Hulderen Skrevet 2. april 2022 #41 Skrevet 2. april 2022 Du sier at dere kunne gå fritt. Kunne dere gå inn på cellene til hverandre, slik at du kunne få uønsket besøk av andre innsatte?
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #42 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Sex med betjenter kan skje på turer ut av fengsel. Dette har jeg hørt om. Jeg har også hørt rykter om at det skjer litt av hvert på besøksrommene. Det skal være et sted hvor du kan få besøk av ektefelle/samboer, å ha sex. Jeg har hørt at sånne besøk kan "fikses", at du kan få besøk av andre damer om du betaler. Er det noe i dette ? Anonymkode: 321b5...432 2
maverick22 Skrevet 2. april 2022 Forfatter #43 Skrevet 2. april 2022 Hulderen skrev (5 minutter siden): Du sier at dere kunne gå fritt. Kunne dere gå inn på cellene til hverandre, slik at du kunne få uønsket besøk av andre innsatte? det stemmer.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #44 Skrevet 2. april 2022 maverick22 skrev (1 time siden): Absolutt ikke, la oss ta utgangspunktet at det er rundt 15 ansatte altså betjenter. 9 av dem er vikarer ergo ikke har utdanning innenfor yrke, resten har gått 2 år skole for å ta utdanningen. Fikk et inntrykk av at betjenter er glad for å jobbe på BJørgvin fremfor andre fengsler dem har jobbet på. Det er en ganske rolig chill atmosfære mellom insatte og ansatte. Ekstrem laidback Det er jo utrolig bra da, at de har er så positivt fokus. 😅 når man har opplevd mye blir man bare glad for å slippe det verste. 🙈 litt sånn, please, oppfør deg bra, så skal jeg være kul. 🙈 Anonymkode: 773fe...72f
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #45 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette har jeg hørt om. Jeg har også hørt rykter om at det skjer litt av hvert på besøksrommene. Det skal være et sted hvor du kan få besøk av ektefelle/samboer, å ha sex. Jeg har hørt at sånne besøk kan "fikses", at du kan få besøk av andre damer om du betaler. Er det noe i dette ? Anonymkode: 321b5...432 Ja, som ellers i samfunnet kan alt fikses med penger og rette kontakter. Det som er mest skremmende er jo gjerne yngre kvinner som er betjenter, kvinner lar seg dessverre lett bli påvirket når noen liker de. Pga de er så opptatt av å bli likt, få oppmerksomhet og føle seg attraktive. Da kan lett sex skje i en eller annen form. Anonymkode: 29e5f...30b 3
nisselue Skrevet 2. april 2022 #46 Skrevet 2. april 2022 (endret) 48 minutter siden, AnonymBruker said: Høres ut som folkehøgskole. Ganske latterlig at dette skal sees på som en "straff". Å ha det slik i noen måneder er da ikke noe problem i det hele tatt. Anonymkode: 29bf5...861 Bortsett fra at du ikke får sett familie eller venner og du blir behandlet som umyndig med husregler, og i all hovedsak mister du vel jobben du muligens hadde - alt ettersom. At uteliggere knuser butikkvinduer når det blir kaldt ute skjønner jeg godt, men at det er noe å trakte etter for noen andre er vel vanskelig å argumentere for. Men det er klart det ikke er vanskelig i seg selv. Hvorfor skulle det være det? Der ligger jo forskjellen på straff og hevn. Straff er noe som blir gitt som reaksjon på det de har gjort mens hevn er noe som blir gitt som reaksjon på hva de fornærmede syntes om det som ble gjort. I Norge har vi straff. Ikke hevn. Og straffen er som regel utestengning fra det frie samfunn (og en en utsettelse av livet) med alle følgeproblemer det får. Endret 2. april 2022 av nisselue 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #47 Skrevet 2. april 2022 Nå når du har sonet ferdig, har du planlagt noen fremtidige brekk om alt skulle skjære seg i det lovlydige livet? Var det noen innsatte der som diskuterte fremtidige brekk evt planla hvitsnippforbrytelser. Anonymkode: 8ad4c...b88
maverick22 Skrevet 2. april 2022 Forfatter #48 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, som ellers i samfunnet kan alt fikses med penger og rette kontakter. Det som er mest skremmende er jo gjerne yngre kvinner som er betjenter, kvinner lar seg dessverre lett bli påvirket når noen liker de. Pga de er så opptatt av å bli likt, få oppmerksomhet og føle seg attraktive. Da kan lett sex skje i en eller annen form. Anonymkode: 29e5f...30b De som skal innom Bjørgvin på besøk går igjennom en del papirarbeid før de får sluppet in, rulleblad check, og andre papirer på hvilke relasjon de har til innsatte. du får ikke besøk av noe eskorte hvis det er det du tror, det er bare ønsketenkning haha.! 1
maverick22 Skrevet 2. april 2022 Forfatter #49 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå når du har sonet ferdig, har du planlagt noen fremtidige brekk om alt skulle skjære seg i det lovlydige livet? Var det noen innsatte der som diskuterte fremtidige brekk evt planla hvitsnippforbrytelser. Anonymkode: 8ad4c...b88 hahahaa nei har ikke planlagt det nei, skal ikke det heller 😂 nei det var ikke noe spess prat om det 1
maverick22 Skrevet 2. april 2022 Forfatter #50 Skrevet 2. april 2022 nisselue skrev (2 minutter siden): Bortsett fra at du ikke får sett familie eller venner og du blir behandlet som umyndig med husregler, og i all hovedsak mister du vel jobben du muligens hadde - alt ettersom. At uteliggere knuser butikkvinduer når det blir kaldt ute skjønner jeg godt, men at det er noe å trakte etter for noen andre er vel vanskelig å argumentere for. Men det er klart det ikke er vanskelig i seg selv. Hvorfor skulle det være det? Der ligger jo forskjellen på straff og hevn. Straff er noe som blir gitt som reaksjon på det de har gjort mens hevn er noe som blir gitt som reaksjon på hva de fornærmede syntes om det som ble gjort. I Norge har vi straff. Ikke hevn. Og straffen er som regel utestengning fra det frie samfunn (og en en utsettelse av livet) med alle følgeproblemer det får. uansett hvor greit det er i åpen fengsel, så er det mest grunnleggende tatt i vekk fra deg, altså friheten.
Hulderen Skrevet 2. april 2022 #51 Skrevet 2. april 2022 Hvordan fikk du vite hva de andre sonet for? Fortalte de det selv, eller ble det opplyst av vaktene? Med andre ord, kunne du ha sonet ferdig uten at de andre fangene fikk vite hvorfor du hadde vært der? 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #52 Skrevet 2. april 2022 maverick22 skrev (52 minutter siden): du får ikke besøk av noe eskorte hvis det er det du tror Nå tenkte jeg mer på kvinnelige ansatte/innsatte som "fikses" utenom systemet. Anonymkode: 321b5...432
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #53 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette har jeg hørt om. Jeg har også hørt rykter om at det skjer litt av hvert på besøksrommene. Det skal være et sted hvor du kan få besøk av ektefelle/samboer, å ha sex. Jeg har hørt at sånne besøk kan "fikses", at du kan få besøk av andre damer om du betaler. Er det noe i dette ? Anonymkode: 321b5...432 Utrolig merkelig å kun ha fokus på sex, når det er snakk om noen som sitter i fengsel. Tenker du ikke på annet? Når man blir domfelt og satt i fengsel, vil det for alltid hefte ved deg, men tanke på framtidige arbeidsforhold, mulighet til å reise til ulike land, personlige relasjoner, og ditt eget rykte, for å nevne noe. Mens du tenker bare på muligheten for å kunne ha sex. Helt utrolig. Det er også merkelig å opprette en tråd for å snakke om hvor kult det var å sitte i fengsel. Null problem, liksom. Om jeg hadde havnet så langt utpå at jeg måtte sitte inne, hadde jeg tenkt at livet mitt var ødelagt. Men når man først har krysset noen grenser, så skyves grensene lenger og lenger, vil jeg tro. Anonymkode: 5d43e...23a 10
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #54 Skrevet 2. april 2022 I tillegg til at endel jobber og utdannelser blir uaktuelle, kan man også få problemer med å adoptere, være fosterforeldre osv. Og hvis man har barn eller en partner man er glad i, er det selvfølgelig helt jævlig å måtte være borte fra dem i månedsvis eller årevis. Friheten vi har tar vi for gitt inntil vi mister den. Jeg kan gå på stranden og bade, legge meg når jeg vil, gå på fjelltur, gå ut på byen med venner, sitte i parken og drikke vin, reise på ferie, være med kjæresten, ha sex, dra på biltur, prate hele natten lang under stjernehimmelen etc etc. I fengsel mister jeg muligheten til alt dette. Hvis ikke dette er straff, så vet ikke jeg. Anonymkode: c7638...13d 2
nisselue Skrevet 2. april 2022 #55 Skrevet 2. april 2022 52 minutter siden, AnonymBruker said: I tillegg til at endel jobber og utdannelser blir uaktuelle, kan man også få problemer med å adoptere, være fosterforeldre osv. Og hvis man har barn eller en partner man er glad i, er det selvfølgelig helt jævlig å måtte være borte fra dem i månedsvis eller årevis. Friheten vi har tar vi for gitt inntil vi mister den. Jeg kan gå på stranden og bade, legge meg når jeg vil, gå på fjelltur, gå ut på byen med venner, sitte i parken og drikke vin, reise på ferie, være med kjæresten, ha sex, dra på biltur, prate hele natten lang under stjernehimmelen etc etc. I fengsel mister jeg muligheten til alt dette. Hvis ikke dette er straff, så vet ikke jeg. Anonymkode: c7638...13d Ja ikke sant? Dessverre er det er utbredt holdning at straff handler om hevn. Da må man jo påføre unødvendig ubehag og gjør man ikke det er det ikke straff.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #56 Skrevet 2. april 2022 maverick22 skrev (3 timer siden): uansett hvor greit det er i åpen fengsel, så er det mest grunnleggende tatt i vekk fra deg, altså friheten. Du fortalte jo nettopp at folk som har jobb på utsiden til og med får dra på jobb. Og komme tilbake til "soning" (fritidsklubben) på ettermiddagen. For en jævla vits. Anonymkode: 29bf5...861 2
maverick22 Skrevet 2. april 2022 Forfatter #57 Skrevet 2. april 2022 Hulderen skrev (3 timer siden): Hvordan fikk du vite hva de andre sonet for? Fortalte de det selv, eller ble det opplyst av vaktene? Med andre ord, kunne du ha sonet ferdig uten at de andre fangene fikk vite hvorfor du hadde vært der? Det va slik at alle visste hva alle satt innefor merkelig nok, var selv overasket over all denne infoen. Men igjen, ofte sitter folk på høysikkerhets fengsel en stund før dem kommer til bjørgvin. Da visste folk hvem de forskjellige var. dem hadde sett hverandre før. Og sitter du ved spesifikke avdelinger i Bergenfengsel, feks avdeling C så vet alle det er for sededlighet. Betjentene vet egentlig ikke hva du sitter inne for, dem må aktiv søke opp hva du sitter inne for hvis dem vil. Mange fortalte også selv om du spurte dem rett ut. Nei, egentlig ikke, det er mange som e nyskjerrig på hvorfor du sitter inne
maverick22 Skrevet 2. april 2022 Forfatter #58 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du fortalte jo nettopp at folk som har jobb på utsiden til og med får dra på jobb. Og komme tilbake til "soning" (fritidsklubben) på ettermiddagen. For en jævla vits. Anonymkode: 29bf5...861 sant det, pluss du får mobiltelefonen din med deg haha! så du kan bruke mobiltelefonen fritt. men da må du signere mobilavtalen, betjenter kan sjekke alt av info på telefonen. 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #59 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du fortalte jo nettopp at folk som har jobb på utsiden til og med får dra på jobb. Og komme tilbake til "soning" (fritidsklubben) på ettermiddagen. For en jævla vits. Anonymkode: 29bf5...861 Det er jo ikke en fritidsklubb. Tenkte ikke jeg skulle svare på dette, men jeg hadde en jobb for mange år siden hvor vi tok i mot innsatte i åpent fengsel som kollegaer. Og da jobbet vi aktivt med å få folk tilbake i samfunnet igjen over flere år, det var mange der som hadde falt ut, som kjempet mot å holde seg unna gamle miljøer og få livet på stell igjen. De som er innsatte over en lengre periode "jobber seg ut" av sitt gamle liv rett og slett. I starten kan det være veldig, veldig strengt (spesielt om de kommer fra lukket fengsel først), men etterhvert er jo målet at de skal klare seg selv i samfunnet. Anonymkode: c71bb...65d 4 1
maverick22 Skrevet 2. april 2022 Forfatter #60 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Utrolig merkelig å kun ha fokus på sex, når det er snakk om noen som sitter i fengsel. Tenker du ikke på annet? Når man blir domfelt og satt i fengsel, vil det for alltid hefte ved deg, men tanke på framtidige arbeidsforhold, mulighet til å reise til ulike land, personlige relasjoner, og ditt eget rykte, for å nevne noe. Mens du tenker bare på muligheten for å kunne ha sex. Helt utrolig. Det er også merkelig å opprette en tråd for å snakke om hvor kult det var å sitte i fengsel. Null problem, liksom. Om jeg hadde havnet så langt utpå at jeg måtte sitte inne, hadde jeg tenkt at livet mitt var ødelagt. Men når man først har krysset noen grenser, så skyves grensene lenger og lenger, vil jeg tro. Anonymkode: 5d43e...23a enig, fokuset for sex var rart her nå, men men personen lurte sikkert på det. Og jeg lager ikke en kul fengselstråd, tenker det sikkert var noen som var nyskjerrig på forholdene. og slapp av. Denne dommen påvirka ikke meg noe voldsomt, det var en feil og slik er det nå. Har ikke behov for å reise til USA de neste 10 årene og jobben er fortsatt tilrettelagt. Hvis du tror at hele livet ditt hadde vært ødelagt om du satt inne i fengsel for underkant av 40 dager, er det kanskje noe rart med det, ser på dette som en dårlig kapittel som jeg har lagt bak meg 😄 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå