn å tro at du er misunnelig på teltet mitt på Hardangervidda eller den eksotiske stranden på en sydhavsøy, eller kosen med å bare være hjemme og dra på meningsfulle dagsturer med aktiviteter. Jeg bor i et typisk område med hytter i bøtter og spann og bilkøen hver fredag og søndag er i seg selv noe jeg ikke fatter er mulig å utsette seg for frivillig. Den relevante erfaringen trenger jeg ikke for å ha gjort meg opp en mening helt fri for misunnelse🥰 Anonymkode: 909c9...544 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #48 Del Skrevet 2. april 2022 Er hytteeier. En liten hytte på kysten med alle moderne bekvemmeligheter. Mer som et hus å regne, egentlig. Det er helt fantastisk å ha hytte. Det blir et andre hjem, og hele familien koser seg og slapper av på en helt annen måte der enn hjemme. Men, vi er der noen helger og i større ferier. Det er flest hverdager. Så jeg ville absolutt gå for hus først. Det er også der verdistigning ligger. En hytte stiger ikke mye i pris. Det finnes mange mindre og enklere hytter rundt omkring. Må ikke være en svær nøkkelferdig hytte for å få det koselig. Og så tenker jeg at det er greit med hytte fremover. Med klimakrise skal vi uansett ikke reise så mye fremover. Anonymkode: 9d898...9ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #49 Del Skrevet 2. april 2022 Vi har campingvogn og farter rundt med den i feriene. Mye billigere enn hytte og uendelig mye mer fleksibelt. Anonymkode: 55a08...2de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #50 Del Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi ELSKER hytta vi bygde for ti år siden! Vi har fått stor omgangskrets i "nabolaget" og ungene elsker å være i naturen og med de andre barna der. Skianlegg, akeanlegg, langrennsløyper, badevann med mer.. De fleste er på hyttene ca 100 dager i året. Jeg vil anbefale en hytte som ikke er altfor langt unna hvis dere ønsker å bruke den ofte. Mange av svarene her tyder mer på misunnelse enn relevant erfaring! Vi downsizer heller hjemmet enn å selge hytta. Det er en helt annen tilværelse på hytta, man får rett og slett feriefølelse hver gang man drar opp 🥰 Dra på visning og se om du liker det. Og med tanke på utgifter så kan dere leie ut når dere drar på ferie ellers i året, mange som går i null hver måned grunnet utleie. 👍 Anonymkode: af97b...577 Jeg blir så matt av imbesiler som tror at alle som ikke har samme preferanser som en selv egentlig bare er misunnelige. Anonymkode: 51d48...faf 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #51 Del Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi besøker venner og familie som bor såpass langt unna at vi ikke ser de i hverdagen. Anonymkode: a078b...21e På hytta deres? Anonymkode: 2c867...83f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizard Skrevet 3. april 2022 #52 Del Skrevet 3. april 2022 Ettersom hytter er noe skikkelig miljøsvineri ville jeg kjøpt større hus. Vi har ikke hytte, men leier hvis vi vil på hyttetur. Mye bedre for miljø og lommeboka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 3. april 2022 #53 Del Skrevet 3. april 2022 Hvis en skal tenke over hva andre kan tenke, synes eller kommentere så må det nesten være å bo i en treroms med barn når en har mulighet til å kjøpe større. I hverdagen er det jo gull verdt med større plass og en uteplass både for foreldre og barnet. Mye kjekkere for barnet å kunne ha besøk også da. Spesielt som litt eldre hvor en trenger litt rom for seg selv under besøk og ikke at foreldrene sitter ved veggen inntil soverommet man har besøk på feks. Ville valgt hus. Og så finnes det jo alltid muligheter for å booke en hytte i enkelte ferier, leie på åremål, ta en tur til syden framfor fjellet en påske o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #54 Del Skrevet 3. april 2022 Å kjøpe hytte fordi det er rart at man er de eneste uten er for meg det dårligste argumentet. Anonymkode: 272c4...519 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
regnbuebarn Skrevet 3. april 2022 #55 Del Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vi har en barnehageunge og lurer på hva dere barnefamilier uten hytte gjør i ferier og slikt. Går det greit eller føler dere at dere er utenfor fellesskapet? Grunnen til at jeg spør er at vi står mellom å kjøpe større bolig eller hytte til den boligen vi har nå. Vi bor nå i en 3-roms og har muligheten til å kjøpe hus eller hytte. Jeg har helst lyst på hus og tenker at det vil gagne oss bedre på sikt. Mens mannen vil helst ha en flott nøkkelferdig hytte. Jeg er personlig ikke et friluftsmenneske og er redd jeg kommer til å gjøre det samme på hytta som hjemme, sitte å se på tv. Er også redd for at hytta blir en enorm ekstrautgift med tanke på vedlikehold, strøm, parabol og skatt. Men nå er jeg likevel litt på glid for barnets skyld. Mannen argumenterer veldig for at det blir rart for poden å være den eneste uten hytte og at det er rart å bli igjen alene når «alle» drar på hytta. Er det sånn? Jeg har vokst opp på Oslos østkant og der hadde noen hytte, men flere hadde ikke. Det normale var at man lekte med hverandre i feriene og helgene. Men her vi bor nå (rett utenfor Oslo) så er det nesten ikke folk i påsken fordi «alle» er på hytta…. Anonymkode: 55ac9...a25 Vi har ikke hytte. Vi drar heller på teltturer og hengekøyeturer. Hytte kan man leie rimelig innimellom om man har lyst. Jeg ville gått for hus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #56 Del Skrevet 3. april 2022 Vi har sommerhytte. I påska går vi på ski. Masse løyper i nærområdet. Tror ikke jeg ville kjøpt hytte om jeg var deg. Invester i bolig, og bruk penger på feriereiser. Mange føler at det blir stress å komme seg avgårde på hytta hver fredag. Om du bor i Oslo, så er det jo mange flotte kolonihager der. Sikkert lang ventetid, men hadde det vært noe for deg? Anonymkode: 5a8b3...49b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå