Gå til innhold

Det er voldsomt så mye selvtillit voksne damer har fått på sosiale medier

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på Facebook snart 15 år, og på Snap og Instagram et par år. Jeg har for lengst passert 40 år, og det har også mine jevnaldrende "venner" på sosiale medier.

En ting som har blomstret opp de siste årene i tillegg til bilder av seg selv der de fisker etter likes , er bilder og filmer damer legger ut på sosiale medier, der de skriver feks:

"Jeg var på treningssenteret i dag og fikk kommentar på at jeg ser ut som om jeg er 10 år yngre". (altså 35 år)

En annen legger ut ofte tilgjorte bilder av seg selv etter trening eller når hun er lettkledd der hun viser frem for eksempel biceps eller legger ut en film der hun sier: "Se på leggene mine, se musklene jeg har fått i leggene", mens hun filmer leggene.

Så har noen av disse damene rotet seg inn på tiktok, og legger ut danse videoer,der de gjør seg til foran kamera mens de synger og danser. Dette er damer jeg knapt har sett danse før, og jeg blir så overrasket og jævlig flau på deres vegne🙈

Er det midtlivskrise? Noen av disse damene er single mens andre er i forhold.

Jeg har lest at folk som hele tiden legger ut bilder av seg selv, gjør det for å få opp selvtilliten, men jeg forstår det bare ikke, for hvis jeg hadde hatt dårlig selvtillit eller ikke var fornøyd med utseendet mitt så hadde jeg ikke lagt ut et eneste bilde ( og det gjør jeg heller ikke)

Det er forresten ikke en eneste mann i feeden min som legger ut bilder av seg selv, for å fiske etter komplimenter på utseende og kropp.

Anonymkode: dbffa...a08

• Liker 10
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok. 

Anonymkode: 4cd4f...5d1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok. 

Det er jo teit, synes du ikke?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er jo teit, synes du ikke?

Jeg har ikke sånne på vennelista mi jeg. 

Og tiktok er gift for alle.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har ikke sånne på vennelista mi jeg. 

Og tiktok er gift for alle.

De har blitt sånn etter at de fylte 40-45 år.

Ts 

AnonymBruker
Skrevet

jeg merker at jeg ikke har noen meninger om slike damer. De er så fjernt fra meg… 🙈

bra at de har noe å gjøre på. 

Anonymkode: b23bd...cf2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts 

Samme alder som meg altså. Fortsatt ingen jevnaldrende blant mine som gjør sånn. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Min tanke før du selv nevnte det var midtlivskrise.

Anonymkode: 13c44...c73

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare en slik på vennelista mi, og hun legger stadig ut bilder av seg selv mens hun poserer, med tekst ala: «Fullført 3 mil på mølla! Hurra!» osv. Også er det bikini-bilder fra ferier, nærbilder av kroppen sin (til teksten: «Har gått ned 2,5 kilo! 1,5 kilo igjen til målet!» osv.) 

Det er litt flaut, ja.

Anonymkode: a9452...681

• Liker 6
Skrevet

Jeg tenker at SoMe og flaue danser på TicToc er for den som vil. La de holde på om det gir de glede. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ingen på mi venneliste holder på sånn, verken kvinner eller menn.

Anonymkode: 4330d...8ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De har ikke selvtillit, men er usikker på seg selv - som trenger bekreftelser. 

Anonymkode: 16950...8fb

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bekreftelse bekreftelse bekreftelse. 

Anonymkode: 410ea...553

• Liker 3
Skrevet

Men enn hvis styrketreningen faktisk får disse damerne til å se ti år yngre ut og de får positive kommentarer på det, skal de ikke få lov til å fortelle det da?

AnonymBruker
Skrevet

Det blir bare verre med alderen, spesielt etter fylte 30-35 når utseende forfaller.

Det er ett desperat rop om bekreftelse og oppmerksomhet, de blir utkonkurrert av yngre sprekere damer 😂

Anonymkode: 9ff88...da0

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Vel nå er det jo faktisk sånn at voksne kvinner har mer selvtillit enn yngre. Hva er problemet med det? Irritere seg over andre på some er smålig synes jeg. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ts 

Jeg og mine venner på sosiale medier er også i den alderen, ingen av de driver med sånt.

Anonymkode: 0ea5c...901

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg har lest at folk som hele tiden legger ut bilder av seg selv, gjør det for å få opp selvtilliten, men jeg forstår det bare ikke, for hvis jeg hadde hatt dårlig selvtillit eller ikke var fornøyd med utseendet mitt så hadde jeg ikke lagt ut et eneste bilde ( og det gjør jeg heller ikke)

Dette tenker jeg også! Jeg ser på disse som full av selvtillit, for jeg hadde aldri turt å gjøre noe sånn. 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

De har ikke selvtillit, men er usikker på seg selv - som trenger bekreftelser. 

Men vi uten selvtillit, tør jo ikke engang sende en selfie til noen vi kjenner godt.

Oppmerksomhetssyk, og vil ha bekreftelse, ja, men kan umulig være usikker.

Anonymkode: 45f04...323

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Tuba skrev (1 minutt siden):

Vel nå er det jo faktisk sånn at voksne kvinner har mer selvtillit enn yngre. Hva er problemet med det? Irritere seg over andre på some er smålig synes jeg. 

TS understreker jo at det å ha mer selvtillit er ikke galt i seg selv, men at disse kvinnene fisker etter komplimenter. De prøver å få andre til å tro at de har så høy selvtillit, men det er ikke tilfelle. Usikkerhet -> søken etter bekreftelser. 

Jeg har god selvtillit, men har ingen behov for å fiske etter komplimenter på sosiale medier. Legger så vidt ut bilder. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...