Gå til innhold

Tenn ett lys i vinduet i kveld

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, det finnes vel viktigere ting å tene lys for! Jeg er totalt likegyldig til enerlys situasjon..Hvert 3. sekund dør et barn i afrika, tenn heller et lys for de!

Gjest Violetta
Skrevet

Leste om denne aksjonen og synes det blir litt teit. Det har da ikke noe å si for Enerly om jeg tenner lys eller ikke. Dessuten er det mange mennesker som blir skadet og drept hvert år, som ikke er fotballspillere.

Man kan f.eks. tenne lys for alle trafikkofrene. Eller bære refleks...

Skrevet

veldig trist det som skjedde med han, men som sagt så skjer det tragiske ting hele tiden, så kommer nok ikke til å tenne et lys for han

Skrevet

En aksjon jeg ikke tenker å slutte opp om. Klarer fint å ha medføelse med folk uten å tenne lys. Skal jeg tenne lys blir det nok heller for de uten klær, mat, legetilbud og familie i Pakistan som går en kald vinter i møte.

Skrevet

Om du støtter Dagfinn Enerly oppfordrer jeg deg til å tenne ett lys i vinduet i kveld.

Altså, selvom jeg ikke kommer til å tenne et lys i vinduet for han i kveld, betyr ikke det at jeg ikke støtter at han skal bli bra igjen.

Dessuten er det da mange millioner skjebner der ute som er før han fotballspilleren i køen, for å si det sånn. Fæle greier det som skjedde med han selvfølgelig, men han er ihvertfall heldig nok til å bli behandlet på et moderne sykehus med faglig ekspertise i det velstående landet Norge.

Skrevet

Fikk jo rett og slett sjokk da jeg logga meg på vg nett og det første som slo imot meg med store bokstaver bar tenn et lys for dagfinn enerly.

Jeg trodde han hadde avgått med døden :overrasket:

Sist det var en sånn aksjon var jo etter beslam, og å sette igang en sånn aksjon pga en som lever i beste velgående hadde jeg nær sagt er å overdrive.

Skrevet

Jeg kommet til å tenme lys i kvled, men ikke for Enerly.. Er glad i levende lys, og her brenner de stort sett hver kveld!

Skrevet

Eeeh. Føler med Enerly og familien etter det som skjedde, men han begynner jo ikke mirakuløst å gå igjen bare fordi man tenner et lys.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet (endret)
Sist det var en sånn aksjon var jo etter  beslam, og å sette igang en sånn aksjon pga  en som lever i beste velgående hadde jeg nær sagt er å overdrive.

Lever i beste velgående? :overrasket:

Skal ikke tenne lys jeg heller. Synes sånne "aksjoner" er dumt, uansett hva det gjelder.

Endret av Rattleshake
Skrevet

Lever ja, men i beste velgående var vel å ta litt hardt i. Tror nok ikke jeg kommer til å tenne et lys i kveld, men jeg tenker på han. Det er en grusom situasjon han har kommet i og jeg sender han alle mine varmeste tanker.

Skrevet

Jeg syns det med han er en av mange tragiske ting som jeg ikke tenner lys for. Derfor ingen lys nå heller.

Faktisk et ganske patetisk forslag.

Skrevet

Hva menes med å "støtte". bettyr det at om jeg ikke tenner lys, så "støtter" jeg han ikke? Jeg ønsker han selvsagt god bedring, men synes ordbruken her blir helt feil.

Forøvrig synes jeg hele denne aksjonen er å ta av. Jeg tenner gjerne lys for alt mulig vondt i verden, men ikke for en skadd fotballspiller. Nå var denne tråden kanskje heller ikke ment å være for dem som ikke ville "støtte" - men jeg må bare si det.

Jeg mener ikke at vi skal blåse av alt fordi det alltid vil være noe elle rnoen som har det verre. Men dette er likevel litt ute av alle proporsjoner etter min mening.

Det er selsvagt tragisk for han selv og familien hans og jeg ønsker ham selvsagt god bedring og alt godt. men en sms-aksjon... veeel...

Skrevet

Fikk litt sjokk da jeg leste gjennom tråden.. Jeg har selv tent lys i vinduet i dag, noe jeg aldri har gjort før, selv om jeg har fått melding om sånne kampanjer før.

Idag tente jeg lys fordi jeg bor i Fredrikstad, og er FFK fan. Det som skjedde med Enerly har gått sterkt inn på meg, selv om dere kanskje ikke forstår det. Jeg mener at det er helt greit at dere velger å ikke tenne lys, men jeg tror oppfordringen fra trådstarter var ment gott.

Selvølgelig finens det mye grusomme ting i verden, som sult og fattigdom. I Fredrikstad har denne meldingen om å tenne lys blitt sendt rundt som en støtteerklæring. Jeg tror folk føler seg maktesløse ovenfor det som har skjedd, og at det har gått nært inn på iallefall folk i Fredrikstad. Å tenne lys tror jeg har vært en form for samhold og en måte oss vanlige kan vise støtte. I andre situasjoner pleier jeg å sette inn X antall kroner til en organisasjon som kan bruke pengene f.eks i Asia umiddelbart når det trengs.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Fikk litt sjokk da jeg leste gjennom tråden.. Jeg har selv tent lys i vinduet i dag, noe jeg aldri har gjort før, selv om jeg har fått melding om sånne kampanjer før.

Idag tente jeg lys fordi jeg bor i Fredrikstad, og er FFK fan. Det som skjedde med Enerly har gått sterkt inn på meg, selv om dere kanskje ikke forstår det. Jeg mener at det er helt greit at dere velger å ikke tenne lys, men jeg tror oppfordringen fra trådstarter var ment gott.

Selvølgelig finens det mye grusomme ting i verden, som sult og fattigdom. I Fredrikstad har denne meldingen om å tenne lys blitt sendt rundt som en støtteerklæring. Jeg tror folk føler seg maktesløse ovenfor det som har skjedd, og at det har gått nært inn på iallefall folk i Fredrikstad. Å tenne lys tror jeg har vært en form for samhold og en måte oss vanlige kan vise støtte. I andre situasjoner pleier jeg å sette inn X antall kroner til en organisasjon som kan bruke pengene f.eks i Asia umiddelbart når det trengs.

Jeg skjønner det har gått hardt innpå deg og andre. Jeg tenker også på han. Men da jeg leste overskriften på tråden trodde jeg han hadde dødd.

Skrevet
Jeg skjønner det har gått hardt innpå deg og andre. Jeg tenker også på han. Men da jeg leste overskriften på tråden trodde jeg han hadde dødd.

Skjønner det altså! Jeg hadde lest om det på nettet, så jeg visste hva det gjaldt.. Derfor tolket jeg det ikke dit da jeg leste den..

Skrevet
Det som skjedde med Enerly har gått sterkt inn på meg, selv om dere kanskje ikke forstår det. Jeg mener at det er helt greit at dere velger å ikke tenne lys, men jeg tror oppfordringen fra trådstarter var ment gott.

Det er fullt forståelig at det går hardt inn på de som bor i området, alle ønsker vi vel at det skal gå ham vel.

Det blir allikevel feil å bringe dette inn i riksavisene og inn hit. Vi blir oppfordret til å tenne lys om vi støtter ham, hva da med de som ikke tenner lys...implisitt så støtter altså ikke de (vi) Enerly.

Sikkert godt ment, men sånne oppfordringer bør gjøres på riktig arena....og med riktig ordlyd.

(Jeg har forresten også tanke for den stakkars medspilleren som var involvert)

Skrevet

Skjønner hva du mener, men tror kanskje noen legger mer i ordene enn det som var ment! Selv mottok jeg tenne-lys meldingen både etter terroren i russland og etter tsunamien. Da valgte jeg å ikke tenne lys. Jeg følte ikke da at jeg ikke støttet ofrene! Men jeg valgte å la være.

Jeg opplever at de som ønsker det selv kan ta til seg oppfordringen og de som ønsker å la være, kan la være. Det betyr ikke at dere ikke støtter Enerly!

Jeg tenker like ofte på Hoås (spilleren som var innblandet) som på Enerly. Etter all den hetsen han har fått av mange i Fredrikstad må dette være ekstra vanskelig.

Skrevet
Etter all den hetsen han har fått av mange i Fredrikstad må dette være ekstra vanskelig.

:overrasket: Ja, da er jo folk omtenksomme må jeg si. :ironi:
Gjest komsomolets
Skrevet
Skjønner hva du mener, men tror kanskje noen legger mer i ordene enn det som var ment! Selv mottok jeg tenne-lys meldingen både etter terroren i russland og etter tsunamien. Da valgte jeg å ikke tenne lys. Jeg følte ikke da at jeg ikke støttet ofrene! Men jeg valgte å la være.

Jeg opplever at de som ønsker det selv kan ta til seg oppfordringen og de som ønsker å la være, kan la være. Det betyr ikke at dere ikke støtter Enerly!

Jeg tenker like ofte på Hoås (spilleren som var innblandet) som på Enerly. Etter all den hetsen han har fått av mange i Fredrikstad må dette være ekstra vanskelig.

Ja, dette var bra sagt.

Enerlys situasjon engasjerer mange fotballfans, og jeg synes innlegget var helt greit. Tenn et lys for Enerly OG gi til ofrene for jordskjelvet - why not? Eller en av delene, det viktigste er engasjement.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...