Gå til innhold

Barnet skal klatre oppå meg konstant, mens pappaen får sitte i fred

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet er 3 år. Skal klatre oppå meg, peke meg i kinnet, ta på meg, sitte helt oppi ansiktet mitt, sitte oppå meg, klatre på meg. 

Jeg sier at hun kan sitte der borte nå, og ikke oppå meg. Kjenner jeg får helt klaustrofobi og blir så sykt irritert.

Andre med barn som konstant skal være OPPÅ dere? 

Anonymkode: acd17...bdf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg blir slukt med hud og hår. Grensesetting møtes med enda mer klengeoppførsel. Vet ikke lengre hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: 0f7e2...b39

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Venninnen min hadde også et sånt barn. Det var litt irriterende for andre rundt også, det var jo ikke mulig å få voksenkontakt overhode. 

Hjelper det om du fokuserer 100% på barnet en stund. Altså bare holder rundt, ser på barnet, bare snakker med det osv. Bare for å få sjekket om barnet da får "metta si" på en måte? 

Kjenner på det selv, jeg hadde fått helt mark om jeg hadde hatt et sånt barn, så jeg føler veldig med dere begge to. 

Anonymkode: d2d7f...a4d

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Høres helt normalt ut. Har tre barn. Det går over, men ekstremt slitsomt når det pågår.. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Venninnen min hadde også et sånt barn. Det var litt irriterende for andre rundt også, det var jo ikke mulig å få voksenkontakt overhode. 

Hjelper det om du fokuserer 100% på barnet en stund. Altså bare holder rundt, ser på barnet, bare snakker med det osv. Bare for å få sjekket om barnet da får "metta si" på en måte? 

Kjenner på det selv, jeg hadde fått helt mark om jeg hadde hatt et sånt barn, så jeg føler veldig med dere begge to. 

Anonymkode: d2d7f...a4d

Det hjelper ikke. Uansett hvor mye oppmerksomhet hun får så er det det samme etter en stund. Med en gang jeg setter meg ned så er det oppå meg, mammamammamamma, klatring oppå meg, peke meg i øyet/ørene. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt, dessverre og heldigvis. Det går over etterhvert. Mine barn er eller har vært slik fra de var små. Roet seg litt med 7-åringen, de andre er fortsatt veldig intense. Far bryr ingen seg om.

Anonymkode: aabc7...3f2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnet ditt prøver å få kontakt med deg. Mens du sitter i sofaen og vil ha fred blir det bare verre.. 

sett deg ned å lek med barnet. Les ei bok, gi barnet oppmerksomhet. 

Anonymkode: 0443f...b36

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har to sånne barn. 8 og 3 år. 8åringen er kanskje værst. Som en lenger opp skriver- jeg blir slukt med hud og hår. Det er litt slitsomt og litt koselig. 😉 det går over. 

Anonymkode: 083cf...02e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har to sånne barn. 8 og 3 år. 8åringen er kanskje værst. Som en lenger opp skriver- jeg blir slukt med hud og hår. Det er litt slitsomt og litt koselig. 😉 det går over. 

Har to som er større også. De kan også komme og sitte nesten oppå meg. Bare ikke så ofte lenger. Pappaen har størsteparten av sofaen alene. 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Barnet ditt prøver å få kontakt med deg. Mens du sitter i sofaen og vil ha fred blir det bare verre.. 

Hun får kontakt hele dagen. Jeg leker med henne på gulvet, på rommet hennes, vi er ute, vi gjør alt sammen. Men 15 minutter må man få sette seg ned å slappe av, kan ikke være konstant på. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hun får kontakt hele dagen. Jeg leker med henne på gulvet, på rommet hennes, vi er ute, vi gjør alt sammen

Hun er "bortskjemt" på oppmerksomhet og tror det skal være sånn at hun alltid skal klenge på deg.

Anonymkode: 5b784...d50

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Far bryr ingen seg om.

Så trist, sånn skal det jo ikke være.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du gir mest, seff vil barn gå til deg😃Du er bra❤️

Anonymkode: 0cd3a...db7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en på 15, han eter meg enda opp og kommer til meg fordi jeg gir respons. Kom bare gutten min🥰

Anonymkode: 0cd3a...db7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så trist, sånn skal det jo ikke være.

Det skjer når du ikke engasjerer deg annet enn akkurat når det passer og gagner deg selv.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Si klart og tydelig nei og at du ikke liker å bli klatret på, og fjern degselv/henne hver gang hun prøver seg. 

Anonymkode: 3f819...997

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Far må definitivt mer på banen. Her er far veldig på, leker mye og tar selvfølgelig også mye legging og alt annet som må gjøres. Derfor blir klengingen fordelt og barnet "klenger" på begge. For ja, det er definitivt mye klenging i denne alderen. 

Anonymkode: 6a3f2...79a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Min på 11 er fortsatt sånn. Til tider føler jeg meg kvelt, men vet det går snart over. Pappa får være i fred, men ikke mamma 😅 Det er jo fint å være så elsket! Jeg vet at far synes det er sårt å ikke få den oppmerksomheten.

Anonymkode: ceec1...24b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men man kan jo ikke gjøre det absolutt hele tiden. Mitt barn er også sånn og det hjelper 0 om jeg har gitt henne min udelte oppmerksomhet i 5 timer i strekk, eller ikke. Hun vil ALLTID klatre på meg. 

Anonymkode: 4d265...ca5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, kjenner meg igjen! 

Kan gjøre husarbeid etter middag og ungene leker kjempefint, men så fort jeg huker ræva ned på en stol så er de der! Trikset mitt har vært å få inn 15 minutter på badet f.eks - sette meg på gulvet, eller inne på gjesterommet i ti minutter på senga. Ettermiddagen er ikke så lang, og plutselig har de lagt seg. 

Anonymkode: c7109...bee

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...