Gå til innhold

Tenn ett lys i vinduet i kveld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det blir galt å kritisere andre for en slik oppfordring.

Er en ikke enig kan en bare lavære å gjøre det. Men å argumentere mot dette synes jeg er feil.

Hvis vi ser bort fra dødsfall er dette blandt de mest tragiske hendelser som har skjedd under utførelse av Norsk toppidrett gjennom tidene. Og selv om idretten i seg selv ikke skal ha noe å si er det utvilsomt en ulykke som berører en stor mengde mennesker.

Også vi som er supportere for andre lag, uansett hvilket lag vi tilhører, ser på det som har skjedd som en tragedie som forhåpentlig ender godt til slutt. At folk viser sin støtte synes jeg er helt OK. Forhåpentligvis blir han frisk, eller fullt fungerende igjen, og vil da sikkert sette pris på at har hatt tusenvis (kansje en million) nordmenn i ryggen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Herregud, det finnes vel viktigere ting å tene lys for! Jeg er totalt likegyldig til enerlys situasjon..Hvert 3. sekund dør et barn i afrika, tenn heller et lys for de!

Jeg ber for både enerly og andre i hans situasjon - jeg ber også om at barn i afrika kan få det bedre, og jeg har fadderbarn i afrika gjennom Redd Barna.

Skrevet

Jeg tente ikke engang lys for flodbølgeofrene i romjula. Ikke fordi jeg ikke bryr meg, men fordi jeg ikke forbinder et brennende stykke voks med omtanke. Tenn et lys og føl deg bedre! Tull! Vi ga heller penger.

Og gjett om jeg kommer til å få svar som "vi tente lys OG ga penger, vi!" da!! :O

Skrevet (endret)

:overrasket::overrasket::overrasket:

Å hjelpe meg.

Jeg mente ikke i innlegget at de som ikke tenner lys støtter han.

Jeg veit også at det er mye annet som skjer rundt om i verden. Orkanofre, jordskjelvofre o.l hjeløper jeg med penger. Jeg har fadderbarn i afrika som jeg gir en måndtlig sum til.

Jeg veit at et lys ikke kan hjelpe Dagfinn Enerly til å bli frisk igjen.

Jeg tente et lys for å vise at jeg støtter han.

Hadde aldri i verden forventet så mye negativt, om et lys.

Om DU ikke ville tende det lyset, det gir jeg f... i. Da er det bare¨å la være. Men det er vel liten vits å kritisere oss som har gjort det!

Ja, og Towelie: jeg tente både lys og gå penger jeg ;)

Endret av baby-E
Skrevet

Tåpelig. Tror neppe folk tenker "se der. der har de et lys i vinduet. De støtter Enerly. Flinke folkene. Der er det ingen lys. For noen drittsekker som ikke støtter Enerly."

Skal du virkelig gjøre noe så gi heller penger til forskning slik at ryggmargsskadde har en sjangse til å gå igjen. De driter sannsynligvis i hvor mange som tenner lys der de ligger på sykehuset og ikke kan røre seg.

Skrevet
Jeg tenker like ofte på Hoås (spilleren som var innblandet) som på Enerly. Etter all den hetsen han har fått av mange i Fredrikstad må dette være ekstra vanskelig.

:overrasket: Ja, da er jo folk omtenksomme må jeg si. :ironi:

Han har ikke fått kritikk for å lande opp på han da ;) Men for den spillestilen han har ført denne sesongen og mangel på mål!

Skrevet
Han har ikke fått kritikk for å lande opp på han da ;) Men for den spillestilen han har ført  denne sesongen og mangel på mål!

Ok...det var da enda godt...for den gutten synes jeg veldig synd på. Håper han blir tatt godt vare på.

Skrevet

Jeg synes det er en rørende aksjon jeg for folk som på et eller annet vis har et forhold til denne fotballspilleren.

Når noe skjer i form av en ulykke eller dødsfall får mange et behov for et lite rituale. Ritualer som for eksempel lystenning kan være med og bearbeide ting som man blir opprørt over og ikke får satt ord på.

Jeg synes det er trist at man alltid skal sette en ulykke opp mot en annen. For de som står denne mannen nær (familie, fotballfolk, spillekollegaer...) er ulykken det store temaet uavhengig av hvor mange barn som dør et helt annet sted på kloden. Og empati og engasjement er bra!

Tenker også på familien hans som kanskje får igjen en lam mann nå. Det må varme utrolig å høre om slike aksjoner og andre når ulykken rammer og tunge stunder tar over.

Skrevet
Skal jeg tenne lys blir det nok heller for de uten klær, mat, legetilbud og familie i Pakistan som går en kald vinter i møte.

Men fattige norskinger driter du i. Til tross for at det er like lite deres feil at de er fattige, som det er pakistaneres feil at de blir utsatt for jordskjelv.

Skrevet
Herregud, det finnes vel viktigere ting å tene lys for! Jeg er totalt likegyldig til enerlys situasjon..Hvert 3. sekund dør et barn i afrika, tenn heller et lys for de!

Må ikke finne på å tenke på andre ting så lenge det finnes fattige i afrika - tenke seg til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...