Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Målet er som for de fleste her inne. Spare mest mulig slik at jeg kan skryte av hvor mye vi har i fond. Vel vitende om at pengene aldri blir brukt, og går til arv til slutt. Det viktigste er tross alt at andre får vite hvor flinke vi er til å spare. 

Anonymkode: 595ac...4ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Målet er som for de fleste her inne. Spare mest mulig slik at jeg kan skryte av hvor mye vi har i fond. Vel vitende om at pengene aldri blir brukt, og går til arv til slutt. Det viktigste er tross alt at andre får vite hvor flinke vi er til å spare. 

Hehehehe, sikkert mye sannhet i dette. Jeg regner med at det jeg sparer går til ungene selv, men regner med at de ryker allerede når de skal kjøpe bolig. 

Å spare for å være flink til å spare er nok egentlig ikke så dumt likevel, bare man har vett til å leve også, og vite når pengene gjør seg bedre andre steder. 

Skal likevel innrømme at jeg også har vært litt flink til å spare for å være flink. Har hatt et diffust mål om å ha såpass kapital at jeg kunne ha gjeldfri leilighet, liten gjeldfri hytte, gjeldfri bil og også kunne gi barna halv mill hver når de skal etablere seg. For to år siden kunne jeg fornøyd si at jeg var i mål angående det (bare det at jeg ennå ikke har solgt huset og byttet med gjeldfri leilighet). Da jeg sa det til venninne sa hun "Jammen du kommer jo til å arve litt også. ". Det hadde jeg faktisk ikke tatt med i beregningen, så egentlig har jeg spart unødvendig mye. Jeg kunne vært litt mindre flink, og levd litt mer. 😆

Anonymkode: 29ca8...eba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så bitter fordi andre tar smartere og klokere valgt enn deg selv. Her har vi muligheten til å jobbe mindre etter hvert, slik at vi ikke trenger å slite oss ut til pensjonsalder, kan jobbe mindre hvis vi blir syke uten å måtte spare andre plasser, kan reise mer. Rett og slett leve livet mer - når vi først lever... Heller det enn å måtte slite seg ut for så å "leve" som sliten pensjonist som deg.....

Anonymkode: 00e42...a0f

AnonymBruker
Skrevet

Sparer i fond, har nå 1,3 mill, har ikke noe spes mål, men mest mulig til pensjonsalder og også kunne hjelpe egne barn ved behov. 

Anonymkode: 53871...54b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For min del har det i hvert fall ikke noe med skryting å gjøre, for det er ingen som vet at jeg sparer i fond. For min del er det snakk om trygghet. 

Anonymkode: d6caf...5bc

Skrevet (endret)

Jeg sparer til bolig og for fremtidig sikkerhet. Målet mitt i år er 150 000 i fond, er nå på omtrent 70 000. Er ikke så lenge siden jeg startet :) 

Sparer ikke for å føle meg flink eller for å skryte av det, men når jeg uansett ikke skal bruke pengene så er det bedre at de står i fond enn noe annet sted.

Endret av 17.11
AnonymBruker
Skrevet

Målet er 5 mill i fond før 50. Blir snittavkastningen 8% i året skal det gå, men tror dessverre ikke det er realistisk fremover. Men lov å håpe 😉

Anonymkode: cccb4...f83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...