Gå til innhold

Tips til Kristiansand dyrepark ønskes

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, FrøkenMånestråle said:

Mother India

anbefaler ikke dette til barn på 5 og 7 år. 

Anonymkode: f3b35...3c1

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ok, deg om det. Barna var nå fornøyde sist vi var der. :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I fjor sommer var det i hvert fall lov å gjøre det slik. Var en oppfordring fra aktivitetsvertene også. Men dere kan godt høre med dem om det er lov før dere gjør det.

Midten av juni, etter at skolen er ferdig da, eller før? Erfarer at det er høyest trykk i midten av juli, ikke like mye i juni, men fortsatt veldig mange folk er det. De siste årene har det vært veldig høyt trykk i alle månedene pga. lite utenlandsferier. Blir trolig litt mindre trykk i år, men det er ikke sikkert.

Hvilke leiligheter snakker du om utenfor parken, men ikke Abra Havn? 🤔

Hvis dere vil oppleve mest mulig anbefaler jeg å dra så tidlig som overhodet mulig og starte med de stedene det er køer. Men lysten til å gjøre slike ting er vel ofte ikke i begynnelsen av dagen... Men dyr er jo en fin måte å starte dagen på.

Anonymkode: 1fc34...22c

Vi reiser før skolen tar ferie.

Mente at vi skal bo utenfor parken. Leier en leilighet nærmere sentrum. Men har sett på reklame at det er show med pirater på morgenen for de som bor i Abra Havn. Var derfor jeg nevnte det. Tenkte mer om det var andre minishow eller utkledde ansatte slik at barna får se pirater? Eller helst kapteinen selv da😄

-Ts

Anonymkode: e13a2...f47

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det var mulig på tømmerenna. Men det var mulig mens man venta på skuta. Da var det lov i fjor. Jeg jobber der, så jeg vet dette.

Det har de dessverre ikke... Planer om parkeringshus, men blir ikke noe i år.

Jeg tror ikke du lyver, og husker det gikk med båten i fjor. Tenkte mer på tømmerenna, bobanen og disse som har køer med flere rader. Det blir litt vanskelig komme frem til den andre forelderen om en må gå gjennom hele køen ettersom det nok er mange som ikke gidder slippe en frem. Jeg er nok en av dem som hadde sagt nei, kjedelig for ungene slippe mange forbi når de selv må vente.

Ja, vet det er planer om det… men ikke sett at de har begynt bygge noe. Og selv om jeg ikke kan noe om bygging antar jeg at en bruker en stund på det. Og det er vel ikke veldig mange flere plasser de kan bruke ettersom travparken og det området alt er brukt. Så da blir det nok enda lurere komme tidlig, for har vært stress med parkering i alle år. 

Jobber ikke i parken (pleide når jeg var yngre i sommerferien), men er der ganske ofte med barnet mitt.

Anonymkode: 0ddbf...582

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer nok på ungene, alle mine liker maten der. Selv minste som er 2 år, og ettersom de har flere barnestoler på plassen går jeg utifra at jeg ikke er den eneste som har med småbarn :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Mente at vi skal bo utenfor parken. Leier en leilighet nærmere sentrum. Men har sett på reklame at det er show med pirater på morgenen for de som bor i Abra Havn. Var derfor jeg nevnte det. Tenkte mer om det var andre minishow eller utkledde ansatte slik at barna får se pirater? Eller helst kapteinen selv da😄

-Ts

https://www.dyreparken.no/aktivitetskalender/?dato=2022-06-23

Jeg ville sjekket her. Ser det er show i helgene i begynnelsen av juni, og etter skolen slutter på ukedagene. Vanskelig sjekke nøyaktig når en ikke vet datoer, men søker du på datoene dere tenker reise får du opp alt som er åpent. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nei, jeg tuller ikke. Aktivitetsvertene sier at det er ok. Det var i hvert fall slik under koronaen da det ble lengre køer i skuta. Da ble hver familie informert om at ungene kunne dra med en voksen, men den andre ble igjen i køen.

Under koronaen ja. Det gir mening at man organiserte køer annerledes da. Men den er over nå for denne gang. 

Anonymkode: 3ea7c...7c9

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke du lyver, og husker det gikk med båten i fjor. Tenkte mer på tømmerenna, bobanen og disse som har køer med flere rader. Det blir litt vanskelig komme frem til den andre forelderen om en må gå gjennom hele køen ettersom det nok er mange som ikke gidder slippe en frem. Jeg er nok en av dem som hadde sagt nei, kjedelig for ungene slippe mange forbi når de selv må vente.

Ja, vet det er planer om det… men ikke sett at de har begynt bygge noe. Og selv om jeg ikke kan noe om bygging antar jeg at en bruker en stund på det. Og det er vel ikke veldig mange flere plasser de kan bruke ettersom travparken og det området alt er brukt. Så da blir det nok enda lurere komme tidlig, for har vært stress med parkering i alle år. 

Jobber ikke i parken (pleide når jeg var yngre i sommerferien), men er der ganske ofte med barnet mitt.

Det stemmer, det var kun båten og de forestillingene som hadde drop in, ikke andre ting man kjører. Jeg jobber heller ikke der, men hadde årskort i fjor, og leste meg grundig opp på dette på nettsiden. ;)

Men vet ikke hvordan det er i år.

Anonymkode: 418c3...95e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke vært i parken siden 2013, men skal dit i år. Er det griller der så man kan grille pølser?

Anonymkode: b299f...b57

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har ikke vært i parken siden 2013, men skal dit i år. Er det griller der så man kan grille pølser?

Anonymkode: b299f...b57

Det er bålplass nå på vinteren, men dette slutter veldig snart og der er ikke lov å grille i parken.

Anonymkode: 6c1a8...cbd

AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (10 timer siden):

Ok, vi liker oss der, maten har vært knallbra, det samme har betjeningen vært. :) Har ikke tenkt over at det er noe dyrt der kontra andre steder vi går men men, vi er alle forskjellige, smaken er som baken.

Anbefaler Indian Ocean på Lund. De har takeaway og er gode på indisk. Ikke så ille priser heller🤩

Anonymkode: 25ad2...dc6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Og smaker elendig!

Anonymkode: 476bf...63b

Det er mange spisesteder, og noen av dem er bra. Jeg anbefaler buffeten på Solo i Afrika, da kan alle få det de vil ha, og der er det mye god mat. Sitter man i 2. etasje kan man se på dyrene mens man spiser. Koster litt for en familie, men kan spise så mye man vil. 

Skal man ha noe enklere er det god mat både på woken i Asia og på Kutoppen (velg pølsene fra lokal slakter og ikke kjedelig wiener). 

De bodene med mer fast food mat i kaptein Sabeltanns verden og i kjuttaviga er ikke så mye å skryte av.

Anonymkode: 3844b...b8d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er mange spisesteder, og noen av dem er bra. Jeg anbefaler buffeten på Solo i Afrika, da kan alle få det de vil ha, og der er det mye god mat. Sitter man i 2. etasje kan man se på dyrene mens man spiser. Koster litt for en familie, men kan spise så mye man vil. 

Skal man ha noe enklere er det god mat både på woken i Asia og på Kutoppen (velg pølsene fra lokal slakter og ikke kjedelig wiener). 

De bodene med mer fast food mat i kaptein Sabeltanns verden og i kjuttaviga er ikke så mye å skryte av.

Soko, ikke Solo

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Har du noe konkret du lurer på? Jobber i parken selv. :) 

Heldiggris! Hvordan fikk du jobb der? Er min største drøm. Hadde du utdanning innenfor dyr og lang CV innenfor dyr eller gikk det mer på tilfeldigheter og lidenskap for dyr ? 

Anonymkode: 69791...221

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Du tuller? Én voksen kan ikke stå i kø på vegne av en hel familie. Det er sniking.

Anonymkode: 3ea7c...7c9

Nei, det er jo ikke det. Tenk deg om. 

Anonymkode: a19be...33d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

-Ts

Det er bare å gå til kaptein Sabeltanns verden, der har de miniforestillinger flere ganger om dagen i fellesferien. Man må bare sjekke programmet for tider. Noen er ved skuta, andre er inne i sjøreøverlandsbyen. Men er man fan bør man få med seg showet på kvelden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Anbefaler ikke Mother India egentlig. Dyrt å spise, i tillegg til at du av og til må stå i kø dersom det er folksomt. Maten er helt ok+, men absolutt ikke verdt prisen. Liker dere indisk, fins andre restauranter i byen, men de er ikke like kjente da, så vet ikke om de er bra. Men lokalene er også dårlige. De er i kjelleren, så det er ingen vinduer, og det er gult, mørkt lys, tepper på taket, og svært trangt siden lokalene er små i forhold til antall besøkende, så de har pressa sammen flest mulig bord. Det tar også altfor lang tid før maten kommer. Hyggelig betjening da, men om du vil sitte litt lenger etter middagen for å prate litt så blir man "kasta ut" siden det er gjester som venter utenfor og gjerne vil ha bord.

Mother India er er must når man er i Kristiansand synes jeg. Nydelig mat og god stemning. Hele familien hos oss elsker å gå der. Så hver sin smak!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Heldiggris! Hvordan fikk du jobb der? Er min største drøm. Hadde du utdanning innenfor dyr og lang CV innenfor dyr eller gikk det mer på tilfeldigheter og lidenskap for dyr ? 

Anonymkode: 69791...221

Trenger ikke jobbe med dyr, er ganske mange andre stillinger inni parken. Og om sommeren vil jeg tro det er den plassen som har flest sommeransatte i byen. Ganske mange inkludert meg selv har tilbrakt noen sommere der (i tillegg til at jeg fulgte flere av dyrepasserne i arbeidsuka, dessverre har de visst sluttet med det nå sia datteren min hadde elsket det), når jeg studerte teater hadde flere i klassen teateroller i parken i ferien. 

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler å være med på matingen av dyrene, da kommer de som ikke er så lett å se frem også. Tømmerenna er gøy og populær, den er rett ved inngangen så anbefaler å ta den tidlig. (Kanskje med en gang dere kommer inn)

Anonymkode: 8b8cb...a3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvilke leiligheter snakker du om utenfor parken, men ikke Abra Havn? 🤔

Det er jo massevis av andre leiligheter utenfor parken enn abra havn. De har jo bygget flere nye bare de siste årene. 

Man kan ikke stå én i køen for flere på bob-banen og Nilen/tømmerrenna. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...