Gå til innhold

Hva ville dere hatt på vaskerommet hvis plass ikke var en begrensning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en "bod" i kjelleren, på hele 8,5 * 3,2 meter! Med vannrør, avløp og alt sammen, god takhøyde, vegg i vegg med et bad (som vi ikke bruker) og rett under kjøkken. Leker litt med tanken med å lage et gedigent vaskerom der, med oppbevaringssystem for alt av fritidsutstyr osv. Har tre barn, 2, 3 og 6 år. I dag har jeg vaskemaskin og trommel på badet i 1.etasje (fordi badet som ligger vegg i vegg med det disponible rommet i kjelleren er så utrivelig). Etter henting i barnehage og skole må jeg putte alt rett i vaskemaskinen og få det unna. 

Så hva ville dere plassert på et vaskerom om dere kunne valgt fritt? Jeg tenker først og fremst oppheng til våte dresser/utetøy, stor vask, trommel og vaskemaskin i riktig høyde, oppbevaring til hjelmer/skisko osv. Og lang opphengsrekke til skjorter/bluser osv? Oppbevaring til sengetøy og håndklær? Sesongklær? Strykeplass/strykejern? Andre smarte tips? 

Anonymkode: a47f5...4be

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tørkeskap! Det er gull verdt for å få tørket ting fort, uten at luften i rommet blir tung av fuktighet, og det tar så mye kortere tid å få f.eks parkdresser og yttertøy tørt igjen etter vask.

Mange plagg tåler ikke tørketrommel så godt, eller tørketrommel sliter urimelig mye på plaggene. Da er tørkeskap godt å ha. Det må være avtrekk i tørkeskapet da, så den fuktige luften fra tøy som tørker blir sendt ut. Dette må man ta hensyn til når man plasserer tørkeskapet og får det bygget. Ventilasjon må til.

PS! Tørkeskapene jeg tenker på tørker tøyet med varmluft.

Endret av Million
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest loveli
Skrevet (endret)

Stor utslagsvask med dusjfunksjon. Gjerne rett over fall mot sluk.

Selvfølgelig vaskemaskin og tørketrommel.

Et godt egnet sted for tørkestativ.

Tørkeskap.

Skittentøyssystem hvor alle de ulike klærne ble sortert i egne dunker, ca 6 stk. Hvitt og lyst 40, hvit og lyst 60, mørkt 40, mørkt 60, ull, finvask.

Dusj, vask, toalett.

Et sted for å oppbevare støvsuger, vaskemidler.

Endret av loveli
Skrevet

Plass til å spyle sand og skitt av utetøy, tørkeskap. Tørke opplegg til sko og votter. 

To vaskemaskiner og en trommel. 

Oppbevaring til alt av ute og fritidstøy. 

Tørkesnorer

AnonymBruker
Skrevet

Vaskemaskin og tørketrommel i riktig arbeidshøyde. Benk over maskinen for å brette tøy på. Plass til tørkestativ/tørkesnorer for de plaggene som ikke bør gå i trommelen. Plass til å henge opp strykebrett og strykejern. Flere skittentøyskurver, til lys vask, mørk vask, ull/finvask og håndklær/truser. Det er hundre ganger enklere å vaske klær når man slipper å sortere klesvasken først. 

I tillegg ville jeg hatt plass til vaskebøtte og langkost i et høyskap, og skapplass til alt av vaskemidler.

Drømmen er et vaskerom med egen inngang, hvor man kan ta av seg skitne sko og yttertøy de dagene det er nødvendig, og fortrinnsvis i kombinasjon med dusjmulighet, men det går jo ikke når vaskerommet er i kjelleren. 

Anonymkode: c7ce2...f2f

• Liker 2
Skrevet

Underskap under vaskemaskin og tørketrommel, slik at du har dem i god arbeidshøyde. Og lang benk til å brette klær på.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Drømmen er et vaskerom med egen inngang, hvor man kan ta av seg skitne sko og yttertøy de dagene det er nødvendig, og fortrinnsvis i kombinasjon med dusjmulighet, men det går jo ikke når vaskerommet er i kjelleren. 

Anonymkode: c7ce2...f2f

Det skal bli kjellernedgang i gangen som er utenfor det tiltenkte vaskerommet, men får ikke inngang rett i vaskerommet dessverre 😕 Men er jo bad rett innenfor som etterhvert skal pusses opp, slik at jeg kan dra med unger ned kjellerinngangen, kaste klær i vaskerommet og barn i dusjen før vi går opp i hovedetasjen. 

AnonymBruker
Skrevet
Sensi skrev (25 minutter siden):

Plass til å spyle sand og skitt av utetøy, tørkeskap. Tørke opplegg til sko og votter. 

To vaskemaskiner og en trommel. 

Oppbevaring til alt av ute og fritidstøy. 

Tørkesnorer

Tenker du det er best da i kombinasjon med utslagsvask, eller dusj? For jeg kan jo bruke dusjen på badet som ligger innenfor der. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenker du det er best da i kombinasjon med utslagsvask, eller dusj? For jeg kan jo bruke dusjen på badet som ligger innenfor der. 

Det kan du, men da blir det fullt med sand på badet. 

Evt om du har dør fra dette rommet og ut med spyleslange utenfor. 

Har selv bare utslagsvask. Skylte sko i denne. Sandete dresser ble tørket og så børstet med en sånn typ klesbørste dedikert til dette formålet. 

Men å lage en egen dusj til dette på rommet for å skylle klær er ikke sikkert er så økonomisk. Man klarer seg jo uten. Og sand problemet forsvinner iallfall etter 1. klasse. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trenger bare en enkelt vaskemaskin sååå, bar og svømmebasseng mulig. Ser meg selv ut mens de voksne prater.

Anonymkode: 66d3f...62a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville hatt klesskap til alle på vaskerommet.  Tenk så deilig å bare kunne lagt alle klærne rett inn i skapene 🤩. Vi har vaskerommet ved siden av badet og har desverre bare plass til klesskap til ungene der.

Anonymkode: d9e25...1ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sensi skrev (15 minutter siden):

Det kan du, men da blir det fullt med sand på badet. 

Evt om du har dør fra dette rommet og ut med spyleslange utenfor. 

Har selv bare utslagsvask. Skylte sko i denne. Sandete dresser ble tørket og så børstet med en sånn typ klesbørste dedikert til dette formålet. 

Men å lage en egen dusj til dette på rommet for å skylle klær er ikke sikkert er så økonomisk. Man klarer seg jo uten. Og sand problemet forsvinner iallfall etter 1. klasse. 

Du gir meg så gode ideer nå, jeg har jo en utekran, å lage en spyleplass til sko på et vis er jo genialt, selv om det er ute! 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg ville hatt klesskap til alle på vaskerommet.  Tenk så deilig å bare kunne lagt alle klærne rett inn i skapene 🤩. Vi har vaskerommet ved siden av badet og har desverre bare plass til klesskap til ungene der.

Anonymkode: d9e25...1ed

Er inne på tanken faktisk! Og hvis badet nede pusses opp, så kan det vel fort hende jeg feks. ønsker å bruke det som hovedbad morgen/kveld. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et kurvsystem for rene klær, dersom klærne oppbevares i annet rom? Etter hvert som ungene blir store nok til å ta ansvar for å rydde på plass egne klær kan du sende dem inn for å hente sin kurv - og etter hvert også folde dem før de legges på plass. Mannen kan begynne med én gang 😉

Anonymkode: 0997a...64d

Skrevet

Jeg ville hatt hele familiens klesskap på vaskerommet, så utrolig kjekt å slippe å bære rundt på tøy i huset. Sesong og div utstyr ville jeg heller hatt i en bod. God plass til bretting i riktig høyde og gjerne ikke alt for mye benkeplass, da blir det bare rot🤣

God nok plass til sortering av skitne klær i hver sine kategorier. Og gjerne muligheter for å henge opp litt tøy, feks fra barnehagen osv.

Ville ikke hatt dusj/do her inne, ville heller hatt eget bad om jeg kunne fått velge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...