maverick22 Skrevet 2. april 2022 #1 Skrevet 2. april 2022 (endret) Jeg ønsket å opprette denne tråden for å dele min erfaring ved førstegangs soning. Tenker også mange lurer på litt forskjellig også. Det meste vi tror om hvordan soningsforholdene er stammer så mye fra filmer og alt mulig rart. Her får dere i hvertfall et mer reelt bilde av det. Til slutt tenker jeg også hvis noen skal inn å sone for første gang i et åpent fengsel, så kan sikkert denne erfaringen sammenlignes. Da har jeg sonet min første og absolutt siste dom i Bjørgvin fengsel. Oppretter denne tråden fordi jeg tror det er sikkert noen som lurer på hvordan det er i norske åpen fengselssystemet. Jeg har selv aldri vært innblandet eller vært borti fengsel før denne turen. Satt inne i underkant av 40 dager, for noe Økokrim. Kan sikkert svare på det meste! er bare til å fyre løs! Endret 5. april 2022 av maverick22 glemte skrive litt mer 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #2 Skrevet 2. april 2022 Hvordan har dagene dine sett ut og var det verdt det? 😅 Anonymkode: bbced...2b0 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #3 Skrevet 2. april 2022 Er det lov å drikke en øl? Når er det innlåsning i helgene? Er det stor forskjell på mannlige og kvinnelige ansatte? Sånn kjemi og personlighetsmessig? Hadde du høy eller lav posisjon i hierakiet? Fikk du dusje alene? Anonymkode: 31335...4e9 3
maverick22 Skrevet 2. april 2022 Forfatter #4 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan har dagene dine sett ut og var det verdt det? 😅 Anonymkode: bbced...2b0 Dagene gikk fort, var veldig mye forskjellig å drive på med. Veldig overrasket over hvordan ting er i åpen fengsel, får faktisk mye mer frihet enn det man trodde. Ingenting er verdt å komme i fengsel da :), 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #5 Skrevet 2. april 2022 Hvor lang tid tok det før du ble dømt til du kom i fengsel?. Anonymkode: bbced...2b0
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #6 Skrevet 2. april 2022 maverick22 skrev (7 minutter siden): Da har jeg sonet min første og absolutt siste dom i Bjørgvin fengsel. Oppretter denne tråden fordi jeg tror det er sikkert noen som lurer på hvordan det er i norske åpen fengselssystemet. Jeg har selv aldri vært innblandet eller vært borti fengsel før denne turen. Satt inne i underkant av 40 dager, for noe Økokrim. Kan sikkert svare på det meste! er bare til å fyre løs! Ble fengselsbetjentene fornærmet hvis du ikke var underdanig? Forventet de at du skulle bli glad for å se dem?? Anonymkode: 773fe...72f
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #7 Skrevet 2. april 2022 Møtte du på innsatte som hadde gjort alvorlige lovbrudd(drap ol.?) Anonymkode: 31335...4e9
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #8 Skrevet 2. april 2022 Kun en ting jeg lurer på og det er om du mistet såpa i dusjen. Anonymkode: 8ad4c...b88 3 2
maverick22 Skrevet 2. april 2022 Forfatter #9 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det lov å drikke en øl? Når er det innlåsning i helgene? Er det stor forskjell på mannlige og kvinnelige ansatte? Sånn kjemi og personlighetsmessig? Hadde du høy eller lav posisjon i hierakiet? Fikk du dusje alene? Anonymkode: 31335...4e9 Er ikke lov til å drikke øl Innlåsing er kun i høysikkerhets fengsel, ikke i lavsikkerhet( hvor jeg var). dem låser felles stuene kl 01:00 i helgene, ellers kan du vandre fritt inne. Næ, ikke så stor forskjell. Opplevde at innsatte tullet mye med begge kjønn men kanskje litt mer mot dem kvinnelige. Dem tullet ofte tilbake. Var stortsett en del vikarer , og noen få utdannet fengselbetjenter. Du merker fort at noen tar mye mer plass enn andre. Man omringes med folk som soner inne for veldig mye forskjellig, det er egentlig ingen slags posisjonering , noen tar mer plass enn andre og styrer og har litt sterkere mening. jeg følte selv jeg var oppe det, ettersom jeg har en del å si og er ganske utadvendt. hahaa, dusjet selvfølgelig alene. Er egne dusj rom, som man låser seg inn mister såpen 100 ganger og ingenting skjer 😄 5 2
maverick22 Skrevet 2. april 2022 Forfatter #10 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kun en ting jeg lurer på og det er om du mistet såpa i dusjen. Anonymkode: 8ad4c...b88 Ja kastet den rundt utallige ganger, ingenting skjedde 😄 3
maverick22 Skrevet 2. april 2022 Forfatter #11 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Møtte du på innsatte som hadde gjort alvorlige lovbrudd(drap ol.?) Anonymkode: 31335...4e9 Ja, møtet på rundt 4 inne som var inne for drap og lignende. En del som sitter der også for sedelighet, fyllekjøring og vold
maverick22 Skrevet 2. april 2022 Forfatter #12 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvor lang tid tok det før du ble dømt til du kom i fengsel?. Anonymkode: bbced...2b0 ca 3 mnd 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #13 Skrevet 2. april 2022 Var noen av de kvinnelige fengselsbetjentene pene? Anonymkode: 8ad4c...b88
maverick22 Skrevet 2. april 2022 Forfatter #14 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ble fengselsbetjentene fornærmet hvis du ikke var underdanig? Forventet de at du skulle bli glad for å se dem?? Anonymkode: 773fe...72f Absolutt ikke, la oss ta utgangspunktet at det er rundt 15 ansatte altså betjenter. 9 av dem er vikarer ergo ikke har utdanning innenfor yrke, resten har gått 2 år skole for å ta utdanningen. Fikk et inntrykk av at betjenter er glad for å jobbe på BJørgvin fremfor andre fengsler dem har jobbet på. Det er en ganske rolig chill atmosfære mellom insatte og ansatte. Ekstrem laidback
maverick22 Skrevet 2. april 2022 Forfatter #15 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Var noen av de kvinnelige fengselsbetjentene pene? Anonymkode: 8ad4c...b88 haha jeg synes ei va pen, og det var det.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #16 Skrevet 2. april 2022 maverick22 skrev (Akkurat nå): haha jeg synes ei va pen, og det var det. Hva var pent med henne? Mer konkret. Anonymkode: 8ad4c...b88
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #17 Skrevet 2. april 2022 Hvilken såpe brukte du i dusjen? Anonymkode: 31335...4e9 1
maverick22 Skrevet 2. april 2022 Forfatter #18 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvilken såpe brukte du i dusjen? Anonymkode: 31335...4e9 jeg brukte alt i fra shampo til shower gel og balsam. mye forskjellig, det man kunne handle for i i fengselskiosken 😄
maverick22 Skrevet 2. april 2022 Forfatter #19 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva var pent med henne? Mer konkret. Anonymkode: 8ad4c...b88 haha håret og øyene, hun tok godt vare på looken sin for å si det sånt. kan legges merke til at dem ikke får lov til å bruke dameparfyme på jobb. 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #20 Skrevet 2. april 2022 Er fengsel litt som å være tilbake på ungdomsskolen, bare uten de elevene som hadde respekt for de voksne? Anonymkode: 29bf5...861 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå