AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #1 Skrevet 2. april 2022 Hei! Jeg er så redd for om jeg kan ha skremt hunden min. Han er 2 år og verdens snilleste. Jeg kranglet med en person på telefonen og ble veldig sint. Ropte skikkelig i telefonen. Det var ganske ille. Hunden min har aldri hørt meg slik før. Jeg er en person som aldri kjefter. Så det var gode grunner, men nå er jeg så redd for at dette var skremmende for hunden. Kan han ha tatt skade av dette? Anonymkode: 46109...626
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #2 Skrevet 2. april 2022 Kos litt ekstra med han så går det nok fint. Anonymkode: c93b3...52b 1
Troyamin Skrevet 2. april 2022 #3 Skrevet 2. april 2022 En hund som blir redd av noe slikt, har alt for dårlige nerver i utgangspunktet. Da bør den avlives. Nå har det uansett gått så lang tid siden dette skjedde, at du ikke kan gjøre noe med hendelsen uansett. Har du dårlig samvittighet, gå heller en ekstra lang tur med hunden.
Million Skrevet 2. april 2022 #4 Skrevet 2. april 2022 Han opplevde jo ingen andre ting enn å høre deg heve stemmen. Det gikk ikke ut over han på noen måter, annet enn at han sikkert skjønte at du var litt aggressiv. Hunder lever i nuet, de bærer ikke nag og går ikke og ruger på ting. Han er nok kommet over dette allerede. 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #5 Skrevet 2. april 2022 Om du ikke nistirra på hunden mens du var sint, så vet den veldig godt at sinnet ikke var rettet mot den. Der og da kan den sikkert ha blitt litt vár på situasjonen, men hunder som ikke har blitt kjefta og skreket til i sinne før, blir ikke skremt av å se sinne (med mindre de er veldig mentalt skjøre). Som enhver fornuftig pattedyr, så tenkte den nok noe ala "oisann, den personen er sint, så jeg lar de være i fred så sinnet ikke blir rettet mot meg". Har du dårlig samvittighet, så tar du med hunden på en ekstra land tur, eller lærer den noen nye triks så den kjenner litt på mestringsfølelse. Men nei, med mindre den er usedvanlig skjør eller er blitt mishandlet tidligere, så tar den ikke skade av det Anonymkode: 6f550...bcb
Julie Skrevet 2. april 2022 #6 Skrevet 2. april 2022 Dersom dette er et seriøst innlegg - du forteller riktignok om hendelsen og din egen opptreden. Det som er mer interessant er hvordan hunden forholdt seg til hendelsen mens det stod på?
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #7 Skrevet 2. april 2022 Ekstremt unormalt at en hund reagere på noe sånt. Anonymkode: 6140e...bfe
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #8 Skrevet 2. april 2022 Det går nok veldig fint. Oppfør seg som normalt rundt hunden nå i etterkant, gi den gjerne litt ekstra kos. Anonymkode: 539fc...74e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå