AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #1 Skrevet 2. april 2022 Eksen min betalte aldri uten at det ble innkrevd, tok det derfor gjennom innkrevingssentralen. Fikk da periodevis ingen betaling, før det samlet seg opp og jeg fikk ekstra utbetalinger hver måned. Frem til han var ajour, og vi begynte på igjen. Nå er barnet fylt 18. Og eksen har fremdeles gjeld, men er det da sånn at restgjelden faller bort? (Denne mannen har ca betalt halvparten av hva kalkulator sier, pga privat avtale. 2500 per måned. Og gikk nå med på å betale 1500 til barnet frem til 19 år, i privat avtale direkte med barnet. Det gidder han ikke å betale). Anonymkode: 6fd85...b0e
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #2 Skrevet 2. april 2022 Nei, restgjelden faller ikke bort, men den betales til barnet (hvis ikke du og barnet blir enige om noe annet). Barnet kan også slette gjelden om det vil. Helt ærlig, hvorfor krever dere ikke bare riktig beløp og tar alt via nav? Hadde jeg gjort. Anonymkode: cbf6f...95b 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #3 Skrevet 2. april 2022 Jeg er ganske sikker på at gjelden blir overført til barnet. Hvis barnet går på vgs så må barnet selv søke bidrag fra far, og bidraget går inn på barnets konto. Det samme når det kommer til gjeld. Har nettopp vært gjennom lignende selv, bortsett fra at far hadde ikke gjeld i utgangspunktet. Vi hadde egentlig privat avtale etter at barnet ble 18, noe faren plutselig ombestemte seg og nektet å betale. Så hun søkte via nav, og søkte både om fastsettelse og innkreving. Bidraget ble fastsatt, men han droppet å betale regningene. Etter 4mnd så grep Nav innkreving inn og trekker nå bidrag+noen tusen av gjelde direkte fra lønnen hans hver måned. Statlig gjeld slipper man ikke unna. Det er heldigvis ikke sånn at man kan trenere bidrag og få bidragsgjeld slettet når barna blir 18 Anonymkode: bb52a...990
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #4 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei, restgjelden faller ikke bort, men den betales til barnet (hvis ikke du og barnet blir enige om noe annet). Barnet kan også slette gjelden om det vil. Helt ærlig, hvorfor krever dere ikke bare riktig beløp og tar alt via nav? Hadde jeg gjort. Anonymkode: cbf6f...95b Fordi jeg synes det er helt merkelig at en mann skal betale over 5000 kr/ mnd for et barn. Jeg har også barnetrygd, og bruker ikke over 11 000 per barn. Ang videre forløp får ungdommen bestemme. Men har landet litt på at han har gitt opp far. Har heller tatt seg deltidsjobb, og får inn penger selv. Anonymkode: 6fd85...b0e
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #5 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Eksen min betalte aldri uten at det ble innkrevd, tok det derfor gjennom innkrevingssentralen. Fikk da periodevis ingen betaling, før det samlet seg opp og jeg fikk ekstra utbetalinger hver måned. Frem til han var ajour, og vi begynte på igjen. Nå er barnet fylt 18. Og eksen har fremdeles gjeld, men er det da sånn at restgjelden faller bort? (Denne mannen har ca betalt halvparten av hva kalkulator sier, pga privat avtale. 2500 per måned. Og gikk nå med på å betale 1500 til barnet frem til 19 år, i privat avtale direkte med barnet. Det gidder han ikke å betale). Anonymkode: 6fd85...b0e Den private avtalen er det bare å droppe først som sist når faren ikke følger opp. Få barnet til å søke via nav, og husk å tilbakedatere til den datoen han egentlig skulle ha betalt bidrag. Anonymkode: bb52a...990
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #6 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi jeg synes det er helt merkelig at en mann skal betale over 5000 kr/ mnd for et barn. Jeg har også barnetrygd, og bruker ikke over 11 000 per barn. Men dette er penger som tilfaller barnet. Penger som kunne ha blitt brukt på frisør, lege, privat psykolog, lappen, BSU, strøm, forsikring - kort sagt penger foreldre som bor sammen bruker på ungene sine. Og du tenker at det skal han få slippe, fordi han er en slask? Anonymkode: cbf6f...95b 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #7 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men dette er penger som tilfaller barnet. Penger som kunne ha blitt brukt på frisør, lege, privat psykolog, lappen, BSU, strøm, forsikring - kort sagt penger foreldre som bor sammen bruker på ungene sine. Og du tenker at det skal han få slippe, fordi han er en slask? Anonymkode: cbf6f...95b Ja. Og dette har ført til at jeg har en arbeidsvillig ungdom, som er motivert og har satt seg høye mål. Føler meg som en vinner jeg. Hadde et håp om at far skulle bruke penger på å skape et fullverdig hjem 2 til ungdommen, men... sånn ble det ikke. Anonymkode: 6fd85...b0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå