AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #1 Skrevet 2. april 2022 Jeg har i flere år slitt med ekstraslag på hjertet (doble hjerteslag) i perioder og har gått med hjerteregistrering flere ganger pluss tatt ultralyd av hjertet osv. De finner ingenting galt og har sagt jeg bare må leve med det. Men nå i det siste har det tatt seg veldig opp. Spesielt etter covid...Har doble hjerteslag konstant. I gjennomsnitt annenhvert slag. Det er så slitsomt. Dette kan ikke være normalt? Jeg har aldri hatt det så ille som dette...Flere som har det slik? Anonymkode: 72039...e90
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #2 Skrevet 2. april 2022 Den gangen jeg hadde forverring gikk det over etter en ukes tid. Jeg har heldigvis aldri hatt det så ille igjen i ettertid. Jeg hadde ikke like hyppige dobbeltslag som du har nå. Når du har hatt covid i tillegg så kan jeg tenke meg at det er skremmende for deg. Det er lov å ringe legen når man får forverring, faktisk er det jo anbefalt å gjøre det. Når det er så hyppig som du sier så bør det være lett å se det på undersøkelse også. Anonymkode: 4b833...7bb
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #3 Skrevet 2. april 2022 Hvor gammel er du? Det er mange som har de i alle aldre som lever greit med det. Det er vel forholdsvis uproblematisk til vanlig men skaper problemer når man driver med idrett siden hjertet ikke transporterer oksygen effektivt når man har dobbeltslag. Du kan ha alle vanlige kontorjobber men ikke drive med toppidrett. Du bør heller ikke krysse Grønnland på tvers alene. Anonymkode: a6dc2...a16
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #4 Skrevet 2. april 2022 Takk for svar begge to. Er bare 30 år. Kan det være en sammenheng med at jeg har covid? Anonymkode: 72039...e90
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #5 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Takk for svar begge to. Er bare 30 år. Kan det være en sammenheng med at jeg har covid? Anonymkode: 72039...e90 Mine ekstraslag ble verre under og etter covid. gikk tilbake til normalen etter 3-4 uker. Anonymkode: 4fb7a...119 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #6 Skrevet 2. april 2022 Har du kun sjekket hjertet? Aldri tatt MR eller hatt plager med hodet? Anonymkode: a162e...9db
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #7 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du kun sjekket hjertet? Aldri tatt MR eller hatt plager med hodet? Anonymkode: a162e...9db Tatt mr mange ganger ifb noe annet. Ikke sammenheng der. Hva skulle hode ha med hjerte å gjøre? Anonymkode: 72039...e90
Ugresset Skrevet 2. april 2022 #8 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kan det være en sammenheng med at jeg har covid? Anonymkode: 72039...e90 Absolutt! Jeg fikk ekstraslag og uregelmessig hjerterytme etter 3. vaksine og det ble enda verre da jeg hadde covid. Flere av mine venner sliter med det samme.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #9 Skrevet 2. april 2022 Jeg var veldig plaget en periode da jeg var veldig stresset med studiene + drakk for mye koffein. Kan fortsatt merke forverring hvis kaffedrikkingen kommer ut av kontroll. Men du har sikkert tenkt på de faktorene fra før? Anonymkode: df3b2...04e
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #10 Skrevet 2. april 2022 Jeg har hatt det i 20 år. Daglig. Er grundig utredet, trener og spiser sunt med lite kaffe, så har slått meg til ro med at det er helt ufarlig. Dermed legger jeg ikke så mye merke til ekstraslagene lenger. Anonymkode: dcc39...1b1 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #11 Skrevet 2. april 2022 Ja -har vært til registrering to ganger de siste 4 årene. Men jeg har fått en diagnose som Påvirker nervesystemet (ME) så det henger sammen med den diagnosen. Skal på registrering igjen fordi jeg har så høy puls bare ved å reise meg opp å stå litt -så skal sjekkes for POTS men vet ikke om der har en sammenheng med ekstraslagene, om jeg fpr det påvist så kan jeg forsøke medisin, men nå er hele kroppen min i ulage da så usikker på hvor mye det hjelper med medisin for høy puls og ekstra slag. Covid kan virke inn på nervesystemet så ja det er mulig du har blitt verre pga infeksjonen. Anonymkode: 196d9...a1a
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #12 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg har hatt det i 20 år. Daglig. Er grundig utredet, trener og spiser sunt med lite kaffe, så har slått meg til ro med at det er helt ufarlig. Dermed legger jeg ikke så mye merke til ekstraslagene lenger. Anonymkode: dcc39...1b1 Hei. Jeg lever også med dette daglig, men er inne i en ekstrem periode. Har du doble hjerteslag annenhvert slag? Til meg er rett og slett hjerterytmen i konstant utytme nå. Anonymkode: 72039...e90
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #13 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg var veldig plaget en periode da jeg var veldig stresset med studiene + drakk for mye koffein. Kan fortsatt merke forverring hvis kaffedrikkingen kommer ut av kontroll. Men du har sikkert tenkt på de faktorene fra før? Anonymkode: df3b2...04e Jeg drikker ikke kaffe/brus. Er vant til ekstraslagene hver dag men ikke så ekstremt som dette. Nå har jeg det konstant. Hjerterytmen føles som helt hyller til bulter. I gjennomsnitt er det annenhvert slag som er ekstraslag og ofte mange etter hverandre. Føler ikke noen har det sånn? Det er kun folk som har ekstraslag som svarer. Men har noen så mange? Anonymkode: 72039...e90
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #14 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (På 2.4.2022 den 14.11): Takk for svar begge to. Er bare 30 år. Kan det være en sammenheng med at jeg har covid? Anonymkode: 72039...e90 Ja! Selv fikk jeg det etter hver koronavaksine, og det varte noen uker hver gang. Har du prøvd ut betablokker? Anonymkode: e019c...94c
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #15 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja! Selv fikk jeg det etter hver koronavaksine, og det varte noen uker hver gang. Har du prøvd ut betablokker? Anonymkode: e019c...94c Jeg har ikke tatt vaksinen. Vil ikke prøve betablokkere iom jeg har lav puls fra før. Men hvor hyppig er dine ekstraslag? Anonymkode: 72039...e90
Gjest Ghostface Skrevet 3. april 2022 #16 Skrevet 3. april 2022 Jeg får det på grunn av stoffskiftesykdom.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #17 Skrevet 3. april 2022 Jeg har hatt mye ekstraslag i perioder, og vært hos hjertespesialist flere ganger. Sist gang hadde jeg det skikkelig ille, gjennom hele dagen og natta, i nesten et halvt år! Holdt på å bli gal, klarte jo ikke slappe av.. Det ble registrert ca 6000 ekstraslag på 24 timer. Men ingenting galt med hjertet, ifølge hjertespesialist. Tok ultralyd. Det rare var at det stoppet helt plutselig, ikke lenge etter at jeg hadde vært hos spesialist. Kanskje jeg slappet bedre av? Kanskje jeg ikke lenger var så engstelig? Jeg vet ikke, det forsvant iallefall, bank i bordet! Kan fortsatt merke det litt av og til, men bare bittelitt. Dette var før koronaen kom, så ingen sammenheng. Har ikke tatt vaksinen, og kommer heller ikke til å gjøre det, både fordi jeg ikke vil ha tilbake ekstraslagene (som jeg hører flere få av vaksinen), og fordi jeg ikke vil utsette meg for andre bivirkninger. Håper det roer seg, ts❤️ Anonymkode: 63c7c...c26
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #18 Skrevet 3. april 2022 Svigermor fikk bilyd på hjertet. Det viste seg at hu hadde svelga et insekt. Anonymkode: 3620c...efb 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #19 Skrevet 3. april 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg drikker ikke kaffe/brus. Er vant til ekstraslagene hver dag men ikke så ekstremt som dette. Nå har jeg det konstant. Hjerterytmen føles som helt hyller til bulter. I gjennomsnitt er det annenhvert slag som er ekstraslag og ofte mange etter hverandre. Føler ikke noen har det sånn? Det er kun folk som har ekstraslag som svarer. Men har noen så mange? Anonymkode: 72039...e90 Jeg ville som sagt gått til legen og fått det registrert hvis jeg hadde så mange og ofte. Hadde ringt og forklart hvordan det står til i morgen tidlig. Ekstraslag som kommer i serier bør vel undersøkes. Og det er anbefalt å ta kontakt når symptomer endrer seg eller forverrer seg. Anonymkode: 4b833...7bb
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #20 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg ville som sagt gått til legen og fått det registrert hvis jeg hadde så mange og ofte. Hadde ringt og forklart hvordan det står til i morgen tidlig. Ekstraslag som kommer i serier bør vel undersøkes. Og det er anbefalt å ta kontakt når symptomer endrer seg eller forverrer seg. Anonymkode: 4b833...7bb Takk. Jeg skal det. Anonymkode: 72039...e90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå