AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #1 Skrevet 2. april 2022 Har for det meste kjøpt på butikk, men også fra gartneri. Hver gang dør den ut etter kort tid. Vet den trenger mye vann, men bør jeg vanne hver dag? Har lite peiling på urter, spesielt koriander, så gjerne lær meg 😊 Anonymkode: ae7a8...e80
Jytte Skrevet 2. april 2022 #3 Skrevet 2. april 2022 Mye vann i skåla som en sier, men de du kjøper på butikk er forbruksvare og har ikke lang holdbarhet.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #4 Skrevet 2. april 2022 Lurer på det samme, sliter skikkelig med basilikum og sitronmelisse. Jeg følger instruksene på plasten, men de er jo ikke veldig presise. Har forsøkt å vanne mye, vanne middels og vanne lite. Sollys griller dem, og de siger sammen på kjøkkenbenken. Anonymkode: ab57b...06f
Million Skrevet 2. april 2022 #5 Skrevet 2. april 2022 De har jo knapt potte og nesten ikke noe jord når de kommer fra butikken! Første bud for overlevelse må være større potte, ny og næringsrik jord som holder på mer vann. Urter generelt er lite tørketålende med sine skjøre blader, så de må ses over daglig og vannes ofte som regel. Prøv å holde dem unna direkte sol, det tørker dem ut på et blunk. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå