jenta1983 Skrevet 2. april 2022 #1 Skrevet 2. april 2022 (endret) Hei jeg fikk pcos da jeg var 18, har i mange år slitt med vekta. Er 1.62 høy, rundt 80 kg. Er snart 39 så håper fryseinnsettet sitter i mai men skal ned litt før den tid. Vil gjøre sjansene mine så best som mulig ❤️ tenker å starte å spise ketogent igjen, noen som har gjort det og har noen gode råd? Endret 2. april 2022 av jenta1983 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #2 Skrevet 2. april 2022 Jeg er 170 og 92 kg, ble nettopp gravid❤️ jeg har gått på mye greier som har funket, har veid mye mer og mye mindre. Hadde en god pause nå da det var så tungt å bruke tid på å bli gravid, men etter et år satt den endelig❤️ (Har også pcos). Den aller beste erfaringen jeg har er med psfm dietten, som jeg synes var så enkel å følge (og gikk av og til 10 karbs over det jeg skulle) med gode resultater. Jeg vil ikke snbefale noe slikt til langvarig vektnedgang men kan anbefale å bare følge prinsippet i hverdagen med å kutte ut unødvendig stivelse og karbs som flere av oss pcosere reagerer på. Vil forøvrig ikke anbefale det til når du blir gravid, da skal man overhode ikke ned i vekt da det er usunt for foster. Kan jo prøve den dietten før fryseinntak bare for å gå ned noen kg? Jeg gikk ned 4 kg første uken på denne, og spiste mat hele tiden. Anonymkode: 67b5d...868
AnonymBruker 31 Skrevet 3. april 2022 #3 Skrevet 3. april 2022 Jeg har PCOS og venter en liten en i år. Jeg har alltid vært overvektig og har veid både mer og mindre. Min utfordring med PCOS er umodne egg, insulinresistens som skaper hormonkluss. Jeg hadde enormt behov for noe ( gjerne sukker) på kvelden, men etter at jeg begynte på Metformin så forsvant mye av dette. Jeg har prøvd mye, både keto, fettfri osv.. men ingenting jeg klarer å holde i en livsstil perspektiv. Det jeg tilslutt gjorde var å kutte ned på karbohydrater og sukker. Kuttet ut at som inneholdt vanlig hvitt mel, byttet ut brød med sunnere knekkebrød, byttet ut mange produkter som inneholdt mindre karbohydrater enn alternativet. Taco kveld f eks.. mager kesam istenfor rømme, ta bort lefsen og velge en ost som er mildere og mindre kalorier. Sukker spiste jeg kun på lørdager. Evt bursdager. Jeg lærte at det er mengden som teller. Poteter og ris spiste jeg, men mye mindre. Pøs heller på med grønnsaker og mer fisk/kylling eller hva man har til middag. Det tok 2 år, men jeg gikk ned 20 kg. Ble da gravid og beholdt faktisk vekten. I amme perioden raste jeg ned i vekten, selvom jeg spiste alt jeg kom over. Tilslutt kom jeg endelig ned på 85 tallet. Jeg er 170 høy.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #4 Skrevet 3. april 2022 Spis mindre kalorier, ha viljestyrke. Anonymkode: 06528...efa 1
jenta1983 Skrevet 4. april 2022 Forfatter #5 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Spis mindre kalorier, ha viljestyrke. Anonymkode: 06528...efa Teller ikke kalorier og kommer aldri til å gjøre det 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #6 Skrevet 4. april 2022 jenta1983 skrev (3 timer siden): Teller ikke kalorier og kommer aldri til å gjøre det Da får du fortsette å være overvektig 🤷♀️ Anonymkode: 06528...efa 2
jenta1983 Skrevet 4. april 2022 Forfatter #7 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Da får du fortsette å være overvektig 🤷♀️ Anonymkode: 06528...efa Unnskyld meg men man må ikke telle kalorier for å gå ned i vekt
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #8 Skrevet 4. april 2022 jenta1983 skrev (12 minutter siden): Unnskyld meg men man må ikke telle kalorier for å gå ned i vekt Det virker jo ikke som noe annet har funket. Å telle kalorier er effektivt og det er noe alle kan klare å gjøre. Du inntar for mye kalorier, derfor er du overvektig. Anonymkode: 06528...efa 1
jenta1983 Skrevet 4. april 2022 Forfatter #9 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det virker jo ikke som noe annet har funket. Å telle kalorier er effektivt og det er noe alle kan klare å gjøre. Du inntar for mye kalorier, derfor er du overvektig. Anonymkode: 06528...efa Jeg skal begynne med lavkarbo, da slipper jeg å telle kalorier men fokusere på karbo
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #10 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Spis mindre kalorier, ha viljestyrke. Anonymkode: 06528...efa Nå er det faktisk ikke slik at dette alltid fungerer for noen med denne sykdommen. Det gjør det blant annet vanskelig å gå ned i vekt. Anonymkode: 10c43...c4d 2
tussi84 Skrevet 4. april 2022 #11 Skrevet 4. april 2022 pcos gjør i seg selv ekstremt vanskelig å gå ned I vekt. Det som kan hjelpe er et lav karbo kosthold, og spise veldig lite. Tabletten medformin som i utgangspunkt er mot diabetes, brukes også av og til for å stabilisere syklusen for de med pcos. Det kan indirekte hjelpe med vektnedgang også, hvis man feks har problemer med insulin resistens fra før. 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #12 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Nå er det faktisk ikke slik at dette alltid fungerer for noen med denne sykdommen. Det gjør det blant annet vanskelig å gå ned i vekt. Anonymkode: 10c43...c4d Jo, det er akkurat slik det fungerer. Anonymkode: 06528...efa
jenta1983 Skrevet 4. april 2022 Forfatter #13 Skrevet 4. april 2022 tussi84 skrev (2 timer siden): pcos gjør i seg selv ekstremt vanskelig å gå ned I vekt. Det som kan hjelpe er et lav karbo kosthold, og spise veldig lite. Tabletten medformin som i utgangspunkt er mot diabetes, brukes også av og til for å stabilisere syklusen for de med pcos. Det kan indirekte hjelpe med vektnedgang også, hvis man feks har problemer med insulin resistens fra før. Veldig lite fungerer litt dårlig, skal jo ikke sulte seg da
jenta1983 Skrevet 4. april 2022 Forfatter #14 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jo, det er akkurat slik det fungerer. Anonymkode: 06528...efa Du kan ingenting om pcos tydeligvis
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #15 Skrevet 4. april 2022 jenta1983 skrev (53 minutter siden): Du kan ingenting om pcos tydeligvis For det første har jeg pcos selv, og for det andre er det så enkelt at du må innta mindre kalorier om du ønsker å gå ned i vekt. Det er så utrolig enkelt og basic, at det er fascinerende at noen sier imot det. Anonymkode: 06528...efa 1
jenta1983 Skrevet 4. april 2022 Forfatter #16 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For det første har jeg pcos selv, og for det andre er det så enkelt at du må innta mindre kalorier om du ønsker å gå ned i vekt. Det er så utrolig enkelt og basic, at det er fascinerende at noen sier imot det. Anonymkode: 06528...efa Da vet du vel og at mange går ned i vekt uten å telle kalorier og. Og at det faktisk er verre å gå ned i vekt med pcos, men legen din har kanskje aldri fortalt deg det
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #17 Skrevet 10. april 2022 Jeg var 163 og rundt 76kg når jeg ble gravid, har ikke pcos som jeg vet av hvertfall. Men jeg ville bare fokusert på et normalt sunt og variert kosthold, isteden for å gå inn på dietter. Øk hverdagsaktiviteten samtidig så er mye av jobben gjort mtp vektnedgang. Anonymkode: 5bdcd...dd7
jenta1983 Skrevet 10. april 2022 Forfatter #18 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg var 163 og rundt 76kg når jeg ble gravid, har ikke pcos som jeg vet av hvertfall. Men jeg ville bare fokusert på et normalt sunt og variert kosthold, isteden for å gå inn på dietter. Øk hverdagsaktiviteten samtidig så er mye av jobben gjort mtp vektnedgang. Anonymkode: 5bdcd...dd7 Jeg går dessverre ikke ned av vanlig sunt kosthold pga pcos, lavkarbo er best for meg ❤️ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå