Thanos Skrevet 9. april 2022 #121 Skrevet 9. april 2022 keops skrev (På 4/2/2022 den 9.30): Da var det Odd Roger Enoksen sin tur til å stå frem som sosialt inkompetent mann som ikke har forstått at han har gjort noe kritikkverdig. Ved to anledninger har han oppført seg helt talentløst overfor en kvinnelig politiker, gift fembarnsmor som overhodet ikke ønsket seg denne toskens tilnærmelser. Prøvd seg på henne på hotellrommet, ba henne inn for en prat- viste seg at han var mer interessert i et nummer. Talentløst av en partileder. Neste år er fembarnsmoren og svømmer i bassenget på Rica Hell, Enoksen svømmer også der. Etter badstu går de hver til din garderobe. Når hun har dusjet og går inn i garderoben sin naken står altså den tungnemme beiler Enoksen der og starter å kommentere hvor bra kroppen hennes ser ut til tross for mange barnefødsler 🤮🤮🤮 Denne hendelsen erindrer Enoksen og sier seg enig i beskrevet forløp. Han beklager nå at den kvinnelige politikeren føler seg krenket. Lite eller ingen selvinnsikt der altså. Ufattelig at det går an å ha så dårlig vurderingsevne- jeg har nå mistet tillit til vår forsvarsminister. Kan ikke han slå følge med Tajik og de andre og la de voksne styre landet? Det finnes ingen voksne politikere lenger i dette landet som kan overta. Like greit at denne slasken sitter ved roret da spør du meg.
Skriblerinna Skrevet 9. april 2022 #122 Skrevet 9. april 2022 Thanos skrev (2 minutter siden): Det finnes ingen voksne politikere lenger i dette landet som kan overta. Like greit at denne slasken sitter ved roret da spør du meg. Kanskje ikke voksne menn, men en god del kvinner, tror jeg. 9
Gjest Velvia Skrevet 9. april 2022 #123 Skrevet 9. april 2022 Det er noe Lisbeth Salander over det hele og det er bra han går av. Egentlig så burde slike menn ikke vært i media i det hele tatt eller ha posisjoner som er så fremtredene i samfunnet. Folk som han og Søviknes bør ikke sitte i maktposisjoner.
keops Skrevet 9. april 2022 Forfatter #124 Skrevet 9. april 2022 Thanos skrev (29 minutter siden): Det finnes ingen voksne politikere lenger i dette landet som kan overta. Like greit at denne slasken sitter ved roret da spør du meg. Mye grums som kommer frem ja. Men jeg er sikker på at vi har noen som vil greie å gjøre en like bra/bedre jobb enn Enoksen og som i tillegg har selvkontroll og vurderingsevne i behold. 3
MAGEROST Skrevet 9. april 2022 #125 Skrevet 9. april 2022 (endret) Denne saken ble da veldig blåst opp og det er helt sykt at hun blir fremstilt som ett offer. At det er stor aldersforskjell driter jeg i, så lenge det er innenfor loven. At han misbrukte sin posisjon er helt åpenbart men det er også åpenbart at hun håpet at forholdet kunne føre til vinning eller goder. Å dra " Jeg var sårbar" blir for dumt, skal alle bare kunne si det om "flørtingen" ikke fører noe vei eller fordi man angrer senere? Isåfall så var de begge sårbare, Enoksen tiltrukket av en yngre kvinne som viste interesse for ham og hun for en eldre mann med mye makt, som resulterte i at begge var naive og dumme. Ja, Enoksen har bevist brukt sin posisjon for goder, men det har faen meg denne unge kvinnen også. Jeg er så maksimalt drittlei av unnskyldninger som " Jeg var ung", "Jeg var sårbar", "Jeg var naiv" det holder ikke, for i en alder av 18år så er man voksen nok til å ta ansvar for eget liv og handlinger. Jeg undres om hun hadde gått ut med dette om forholdet hadde resultert i en god stilling med godt betalt..... Endret 9. april 2022 av MAGEROST 8
Lava Anne Skrevet 9. april 2022 #126 Skrevet 9. april 2022 Man bør bli nektet å ta seg inn på toppen hvis den sosiale kompetansen er på bærtur. Om noe så har metoo satt rolleforståelse på agendaen. 3
Gjest Velvia Skrevet 9. april 2022 #127 Skrevet 9. april 2022 3 minutter siden, MAGEROST said: Denne saken ble da veldig blåst opp og det er helt sykt at hun blir fremstilt som ett offer. At det er stor aldersforskjell driter jeg i, så lenge det er innenfor loven. At han misbrukte sin posisjon er helt åpenbart men det er også åpenbart at hun håpet at forholdet kunne føre til vinning eller goder. Å dra " Jeg var sårbar" blir for dumt, skal alle bare kunne si det om "flørtingen" ikke fører noe vei eller fordi man angrer senere? Isåfall så var de begge sårbare, Enoksen tiltrukket av en yngre kvinne som viste interesse for ham og hun for en eldre mann med mye makt, som resulterte i at begge var naive og dumme. Ja, Enoksen har bevist brukt sin posisjon for goder, men det har faen meg denne unge kvinnen også. Jeg er så maksimalt drittlei av unnskyldninger som " Jeg var ung", "Jeg var sårbar", "Jeg var naiv" det holder ikke, for i en alder av 18år så er man voksen nok til å ta ansvar for eget liv og handlinger. Jeg undres om hun hadde gått ut med dette om forholdet hadde resultert i en god stilling med godt betalt..... Jeg vil heller kalle prosessen grooming hvor et ungt menneske sakte blir viklet inn i noe som oppleves vanskelig å komme ut av.
Gjest krisly Skrevet 9. april 2022 #128 Skrevet 9. april 2022 MAGEROST skrev (11 minutter siden): Ja, Enoksen har bevist brukt sin posisjon for goder, men det har faen meg denne unge kvinnen også. Jeg er så maksimalt drittlei av unnskyldninger som " Jeg var ung", "Jeg var sårbar", "Jeg var naiv" det holder ikke, for i en alder av 18år så er man voksen nok til å ta ansvar for eget liv og handlinger. Uansett. En 50 år gammel gris har selvsagt største skylden i dette. Og mange 18-åringer er langt fra voksne nok. Det er det vel utallige historier på? Dette utnyttet den gamle grisen til fulle. At hun var ung og sårbar er ikke en unnskyldning, men en sannhet. Og det visste jo selvsagt den gamle grisen.
GretheCamilla Skrevet 9. april 2022 #129 Skrevet 9. april 2022 Jeg tenker at han trekker seg «allerede» nå antyder at det er flere saker å ta av. Og ved å trekke seg slipper han mer ubehag med de. Nå skal det sies at jeg synes at han har utvist veldig dårlig dømmekraft. Men Jeg lurer på hvem vi får som politikere etter hvert. Alle som har en ambisjon om noen sinne ha et verv eller en lederrolle må fra barn av være feilfrie? Eller er det nok å være feilfri så lenge man er i vervet for å unnslippe kritikk? Q 3
ClausSaus Skrevet 9. april 2022 #130 Skrevet 9. april 2022 herzeleid skrev (1 time siden): Så akkurat saken, og sliter litt med hva han egentlig er anklaget for. Har han kun hatt et frivillig forhold til en ung voksen kvinne eller er det noe annet han er anklaget for? Fullstendig korrekt. Prøv å bryte norsk lov og så forsvare deg med at du "bare er 18-19 år gammel". Se hvor langt du kommer med det. Denne dama var voksen, og det fremkommer ikke at hun ble utsatt for pressmidler eller tvang av noe slag. Vi må altså anta at dette var noe hun gjorde frivillig. Det som derimot fremkommer er at hun tilsynelatende hadde samboer da hun drev på med Enoksen. Understreket: Hun var utro mot samboeren sin med Enoksen, fullstendig frivillig. Og likevel er hun altså et slags "offer". Vel, som vi vet: Feminismen ønsker at kvinner skal ha menns historiske handlefrihet, kvinners historiske privilegier og barns historiske ansvarsfritak. 5
Gjest DislayName Skrevet 9. april 2022 #131 Skrevet 9. april 2022 Så utrolig tacky å utnytte en ung kvinne. En 18-åring er basically et barn sammenlignet med en 50-åring, selvom hun/han er over seksuelle lavalder.
ClausSaus Skrevet 9. april 2022 #132 Skrevet 9. april 2022 (endret) MAGEROST skrev (32 minutter siden): Ja, Enoksen har bevist brukt sin posisjon for goder, men det har faen meg denne unge kvinnen også. Jeg er så maksimalt drittlei av unnskyldninger som " Jeg var ung", "Jeg var sårbar", "Jeg var naiv" det holder ikke, for i en alder av 18år så er man voksen nok til å ta ansvar for eget liv og handlinger. Jeg undres om hun hadde gått ut med dette om forholdet hadde resultert i en god stilling med godt betalt..... Korrekt observert. Og ikke bare er man gammel nok til å ta ansvar for eget liv og handlinger – man er gammel nok til å bli stilt til ansvar, til og med strafferettslig. Men unntaket er tydeligvis altså hvis man et kvinne og spørsmålet er hvem man velger å spre beina for. Minner igjen om at dette stakkars "offeret" ser ut til å ha hatt samboer hun gikk bak ryggen på med Enoksen. Endret 9. april 2022 av ClausSaus 7
gjest:) Skrevet 9. april 2022 #133 Skrevet 9. april 2022 1 hour ago, herzeleid said: Så akkurat saken, og sliter litt med hva han egentlig er anklaget for. Har han kun hatt et frivillig forhold til en ung voksen kvinne eller er det noe annet han er anklaget for? De traff hverandre altså i det som for henne var skolesammenheng. 18-åringer skal ikke bli utsatt for seksuelle tilnærminger av 50 år gamle personer i maktposisjoner når der er på skolen. Hadde de møtt hverandre på byen og han aldri hadde dratt henne med seg i jobbsammenheng og gitt henne inntrykk av at han skulle hjelpe henne å få jobbe på Stortinget, så kunne man _kanskje_ ha snakket om et frivillig forhold. 9 2
Gjest Velvia Skrevet 9. april 2022 #134 Skrevet 9. april 2022 17 minutter siden, ClausSaus said: Fullstendig korrekt. Prøv å bryte norsk lov og så forsvare deg med at du "bare er 18-19 år gammel". Se hvor langt du kommer med det. Denne dama var voksen, og det fremkommer ikke at hun ble utsatt for pressmidler eller tvang av noe slag. Vi må altså anta at dette var noe hun gjorde frivillig. Det som derimot fremkommer er at hun tilsynelatende hadde samboer da hun drev på med Enoksen. Understreket: Hun var utro mot samboeren sin med Enoksen, fullstendig frivillig. Og likevel er hun altså et slags "offer". Vel, som vi vet: Feminismen ønsker at kvinner skal ha menns historiske handlefrihet, kvinners historiske privilegier og barns historiske ansvarsfritak. Så voksen at hun kunne vært elev på en videregående skole og vært opptatt med hva slag sitat hun skulle ha på russekortet. Enoksen var en middelaldrende mann på toppen i norsk politikk og godt trenet av medierådgivere for at han skulle klare å si de riktige tingene i media.
Madame Butterfly Skrevet 9. april 2022 #135 Skrevet 9. april 2022 Ja, hvor skal grensene gå? Vi har vel 16 år som grense som seksuell lavalder og 18 år som grense for voksen. Vi kan selvsagt diskutere disse grensene, men dette er grensene både nå og for 25 år siden. Et av «ofrene» til Giske var en 43 åring, som inviterte en mann på hotellrommet midt på natten, for å si hun skulle dusje. «Dumme» mannen trodde det var en invitasjon tilnå bli med, når hun sa det var feil, lusket han seg inn på sitt eget hotellrom, med halen mellom beina. Dette blir annonsert på TV og riksdekkende media 20 år etterpå, hvor hun er et offer for hans adferd? Hva med hsn og hans familie og barn, er et offer for hennes adferd? Dette leser jeg som at det var en ung kvinne, som bodde sammen med sin mann, som hun flørtet og var utro mot, i håp om attraktive jobber, networking etc. På kanten til prostitusjon. Det gikk ikke hennes vei, og hun var lite fornøyd. Hun blir kontaktet i etterkant om å bruke «sin virkelighet» til å gi et spark til denne mannen over 20 år seinere. Sikkert noe i det for henne, penger om ikke posisjon? Det er neppe vederlagsfritt med slike eksklusive interjuver til VG? Det lukter heksejakt på Enoksen lang vei. 10
ClausSaus Skrevet 9. april 2022 #136 Skrevet 9. april 2022 (endret) Velvia skrev (8 minutter siden): Så voksen at hun kunne vært elev på en videregående skole og vært opptatt med hva slag sitat hun skulle ha på russekortet. Enoksen var en middelaldrende mann på toppen i norsk politikk og godt trenet av medierådgivere for at han skulle klare å si de riktige tingene i media. Så du ønsker altså å heve myndighetsalderen? Men da bare for jenter, siden Trine Skei Grande slapp fint unna med å ha hatt seg med en 17-årig gutt da hun var 38? Få høre nå – kan 18-19 år gamle jenter holdes ansvarlige for egne handlinger eller ikke? Endret 9. april 2022 av ClausSaus 4
herzeleid Skrevet 9. april 2022 #137 Skrevet 9. april 2022 gjest:) skrev (6 minutter siden): De traff hverandre altså i det som for henne var skolesammenheng. 18-åringer skal ikke bli utsatt for seksuelle tilnærminger av 50 år gamle personer i maktposisjoner når der er på skolen. Hadde de møtt hverandre på byen og han aldri hadde dratt henne med seg i jobbsammenheng og gitt henne inntrykk av at han skulle hjelpe henne å få jobbe på Stortinget, så kunne man _kanskje_ ha snakket om et frivillig forhold. Dette var litt rart. Det fremstår da absolutt som et frivillig forhold selv om jeg er enig i at omstendighetene er uheldige. 2
matsats Skrevet 9. april 2022 #138 Skrevet 9. april 2022 (endret) I Norge regnes tydeligvis ikke 18 år gamle kvinner som voksne personer. De er ofre og ute av stand til å ha ansvar for egne handlinger. Bør myndighetsalderen for kvinner heves til f.eks. 25 år? Da slipper vi slike saker der kvinner står frem 20 år senere og klager over at de ikke kunne si nei til eldre mann med "makt". Endret 9. april 2022 av matsats 8
Thanos Skrevet 9. april 2022 #139 Skrevet 9. april 2022 (endret) Skriblerinna skrev (1 time siden): Kanskje ikke voksne menn, men en god del kvinner, tror jeg. På ingen måte! Kvinnene, bortsett fra Trine Skei Grande, prøver ikke tvangsligge seg med unge menn. De bare forfalsker dokumenter, stjeler hundretusener fra fellesskapet og unnskylder seg med at de "bare var 21 år" når det skjedde. Kvinnene på stortinget anno 2022 er ikke snurten bedre enn mannfolka. De begår bare andre type forbrytelser enn menn. Og av en eller annen grunn slipper kvinnene lettere unna enn menn. Men det kommer jo også frem i de offisielle statistikkene på forskjellene på kjønnene. Kvinner soner kortere straffer for samme kriminelle handling som menn. keops skrev (57 minutter siden): Mye grums som kommer frem ja. Men jeg er sikker på at vi har noen som vil greie å gjøre en like bra/bedre jobb enn Enoksen og som i tillegg har selvkontroll og vurderingsevne i behold. Neppe. Når de to hovedaktørene i regjeringen, Støre og Vedum er totalt inkompetente, levner det ikke mye tillitt til resten av knotegjengen. MAGEROST skrev (52 minutter siden): Isåfall så var de begge sårbare, Enoksen tiltrukket av en yngre kvinne som viste interesse for ham og hun for en eldre mann med mye makt, som resulterte i at begge var naive og dumme. Ja, Enoksen har bevist brukt sin posisjon for goder, men det har faen meg denne unge kvinnen også. Jeg er så maksimalt drittlei av unnskyldninger som " Jeg var ung", "Jeg var sårbar", "Jeg var naiv" det holder ikke, for i en alder av 18år så er man voksen nok til å ta ansvar for eget liv og handlinger. Jeg undres om hun hadde gått ut med dette om forholdet hadde resultert i en god stilling med godt betalt..... Jeg må si meg enig i dette. Jeg er drittlei begge deler! Gamle, feite maktelite mannsgriser som ikke evner å forstå at de missbruker sin posisjon! Det er ikke så jæææææææææævelig vanskelig å holde smekken igjen!!! Samtidig hater jeg så inderlig intenst disse unge maktkåte oppertunistiske kvinnfolka som er villige til å flørte seg inn i politikk/maktposisjoner med å bruke kroppen og seksualiteten sin. De kliner seg innpå disse gamle kåte beista og til tross for at de helt soleklart vet at disse grisene ønsker dem for sex, går de hodestups inn i relasjonen! Og når det er beleilig, 20-30 år seinere, føler de seg "brukt, utnyttet og er dypt traumatisert" Jeg spyr i kjeften, svelger unna og spyr på nytt! For meg kan ikke klimaendringene komme raskt nok. Vi er ikke verdt oksygenet kloden gir oss. Nå står vi for utryddelse og det er på høy tid! Velvia skrev (45 minutter siden): Jeg vil heller kalle prosessen grooming hvor et ungt menneske sakte blir viklet inn i noe som oppleves vanskelig å komme ut av. Merkelig hvor unisont "alle" mener Greta Thunberg som 15 åring, var voksen nok til å diktere hva politikere skal foreta seg rundt komplisert klimaforskning, men å skulle si klart ifra når en person prøver seg på uønsket seksuell adferd, da er man visst alltid under seksuell lavalder, selv i en alder av 30 år. Vis meg hvem du henger med og jeg skal fortelle deg hvem du er. Endret 9. april 2022 av Thanos 14
Møkkalei Skrevet 9. april 2022 #140 Skrevet 9. april 2022 matsats skrev (Akkurat nå): I Norge regnes tydeligvis ikke 18 år gamle kvinner som voksne personer. De er ofre og ute av stand til å ha ansvar for egne handlinger. Bør myndighetsalderen for kvinner heves til f.eks. 25 år? Da slipper vi slike saker der kvinner står frem 20 år senere og klager over at de ikke kunne si nei til eldre mann med "makt". Ja den bør det. Hjernen er ikke ferdig utviklet før 25 års alder. Folk bør hverken bli foreldre eller myndige før de bikker 25. Evnen til å vurdere konsekvenser av handlinger er faktisk ikke helt på plass før du bikker 25. 18 åringer er barn, ingen tvil. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå