Gå til innhold

Skal jeg bruke 900,- på dyretolk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

😿Har mistet katten vår og er veldig lei meg og desperat etter å finne ut hvorfor pus er borte.

Har blitt oppmuntret til å leie en dyretolk, men fikk sjokk når de tar 650-900,-

Er det verdt det?

Anonymkode: dbc74...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

😿Har mistet katten vår og er veldig lei meg og desperat etter å finne ut hvorfor pus er borte.

Har blitt oppmuntret til å leie en dyretolk, men fikk sjokk når de tar 650-900,-

Er det verdt det?

Selvsagt er det ikke verdt det!
Håper du finner katten din.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hva skulle det være godt for.

Må ikke de ha dyret der for å oversette hva dyret mener? Eller er de klarsynte? Om de er klarsynte, kan de i såfall 'finne' en katt som evt har blitt tatt inn av andre, rotet seg bort.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det verdt det?

Ja, det er ikke bortkastet i det hele tatt... 

Anonymkode: 695f7...725

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Linazer skrev (1 minutt siden):

Selvsagt er det ikke verdt det!
Håper du finner katten din.

Har de peiling på å "Se" bortkomne dyr, er de helt blåst og tror at de har evnen selv eller er de kvakksalvere som lurer penger av desperate folk?

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De er kvakksalvere. Bortkasta penger!

Anonymkode: defeb...ce8

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er ikke bortkastet i det hele tatt... 

Anonymkode: 695f7...725

Har du erfaring?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis de tar betalt for det så er det ren svindel!, dyretolk i seg selv kan diskuteres men hvis de i tillegg påstår at de er synske eller kan kommunisere med dyr over lange avstander så er det rett og slett lureri.

Det er kyniske svindlere som utnytter personer i vanskelige situasjoner, rett og slett kjeltringer og det burde vært straffbart å drive på sånn.

Skal du betale for en sånn tjeneste så kan betale etter at tjenesten er utført med resultater, kan de ikke garantere noe så bør du selvfølgelig ikke betale.

Anonymkode: 4fbae...1cc

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pengene kan du beholde. Maken til bortkastet tøv skal man lete lenge etter...!

Sett heller opp etterlysningsplakater på lyktestolper bortover, og gå et stykke hjemmefra og heng dem opp der også.

Min katt forsvant en gang da hun bare var kattunge ennå. Hun hadde gått overraskende langt! Det fant jeg ut da jeg hengte opp etterlysninger bortover telefon- og lyktestolpene i nabolaget. Den hadde gått inn i hagen til noen som hadde katt fra før. Ungene i huset hadde sett etterlysningen, og kom og leverte katten min på døra. To jenter som kom. Jeg ga dem en hundrelapp på deling som takk.

Jeg holdt katten inne en stund etter det, men etter hvert slapp hun jo ut igjen. Da tok det en ettermiddag bare, så var jentene på døra med katten i armene på nytt og det lyste et lite håp om mer penger i øynene deres 😄 Da forklarte jeg at katten ikke var etterlyst lenger, men fikk lov å gå ut og lufte seg hver dag. Katten ble forøvrig aldri borte igjen etter det.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville utlovet dusør etterlysning.500 kroner til den som hjelper å få pus hjem. Det gjorde jeg to ganger når pus forsvant. Funket begge gangene. Men du må henge opp mange plakater, og sett gjerne inn annonse i lokalavisa. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du erfaring?

Ts

Jeg har. Det er bare tull alt sammen, de sitter og bruker teknikker for å få deg til å tro at de kan kommunisere, men de bare finner på ting og sier ting som alle kan gjette seg til hvis de kan littegrann om dyr.

Anonymkode: 891c0...ef2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan være verdt forsøket ts. Alt ordner seg nok. 

Anonymkode: 62f3c...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ts her

Bor i en liten bygd der de fleste kjenner hverandre og har lagt ut bilde og etterlysning i bygdas fb gruppe.

Har bedt folk sjekke kjelleren/uthus men ikke noe napp.

Begynner å tro hun har blitt spist av rev, gaupe eller grevling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan være verdt forsøket ts. Alt ordner seg nok. 

Anonymkode: 62f3c...56d

Har du erfaring?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ts her

Bor i en liten bygd der de fleste kjenner hverandre og har lagt ut bilde og etterlysning i bygdas fb gruppe.

Det hjelper lite å be folk om å sjekke sine bygninger. En skremt katt er nesten umulig å finne for den som ikke eier den. Du får be om å sjekke uthus, jordkjellere osv selv. Større sjanse for at katten svarer dere som kjenner den. 

Anonymkode: fbb5f...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Er det verdt det?

stakkars deg, så grusomt. kan ikke forestille meg hvor desperat det føles ut. men katter kommer som regel alltid hjem.

et tips, sett ut kattedoen, de vil kjenne igjen lukta. men det er vel kanskje utekatt? legg ut teppet eller noe annet de bruker å sove på.

en dyretolk kan ikke finne dyr. ingen klarsynte heller. noen kan få inn bilder og tolke det, men ingen nummerert gateadresse liksom. ikke kast bort pengene.

dusør for tips som fører til at du finner den er nok det beste. i og med at d er vanskelig å fange en fremmed katt. dog noen katter er veldig glad i folk.

Endret av Natta1980
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natta1980 skrev (2 minutter siden):

err

Endret av Natta1980
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det hjelper lite å be folk om å sjekke sine bygninger. En skremt katt er nesten umulig å finne for den som ikke eier den. Du får be om å sjekke uthus, jordkjellere osv selv. Større sjanse for at katten svarer dere som kjenner den. 

Anonymkode: fbb5f...8a8

Hvorfor skulle katten være skremt? Hun er tam og hvis hun har vært innestengt så er hun glad for at noen slipper henne ut av kjelleren/løa eller garasjen.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ts her

Og hvordan skal en dyreTOLK kunne bidra med informasjon? 

Jeg vet det er innmari fortvilende når katten er borte. Men en slik "tolk" vil kunne gjøre hele greia vanskeligere med falske forhåpninger eller et dødsbudskap (feilaktig) som medfører at dere slutter å lete.

Anonymkode: bd9d1...0b9

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...