AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #1 Skrevet 2. april 2022 Er det vanlig å høre feks kjøkkeninnredning smelle, hoste, summende prat osv? Jeg holder på å klikke etter at nye naboer flyttet inn vegg i vegg og jeg konstant hører hverdagslige lyder. Jeg mistenker i tillegg røyking inne som siver gjennom veggen til meg. Dette er stort og ganske nytt rekkehus vegg i vegg uten murskillevegg. Jeg liker å ha det helt stille, men setter på tv for å slippe å høre hverdagslyder fra naboen som alltid er hjemme… Anonymkode: fc65d...bb6
Newgirll Skrevet 2. april 2022 #2 Skrevet 2. april 2022 Høres ikke helt normalt ut nei. Det er vanlig å høre trappegåing, tramping og roping osv, men ikke det du beskriver her😅 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #3 Skrevet 2. april 2022 Bor i tomannsbolig fra 2014. Hører en sjelden gang at nabounga løper som ville hester i trappa inne. Utgangsdøren derimot, den hører/merker vi kjempegodt! Hver gang den blir smelt igjen dirrer det i glassene i vitrineskapet 😖 vi har soverom vegg i vegg og naboen har tydeligvis kjøpt seg mølle eller romaskin som blir flittig brukt etter vår leggetid. Ikke noe stort problem siden det er en forholdsvis jevn lyd, men høres godt når det er stille ute og vi prøver å sove. Anonymkode: f2913...24c
Hmmmmmm Skrevet 2. april 2022 #4 Skrevet 2. april 2022 Jeg har akkurat flyttet inn i nytt rekkehus. Hører ingenting. Her er det brann/lyd vegg med dobbelt gips på hver leilighet og 25 cm med isolasjon. Forbud mot borring i lydvegg. Merket også at det er veldig bra isolert i mellom etasjene mine. La meg i går, mens tenåringen så på tv. Hørte ingenting. 🤗
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #5 Skrevet 2. april 2022 Jeg bor i blokk og soverommet mitt er vegg i vegg med kjøkkenet til naboen. De har dessverre for vane å rydde kjøkkenet og vaske opp i 23-24 tiden. Det høres veldig godt og tappingen av vann suser noe voldsomt. Og så sitter de og gamer på kvelden og utover natten i kjøkkenkroken. Savner den forrige naboen, da hørte jeg som regel litt lyder lørdag og søndag morgen når barn var på besøk. Anonymkode: d6eac...364 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #6 Skrevet 2. april 2022 Helt normalt. Bodde i en gammel bygård frem til i fjor, og det var stor forskjell på hvor irriterende naboene var. De fleste hadde vært helt ok, men sistemann som flyttet inn ved siden av var tydeligvis tunghørt, og skulle ha på radioen konstant. Musikk kan jeg tåle, en fest iblant er helt greit, og ville aldri brydd meg om fottrinn eller kjøkkeninnredning, men BLA BLA BLA konstant ble for mye for meg. Nå bor jeg i et rekkehus, og hører litt lyd fra naboen i ny og ne. Er nok mer lydt enn jeg liker, men en annen verden sammenlignet med radiognomen i bygården. Anonymkode: 06198...882
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #7 Skrevet 2. april 2022 Folk er forskjellige. Bor i enebolig med naboer tett innpå på to sider, den ene familien hører vi nesten aldri noe til, mens familien på den andre siden hører vi roping, kjefting, smelling med inngangsdør og bildører, ballsparking i vår vegg, hopping på trampoline til 22:30, osv, hele tiden. Håper og tror at det er førstnevnte som er normalt. Anonymkode: 63ef6...e9d
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #8 Skrevet 2. april 2022 Hører svært sjeldent noe fra naboen her. Jeg bor i endeleiligheten. Har hørt når hun støvsuger og den kjøres i veggen, også har jeg hørt oldebarn som skriker for full hals. Men ikke noe annet. De som bor vegg i vegg med henne har jeg hørt flere ganger. Stor familie på 7 stk. Anonymkode: cae31...1b0
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #9 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hører svært sjeldent noe fra naboen her. Jeg bor i endeleiligheten. Har hørt når hun støvsuger og den kjøres i veggen, også har jeg hørt oldebarn som skriker for full hals. Men ikke noe annet. De som bor vegg i vegg med henne har jeg hørt flere ganger. Stor familie på 7 stk. Anonymkode: cae31...1b0 Er naboen din over 90 år og støvsuger fortsatt selv? Anonymkode: a4a64...1ce
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #10 Skrevet 2. april 2022 Hvis du merker røyklukt, så er det neppe VEGGEN den siver gjennom Anonymkode: 9cd0c...d71 1
Gjest ti10 Skrevet 2. april 2022 #11 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er naboen din over 90 år og støvsuger fortsatt selv? Anonymkode: a4a64...1ce Det er ikke 90-årsgrense for å få oldebarn
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #12 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis du merker røyklukt, så er det neppe VEGGEN den siver gjennom Anonymkode: 9cd0c...d71 Det er ikke noe annet - ev lister da. Anonymkode: fc65d...bb6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #13 Skrevet 2. april 2022 Bor i trehus fra 50-tallet. Hører når hun ved siden av har fest. Har stuen min mot hennes stue/kjøkken (begge har sofa mot veggen vi deler også). Jeg hører aldri hverdagslyder, men når jentegjengen er samlet der så blir det allsang, hyling og høy musikk. Hører ikke støvsuger, kjøkkenmaskiner, vanlig tv-titting eller lignende. Anonymkode: 625bc...9c7
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #14 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg bor i blokk og soverommet mitt er vegg i vegg med kjøkkenet til naboen. De har dessverre for vane å rydde kjøkkenet og vaske opp i 23-24 tiden. Det høres veldig godt og tappingen av vann suser noe voldsomt. Og så sitter de og gamer på kvelden og utover natten i kjøkkenkroken. Savner den forrige naboen, da hørte jeg som regel litt lyder lørdag og søndag morgen når barn var på besøk. Anonymkode: d6eac...364 Jeg savner også den gamle naboen. Det bråker sånn på kjøkkenet deres til langt på natt, men kan jo ikke be de ikke bruke det heller… Anonymkode: fc65d...bb6
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #15 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg savner også den gamle naboen. Det bråker sånn på kjøkkenet deres til langt på natt, men kan jo ikke be de ikke bruke det heller… Anonymkode: fc65d...bb6 Det er akkurat det som er så vanskelig, naboen må jo få lov til å leve i sitt hjem selv om det går utover min søvn. Skulle ønske jeg hadde råd til å flytte. Anonymkode: d6eac...364 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #16 Skrevet 3. april 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg savner også den gamle naboen. Det bråker sånn på kjøkkenet deres til langt på natt, men kan jo ikke be de ikke bruke det heller… Anonymkode: fc65d...bb6 Det er jo litt sånn det er å bo i blokk. Bråkenaboen min var litt av grunnen til at jeg ville ha hus. Anonymkode: 06198...882
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #17 Skrevet 3. april 2022 Nå hører jeg hoste og smelling av kjøkkeninnredning rett inn i sengen min. De holdt på i 02-tiden og. Veldig rart at det ikke isoleres bedre. Anonymkode: fc65d...bb6
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #18 Skrevet 3. april 2022 Jeg hører når naboene løper i trappa, smeller med dører eller spiller musikk (dunking fra bassen 🤦♀️) I tillegg hører jeg når naboen trener. Vet ikke helt hva han driver med, men til faste tider er det rytmisk dunking fra naboleiligheten. Mannen og jeg tipper kettlebells, men aner egentlig ikke. 🤷♀️ Anonymkode: 9f569...4ae
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #19 Skrevet 3. april 2022 Det kommer ann på bygningen. Du hører lite til ingenting i nye bygg. Jeg har f eks bodd i trebygg fra 1990, da hørte jeg prating, TVen, skapdører, og egentlig alt de gjorde hjemme. Det kommer altså ann på tre eller betong, og årstall. Men du kan jo etterisolere veldig lett. Anonymkode: 9f612...478
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #20 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det kommer ann på bygningen. Du hører lite til ingenting i nye bygg. Jeg har f eks bodd i trebygg fra 1990, da hørte jeg prating, TVen, skapdører, og egentlig alt de gjorde hjemme. Det kommer altså ann på tre eller betong, og årstall. Men du kan jo etterisolere veldig lett. Anonymkode: 9f612...478 Det er fra 2000-tallet, og jeg kan høre hosting. Dessverre. Anonymkode: fc65d...bb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå