Gå til innhold

blir sugetaket gradvis sterkere med brystskjold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

ammer med brystskjold men merker at mini ikke får tømt brystet nok, og vil ofte ha en god flaske etter ammingen. da får jeg til å håndmelke en del, så rekner med det er mer melk igjen. må i tillegg pumpe da hen ikke får opp produksjonen alene, må jeg gjør det hele ammeperioden?

baby er ikke mer en noen uker gammel, så håper å høre deres erfaring om de klarer å suge ut mer og sterkere med tiden? evt når så du en endring? hører ikke han svelger like mye som baby kanskje burde, bekymrer med derfor litt for hele skjoldet. målet er å avvenne når munnen er stor nok til å gave over en litt stor og flat brystknopp 🥴

Anonymkode: 01a0e...f3e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte skjold med førstemann fordi han ikke klarte å få tak. Da han var ca seks uker begynte vi å avvenne, og etter ca en uke spiste han bare uten. Gikk helt smertefritt 😊 nummer to fikk tak uten skjold fra dag en, så handla mer om han enn meg. 

Anonymkode: 65255...ac8

AnonymBruker
Skrevet

Ikke sikkert baby noen gang greier å tømme brystet med skjold, nei. Baby får ikke stimulert og melket brystet på samme måte ved skjold som uten. Det er umulig å svare på nøyaktig hvordan dette vil utvikle seg for dere, men det er altså helt normalt at skjold fører til dårlig tømte bryst. 

Anonymkode: 7270c...b1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig mange har startvansker (meg inkludert med begge to), mange bruker skjold for å «komme over kneika» og for de fleste jeg har (eller egentlig alle) jeg har snakket med har det løst seg ila de første månedene. Jeg pumpet også i tillegg slik du gjør.. 

Anonymkode: 1a58e...eb4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Veldig mange har startvansker (meg inkludert med begge to), mange bruker skjold for å «komme over kneika» og for de fleste jeg har (eller egentlig alle) jeg har snakket med har det løst seg ila de første månedene. Jeg pumpet også i tillegg slik du gjør.. 

Pumpet bare i starten altså

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

godt å høre, takk for tips!

Anonymkode: 01a0e...f3e

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke nødvendigvis de blir sterkere pga brystskjoldet, men de får jo fort bedre tak og blir sterkere sånn at avvenning skjer mer eller mindre av seg selv, om du ønsker å avslutte da :) 

Anonymkode: fc37b...2fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...