Gå til innhold

Utro, hvilke tegn ser man etter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg og samboeren har vært sammen og bodd sammen i mange år, vi har barn, og generelt sett et godt forhold, tror jeg.

de siste månedene har jeg kjent på en rar følelse om at det er noe som ikke stemmer helt, men kan ikke sette fingeren på hva det er. Har prøvd å starte en dialog, men det endte med krangel og forferdelig dårlig stemning over flere uker.

Atferden har endret seg og, føles mer hemmelighetsfull, mer distre, mer privat på telefon osv.

Men plutselig snudde alt, veldig godt humør, intim og faktisk sex som var av det bedre slaget.

så nå sitter jeg og lurer på hva som foregår, noen andre som har opplevd lignende?

Anonymkode: 8b197...bff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, det er veldig vanskelig å vite hva eksakt det er som foregår, men kan kjenne meg igjen i den oppførselen hans hvor han går fra å være tilstede til å plutselig være mer "hemmelighetsfull". 

Holdte selv på med en fyr som var slik en periode. Det var som om han hadde endret personlighet. Jeg merket at noe ikke stemte, fordi han virket mer "care" når vi var sammen, ikke var kjærlig som han hadde vært, holdt mye mer tilbake og kunne gå 1 dag uten å ta kontakt med meg. Da fikk jeg vite at han var slik fordi han hadde kontaktet eksen sin og sa han savnet henne. 😊 Så han glemte jo på en måte meg da, og derfor var han mindre tilstede og mindre åpen på slutten.

Men i ditt tilfelle, hvor han plutselig ble mer "giret" igjen, er litt rart synes jeg. Hvorfor skulle hans atferd være så tilbaketrukken, til å plutselig være seg selv igjen.. Husk at magefølelse sier mye og har som oftest rett. Jeg personlig hadde tenkt at noe ikke stemmer her og vært litt mer på vakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når min man var utro, så slo han av alle varslingene på telefonen sin. Hab hadde også alltid telefonen i lommen eller i nærheten og innen rekkevidde. Han begynte å trene og han tok generelt bedre vare på seg selv. 

Anonymkode: 5345b...7d6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg merket ingenting som var annerledes med han.

Like opptatt av å ha sex med meg, ga meg komplimenter, planla ferie med meg, var snill og søt kjæreste som vanlig.

En dag han var på do og jeg satt tilfeldigvis ved siden av mobilen hans da den plingte, kikket jeg av gammel vane kjapt på mobilen da den laget lyd, og så da en seksuell sms fra en dame.

Fikk sjokk og begynte nesten å hyperventilere.

Etter at vi hadde lagt oss om kvelden og han hadde sovnet, stod jeg opp, gikk inn i stuen og tok med mobilen hans på badet og begynte å lese på hans meldinger (han hadde ikke kode på mobilen)

Da leste jeg flere meldinger til forskjellige damer der han inviterte de ut på lønningspils, foreslo at han og 2 andre damer som var venninner skulle møte han på et hotellrom og avtalte fjelltur med en tredje dame.

I ettertid vet jeg at dette var bare toppen av isfjellet, og i mitt tilfelle var det ingen tegn på utroskap som jeg kunne se der og da.😭

Anonymkode: 8880d...b86

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg og samboeren har vært sammen og bodd sammen i mange år, vi har barn, og generelt sett et godt forhold, tror jeg.

de siste månedene har jeg kjent på en rar følelse om at det er noe som ikke stemmer helt, men kan ikke sette fingeren på hva det er. Har prøvd å starte en dialog, men det endte med krangel og forferdelig dårlig stemning over flere uker.

Atferden har endret seg og, føles mer hemmelighetsfull, mer distre, mer privat på telefon osv.

Men plutselig snudde alt, veldig godt humør, intim og faktisk sex som var av det bedre slaget.

så nå sitter jeg og lurer på hva som foregår, noen andre som har opplevd lignende?

Typisk med humørendringer, feks stålende humør og sexlyst når han får seg på si.
Straks den andre kvinnen lager trøbbel på en eller annen måte, la oss si hun trekker seg unna el. Da kommer det ekstremt dårlig humøret. Og dette er hormonstyrt så man kan bli veldig depressiv når «byttet» svikter. 

Når han så er på igjen og har nedlagt nytt bytte eller fått hektet på seg crushet, da stiger adrenalin og andre homoner, og du merker han med mye energi og livsgnist.

Er det slik?

Anonymkode: 16e93...687

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har prøvd å starte en dialog, men det endte med krangel og forferdelig dårlig stemning over flere uker.

Reagerer på dette. Har kommunikasjonen alltid vært slik? At han slår seg «vrang» når dere snakker om ting, og spesielt ting som kan være ubehagelig?! 

Lytt alltid til magefølelsen, vær litt ekstra på vakt sier jeg. Og hvis dette ikke går over og han heller ikke er villig til å prate, da må du kjenne etter om dette er noe du vil leve med.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe er det, men HVA, er jo ikke sikkert å vite. 

Det kan være utroskap, men det kan også være et nytt bekjentskap som ennå ikke har endt i sex. Kanskje han er forelsket i en annen, men ikke tør å si det, fordi han ikke vil bryte med deg? 

Min erfaring er at det er veldig tilfeldig om man klarer å avsløre utroskap. Tegnene kan være der, men er han flink nok, så er det få tegn. 

Klassiske tegn er dette:

- Mer tankefull og stille i perioder.

- Holder god kontroll på tlf. Kode, lydløs, går med den i lomma. Lar deg ikke bruke den, eller blir smånervøs og lettere irritert hvis du spør om å se på den. 

- Kjøper nytt og fresht undertøy «ut av det blå» 

- Tar plutselig bedre vare på eget utseende, fikser tenner, trener, osv. 

- Jobber mer enn vanlig eller tar seg turer ut mer enn vanlig.

- Skjuler vennelista på FB, eller gjør andre mistenkelig ting på SoMe.

- Er ustabil i humøret, blir fortere irritert på deg og barna. (Dette kan så klart skyldes andre ting også- depresjon f.eks.)

- Nye «moves» i senga, eller kysser deg plutselig annerledes. 

Jeg ville bare spurt han rett ut: «Har du truffet en annen?» Den første reaksjonen sier ofte alt. 

❤️ Livet er hardt og brutalt. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man blir sinnsyk av å lete etter tegn og bevis.... Stil på magefølelsen din. At han blir sint når du tar det opp tyder på at han er redd for å bli avslørt og bruker sinnet for å gjøre deg for redd for å stille fler spørsmål.. Det er klart tegn for meg og var sånn med min mann når jeg begynte å lukte lunta på hva han drev med.. 

Et annet sikkert bevis er hvis han blir sint om du krever å få se på telefonen eller mailen hans. Den som ikke har noe å skjule har ingen grunn til å nekte å vise det frem 

Anonymkode: 5ba7e...76e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, blir smågal av å lete og se etter tegn på hva som er gale, men vil jo selvsagt at der ikke skal være det, da jeg er glad i samboeren og det vi har sammen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, blir smågal av å lete og se etter tegn på hva som er gale, men vil jo selvsagt at der ikke skal være det, da jeg er glad i samboeren og det vi har sammen 

Det har pågått et par måneder, skriver du. Kanskje gi det litt tid til om du klarer og se om det vedvarer. 
Om du ikke velger å konfrontere han med mistanken, hold den skjult iallefall, ellers kan han jobbe hardere for å skjule det (regner med du ønsker å vite, om det er tilfelle). 

Med tanke på fysisk utroskap, er det lett gjennomførlig for han? Jobbreiser, trener mye, overtid etc..

Anonymkode: 05997...3c9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samboer er hjemme i permisjon, da vi fikk et barn i fjor høst, så tid er det nok av om man tenker slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du vurdert at det kanskje er du som tenker, føler og evaluerer for mye ?

Anonymkode: b1f77...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev et langt innlegg. Men slettet det. 

Syntes at du skal forsøke å snakke med han om hvordan dere har det. I stede for å gå og grue deg til du oppdager noe eller blir ferska i at du forsøker å finne ut av det. 
Magefølelsen din kommer helt sikkert til å fortelle deg om han er utro eller ikke når dere snakker sammen. 

Endret av prinsesse27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Samboer er hjemme i permisjon, da vi fikk et barn i fjor høst, så tid er det nok av om man tenker slik. 

Det er vel heller begrenset hva han får til med et barn på armen. Men mer tid til å sitte på nettet.

Anonymkode: 05997...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Man blir sinnsyk av å lete etter tegn og bevis.... Stil på magefølelsen din. At han blir sint når du tar det opp tyder på at han er redd for å bli avslørt og bruker sinnet for å gjøre deg for redd for å stille fler spørsmål.. Det er klart tegn for meg og var sånn med min mann når jeg begynte å lukte lunta på hva han drev med.. 

Et annet sikkert bevis er hvis han blir sint om du krever å få se på telefonen eller mailen hans. Den som ikke har noe å skjule har ingen grunn til å nekte å vise det frem 

Anonymkode: 5ba7e...76e

Nei, ingenting av dette er hverken sikkert eller et bevis.

Anonymkode: 8a677...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...