Gå til innhold

Snart 3. trimester - plutselig kvalm og dårlig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Er 27+1 og har hittil vært i toppform - ikke vært kvalm, sliten eller svimmel. Slik har det vært helt siden vi fikk positiv graviditetstest.

Men den siste uken har jeg helt plutselig blitt ganske dårlig. Veldig sliten, trøtt, svimmel (holdt på å gå i bakken her om dagen. Var ikke rett etter at jeg reiste meg eller noe sånt - jeg var allerede oppe og på vei ut fra jobblokalet), kvalm og tidvis hodepine fremme i panna.

Jeg er ikke blitt veldig tung - har gått opp 4 kg og føler derfor ikke at det er vekten som gjør meg sliten (trener jevnlig hvor jeg både løper og løfter vekter).

Noen andre som har opplevd lignende? Er det vanlig å plutselig bli dårlig inn mot 3. trimester?

Anonymkode: a0389...1f2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hei! Er 27+1 og har hittil vært i toppform - ikke vært kvalm, sliten eller svimmel. Slik har det vært helt siden vi fikk positiv graviditetstest.

Men den siste uken har jeg helt plutselig blitt ganske dårlig. Veldig sliten, trøtt, svimmel (holdt på å gå i bakken her om dagen. Var ikke rett etter at jeg reiste meg eller noe sånt - jeg var allerede oppe og på vei ut fra jobblokalet), kvalm og tidvis hodepine fremme i panna.

Jeg er ikke blitt veldig tung - har gått opp 4 kg og føler derfor ikke at det er vekten som gjør meg sliten (trener jevnlig hvor jeg både løper og løfter vekter).

Noen andre som har opplevd lignende? Er det vanlig å plutselig bli dårlig inn mot 3. trimester?

Har du sjekket om jern nivået ditt har gått ned siden sist? Livmorkakamog babyen stjeler utrolig mye jern fra deg veldig fort. Når jeg var gravid valgte jeg å sjekke nivået i  1 2 3 trimester. 

Anonymkode: c32e4...d0f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt en tur til lege for å fått sjekket at alt er greit. Jern som nevnes over, men også blodtrykket ol.

Anonymkode: 76bfa...da0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Har du sjekket om jern nivået ditt har gått ned siden sist? Livmorkakamog babyen stjeler utrolig mye jern fra deg veldig fort. Når jeg var gravid valgte jeg å sjekke nivået i  1 2 3 trimester. 

Anonymkode: c32e4...d0f

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg ville tatt en tur til lege for å fått sjekket at alt er greit. Jern som nevnes over, men også blodtrykket ol.

Anonymkode: 76bfa...da0

Takk for svar! Så det kan med andre ord komme av noe konkret? Da kan jeg i så fall kanskje gjøre noe med det, heldigvis.

Jeg fikk beskjed om at jeg burde ta jern fra cirka uke 18 fordi jeg scoret litt lavt på det på blodprøvene, så har tatt tilskudd hver dag i tillegg til jod, B12, folat og omega-3.

Leste litt om svangerskapsfogiftning, og kjente meg litt igjen i symptomene. Men blodtrykksmålinger og urinprøver har hittil vært helt fine.

Skal til ny kontroll kommende fredag - finner kanskje ut noe da.

- ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Velkommen til tredje trimester!

Anonymkode: 57dd4...94d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...