AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #1 Skrevet 2. april 2022 Det er slutt mellom meg og samboer. Han blir pga jobb å ha barna annen hver helg. Jeg mener jeg bør få muøigheten til å kjøpe han ut, slik at barna får fortsette å bo i hjemmet sitt (mtp at de blir hos meg det meste av tiden). Han på sin side hevder jeg må flytte, fordi det er jeg og ikke han som ønsker bruddet. Anonymkode: 8b8b7...b39
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #2 Skrevet 2. april 2022 Ingen MÅ flytte. Ingen av dere har krav på at den andre flytter, og det er jo heller ikke ulovlig å bare bli boende sammen. Hvis han insisterer på å bli boende er det ikke annet du kan gjøre enn å akseptere det. Du kan selvsagt sette hardt mot hardt og bare si "greit, da blir jeg her", men siden det var du som dumpet ham antar jeg du ikke vil det. Anonymkode: 84022...726
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #3 Skrevet 2. april 2022 Skjønner også at ingen er lovpålagt å flytte. Men tenker at barna bør veie tyngst. Selv om det er jeg som ønsket bruddet Anonymkode: 8b8b7...b39
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #4 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner også at ingen er lovpålagt å flytte. Men tenker at barna bør veie tyngst. Selv om det er jeg som ønsket bruddet Anonymkode: 8b8b7...b39 Det hjelper jo ikke at vi sier oss enige med det, når det ikke er noe regelverk rundt dette. Hvem eier boligen? Dersom dere eier den sammen, så har begge to like mye rett på den. Anonymkode: 6b9b8...34f 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #5 Skrevet 2. april 2022 Jeg ser argumentene til begge. Dette må dere bare bli enige om. Anonymkode: c6c38...c9d
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #6 Skrevet 2. april 2022 Hvis du skal flytte må han jo kjøpe deg ut? Anonymkode: 0bfbb...1f9
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #7 Skrevet 2. april 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner også at ingen er lovpålagt å flytte. Men tenker at barna bør veie tyngst. Selv om det er jeg som ønsket bruddet Anonymkode: 8b8b7...b39 Det må du gjerne tenke, men det er jo ikke relevant. Kan uansett være han også mener barna bør veie tyngst, men er uenig med deg om hvordan ting burde bli etter bruddet. Det kan også fint tenkes at han synes at det straff nok å bli dumpet, og at han ikke har lyst til å miste hjemmet sitt i tillegg. Du valgte å gå, så du får ta konsekvensene. Avhengig av barnas alder kan det også være han frykter de vil tro at det var han som valgte å forlate familien om det er han som flytter ut. Mange foreldre har det med å fortelle barna at "vi ble enige om at vi ikke var glad i hverandre mer" eller noe slikt, heller enn å være ærlige å si at den ene dumpet den andre. Anonymkode: 84022...726
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #8 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det er slutt mellom meg og samboer. Han blir pga jobb å ha barna annen hver helg. Jeg mener jeg bør få muøigheten til å kjøpe han ut, slik at barna får fortsette å bo i hjemmet sitt (mtp at de blir hos meg det meste av tiden). Han på sin side hevder jeg må flytte, fordi det er jeg og ikke han som ønsker bruddet. Anonymkode: 8b8b7...b39 Ingen av dere har rett på huset, og ingen av dere må flytte ut. At dere voksne ikke ønsker å ha sex eller kalle dere kjærester er egentlig ikke noe som vedkommer bosituasjon eller som barna trenger merke. Det er voksne som velger å flytte fra hverandre i tillegg til å ikke være kjærester. Og voksne som velger - når de først har bestemt seg for å ikke bo sammen - at de ikke kan dele på en bolig, som ville vært det rasjonelle valget. Er dere fornuftige selger dere og kjøper to deler av en tomannsbolig og lar ungene få hverdagen sin. Men foreldre flest er rimelig ego, så det er til og med ansett som ok å flytte ut av samme gate. Forstå det den som vil. Alternativt kan jo han bare bo der fortsatt. Gjør ingenting det, så lenge dere har to soverom. Anonymkode: d959d...972
Anonym90059005 Skrevet 2. april 2022 #9 Skrevet 2. april 2022 Hvis man eier en bolig 50/50 og den ene parten dumper den andre, så syns jeg prinsipielt det er mest fair at den som dumper flytter ut. 4
altflyter Skrevet 2. april 2022 #10 Skrevet 2. april 2022 Anonym90059005 skrev (6 minutter siden): Hvis man eier en bolig 50/50 og den ene parten dumper den andre, så syns jeg prinsipielt det er mest fair at den som dumper flytter ut. Jeg er enig med ab her. Den som ønsker bruddet flytter ut. Den som blir dumpet skal slippe å måtte flytte i tillegg. Hensyn til barna blir en litt underlig argumentasjon. Barn flytter da hver eneste dag uten at det er verdens undergang. Det kan være vel så ille for dem å bli boende i huset som er en evig påminnelse om det som var. 2
Juniper Skrevet 2. april 2022 #11 Skrevet 2. april 2022 Boligen legges ut for salg. En av dere kan tre inn for høyeste bud og ta den på forkjøpsrett. Alternativt byr dere mot hverandre med en gang. Den som er villig til å gi mest for boligen får overta den, den andre får pengene og kan kjøpe noe annet. Få hjelp av en advokat. 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #12 Skrevet 2. april 2022 Jeg skjønner argumentet om barn, det kan jo være greit at det ikke blir så store endringer på én gang. Foreldre som går fra hverandre, og å flytte fra det kjente hjemmet, kan bli mye. Her hadde ikke eksen råd til å kjøpe meg ut, så jeg beholdt huset. Synes det i hvert fall var veldig fint å gjøre endringene så få som mulig. Anonymkode: 76a9c...f7e
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #13 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er slutt mellom meg og samboer. Han blir pga jobb å ha barna annen hver helg. Jeg mener jeg bør få muøigheten til å kjøpe han ut, slik at barna får fortsette å bo i hjemmet sitt (mtp at de blir hos meg det meste av tiden). Han på sin side hevder jeg må flytte, fordi det er jeg og ikke han som ønsker bruddet. Anonymkode: 8b8b7...b39 Kjenner noen som ikke ble enige. Begge bodde i huset et år etter bruddet og stemningen var temmelig amper. Begge nektet å gi seg før etter et år. Det var ikke noe koselig år for å si det sånn... la ikke dette skje deg. Anonymkode: 661bc...6f0
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #14 Skrevet 2. april 2022 Om dere ikke blir enige: Selg!! Vi endte opp med det, så fort som mulig. Bare for å bli ferdige. Er SÅ slitsomt å krangle om ting. Anonymkode: 1f638...3f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå