Gå til innhold

Noen som har hatt nattesvette og gikk til legen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva var årsaken? Kreft? Overgangsalder? Svettet om natten i det siste, har hatt en del plager i det siste og tror jeg har kreft. Noen som har opplevd det samme?

Anonymkode: 6d360...23e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For meg var nattsvetten noe som kom i slutten av 30-årene og det var forbundet med stress og menssyklusen.

Anonymkode: b0315...dad

AnonymBruker
Skrevet

Ja, og de fant ikke noen spesiell grunn. Kunne ligge med vinduet åpent under en tynn dyne midt på vinteren og varmen bare sto ut av kroppen som en stråleovn. Var klissvåt av svette. Jeg tror det var hormonelt, men vet ikke sikkert.

Anonymkode: 61716...fee

AnonymBruker
Skrevet

Det er ofte angst / stress 

Anonymkode: 27c14...d37

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk det ut hos lege, det kan være et tegn på lymfekreft også.

Anonymkode: 7490a...986

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Sjekk det ut hos lege, det kan være et tegn på lymfekreft også.

Slutt å skremme folk 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Slutt å skremme folk 

Jeg skrev KAN, ikke at det må. Bedre å få sjekket det ut. Kreft i dag består heldigvis vanligvis av cellegift/ stråling, før man blir kreftfri igjen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde eggstokkreftkreft med spredning til lymfekjertlene i lysken.

Anonymkode: 7ee1b...53c

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hadde eggstokkreftkreft med spredning til lymfekjertlene i lysken.

Må nesten nevne at jeg har vært kreftfri siden behandlingen. Flere år nå.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde nattesvette i barseltiden, det var det ikke å gjøre noe med. Våknet i en dam av svette h er natt, sov mye på håndkler. 

Har også hatt nattesvette pga lykkepiller. Orket ikke å ha det sånn, sluttet på pillene etter en måned. 

Anonymkode: 0d7cb...617

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må nesten nevne at jeg har vært kreftfri siden behandlingen. Flere år nå.

Hadde du andre symptomer fra underlivet? Jeg har en del ubehag i blæreområdet… Har tenkt tanken om det er eggstokkkreft jeg har, men det er visst svært sjeldent før 70 år. Jeg er ikke 40 engang.

AnonymBruker
Skrevet

Her var det stress. Legen fant Ingenting galt. Kommer i stressa perioder

Anonymkode: 2acd8...1d8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på en avdeling hvor vi utreder nattesvette (indremedisin), og det første man vil utelukke er jo lymfom. Så de aller fleste utredes med masse blodprøver og CT hals til bekken. De færreste har lymfom, noen har hormonforstyrrelser (stoffskifte, hypofyse etc.), noen har lavgradig infeksjon og noen helt få har noe veldig sjeldent og «eksotisk». De aller færreste av de vi utreder har lymfom, og hos de fleste finner vi ingen årsak. 

Anonymkode: 3a166...df6

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hadde du andre symptomer fra underlivet? Jeg har en del ubehag i blæreområdet… Har tenkt tanken om det er eggstokkkreft jeg har, men det er visst svært sjeldent før 70 år. Jeg er ikke 40 engang.

Jeg hadde noe som kjentes ut som begynnende UVI og også litt diffust ubehag i korsryggen. Hadde også ubehag i en skulder, som legen fortalte meg var strålesmerter som kom av eggstokkreften. Man kan ha stålesmerter i knærne også.

Blant kvinnene på min alder (jeg var 38) som jeg snakket med under behandlingen hadde en det som kjentes ut som mensmurringer i mage og rygg og en hadde hatt veldig tynnflytende utflod som både så ut som og føltes som vann.

Kvinner som ikke har kommet i overgangsalderen tenker ofte at symptomene er menssmerter eller begynnende overgangsalder, så derfor er det viktig å være obs og heller gå til legen en gang for mye enn en gang for lite.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min søster har hatt det i perioder, vi her hhv 37 og 26. Det var stress utløst for begge. Begge to har sjekket alt fra kreft til hormonubalanse

Anonymkode: fb75c...d37

Skrevet

Har hatt det hele livet og har aldri sjekket det, for det er helt vanlig i min familie. Det skjer rundt stressende perioder og mensen. Irriterende og plagsomt, men så går det over og da kan det gå flere måneder, til og med år, til neste gang. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg hadde noe som kjentes ut som begynnende UVI og også litt diffust ubehag i korsryggen. Hadde også ubehag i en skulder, som legen fortalte meg var strålesmerter som kom av eggstokkreften. Man kan ha stålesmerter i knærne også.

Blant kvinnene på min alder (jeg var 38) som jeg snakket med under behandlingen hadde en det som kjentes ut som mensmurringer i mage og rygg og en hadde hatt veldig tynnflytende utflod som både så ut som og føltes som vann.

Kvinner som ikke har kommet i overgangsalderen tenker ofte at symptomene er menssmerter eller begynnende overgangsalder, så derfor er det viktig å være obs og heller gå til legen en gang for mye enn en gang for lite.

Ok, takk. Jeg har litt smerter i høyre skulder av og til, svake smerter som kommer og går litt. Hva slags smerter hadde du i skulderen? 

Skrevet

For meg var det starten på ME. Jeg var 18 år, så overgangsalder var utelukket. Legen tok det svært alvorlig da det KAN være et symptom på noe alvorlig. Nattesvetten kom som lyn fra klar himmel og det eneste vi fant ut etter en lang utredning, var at det var MEen som ga meg nattesvettingen. Ble aldri bedre. 

AnonymBruker
Skrevet

Endetarmskreft med spredning til lever og lunger.

Mann 49

Anonymkode: 223ef...08f

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ok, takk. Jeg har litt smerter i høyre skulder av og til, svake smerter som kommer og går litt. Hva slags smerter hadde du i skulderen? 

Jeg kjente det spesielt når jeg lo, men det kan være ulikt for alle.

Det er jo sannsynligvis en annen forklaring enn kreft, men du har vel tenkt å bestille legetime for sjekk? Det er ikke noe særlig å gå rundt og bekymre seg heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...