Gå til innhold

Ønsker tips til hvordan spørre pappa

Anbefalte innlegg

Gjest Revenka
Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle spørre pappa om å følge meg ned (eller er det opp det heter?) kirkegulvet på den store dagen. Har du noen gode forslag? Vil gjerne spørre på en fin måte, og gjerne på farsdagen. Vil ikke bare spørre, men kanskje kjøpe noe til han som har noe med saken å gjøre, og så spørre.

Hvordan spurte du din far hvis han fulgte deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg har alltid rekna med at pappa skal følge meg opp, så her var det han som spurte om eg ville vere tradisjonell, eller om eg ville vere uavhengig kvinne og gå opp åleine eller saman med mannen! Eg sa at eg gjerne ville bli fulgt opp av han, om han ville - og det ville han jo. Ikkje noko fiks-fakserier, men funka det! Hehe..

Du kan jo kjøpe ein blomsterbukett eller lage eit kort eller noko, dersom du vil gjere noko spesielt ut av det?

Skrevet

Jeg bare spurte pappaen min rett ut, jeg. Og han ble veldig glad og litt rørt ;)

Det var jo andre gang han fikk følge en datter til alters :)

Skrevet

Hva med å kjøpe et fint kort og skrive et lite dikt hvor du til slutt spør han om han vil følge deg til alters og gi sin datters hånd til til kommende ektemann?

Skrevet

jeg har alltid regnet med at pappa skulle følge meg opp til alters,og det har han og.. han syntes det var veldig spesielt siden jeg er den eneste datteren,har ellers bare brødre... så jeg spurte ikke,det var som en selvfølge for begge :)

Skrevet

Jeg tror ikke jeg spurte, vi bare konstaterte ;)

Skrevet

Jeg ringte til pappa som lå på sykehuset, mens jeg var på ferie under sydens varme sol, og darlingsen hadde fridd til meg. Så sa jeg til pappa at han måtte bare se å bli frisk til neste sommer, for DA har jeg en viktig oppgave til deg! Vi lo og gråt om hverandre begge to, og jeg var så glad og stolt at jeg trodde jeg skulle sprekke. Han ble veldig, veldig glad! :)

Ikke akkurat svar på det du spør om, men jeg hadde bare så lyst til å fortelle!

Hilsen Frida

Skrevet

Jeg spurte vel egentlig aldri pappa, men det har vært en selvfølge alltid.

Skrevet

Ta et bilde av midtgangen og spør om det kunne passe han å gå en tur oppover der med deg til sommeren?

Eller ta han med på kjøretur dit hvor vielsen skal være?

Skrevet

Beklager, men jeg skjønner bare ikke hvorfor alt skal gjøres så pompøst! Er det ikke bare å ringe eller spørre ham over en kopp kaffe?

Skal man ha samme seremoni når man spør forlover, servitører etc. etc. også er man jo helt utladet lenge før bryllupet!

Skrevet
Beklager, men jeg skjønner bare ikke hvorfor alt skal gjøres så pompøst! Er det ikke bare å ringe eller spørre ham over en kopp kaffe?

Skal man ha samme seremoni når man spør forlover, servitører etc. etc. også er man jo helt utladet lenge før bryllupet!

Helt enig!

Skrevet

Pappa spurte meg han..hehe. Han sa: Og hvem er det som skal følge deg opp gulvet da?

Han visste vel at han skulle gjøre det, men han måtte vel være på den sikre siden!! =)

Synes det er bare å spørre. Men hvis du vil gjøre litt ekstra ut av det, så må du jo så klart få lov! Men har i grunn ingen gode tips om hva du kan gjøre...

Skrevet

Hihi...jeg trengte ikke engang å spørre. "Jeg regner med at jeg skal følge deg opp kirkegulvet!?!". Og selvfølgelig skulle han det :klem:

Gjest Revenka
Skrevet

Takk for mange fine svar. Har ikke tenkt til å gjøre alt så veldig "dramatisk" da, men det er vel litt spesielt fordi jeg er en pappajente og har lyst til det. Mamma og pappa skilte seg da jeg var liten, og jeg har alltid bodd hos mamma. Pappa har bodd i nordnorge og har sjelden tatt del i mitt dagligdagse liv selv om vi snakker mye på telefonen. Derfor ville jeg gjøre noe spesielt ut av dette :) Får ikke sett han og jeg syns det er litt kjedelig å spørre over telefonen. Men jeg har fått flere ideer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...