Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
MorTil2 skrev (På 4.4.2022 den 16.17):

Jeg synes generelt at dette "metoo" greiene har tatt helt overhånd.

Overgrep er en ting, men her snakker vi om to episoder som ligger 21 og 22 år tilbake i tid. Den ene en hendelse som i beste fall kan kalles en "misforståelse", i verste fall et forsøk på å få sex. OK - ikke bra, men slikt skjer. Hun ga tydeligvis signal den gang om at hun ikke var interessert og han hverken tvang seg på henne videre eller prøvde å hindre henne i å forlate rommet.

Det med garderoben er kleint og sosial lavmål. Men hun kunne jo velge å se humoren i det? Han gir henne et klossete kompliment.

Jeg tenker de fleste gjør ting som man etterpå skulle ønske ugjort. Heldigvis for de fleste av oss henges vi ikke ut i media for det. 

At damen hadde en "metoo" fortelling å berette 16 - 17 år etter at den skjedde, kan jo få en til å lure på om hun har det litt for lite å bekymre seg for her i livet. Eller kanskje hun følte behov for å være en del av "metoo"- gjengen.

De fleste lar slikt ligge og legger det bak seg som en av livets mange hendelser. Vi må passe oss for å bli altfor hårsåre og opphengt i hver minste lille dritt ting som skjer. 

Enig i det du skriver.

Noe annet som slår meg er at måten en historie framlegges på ofte blir veldig vinklet i slike saker. Ja, det kan godt være at han er/var en sleiping, men det er også mulig at dette var en klønete fremtoning som kanskje var iblandet litt promille.. og mange har gjort mye rart i sistnevnte situasjon.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg forstår fortsatt ikke denne konstante trangen for å prøve å forsvare skikkelig uspiselig oppførsel fra en person med makt over en annen. En dame som har kommunisert til fyren at hun er lykkelig gift fembarnsmor. 

Som mann selv klarer jeg ikke koble sammen hvordan folk ikke forstår at de ikke går inn i et annet kjønns garderobe, og i hvertfall ikke snur så fort de forstår at det er noen der inne som er nakne. Fyren mangler helt klart grenser, og er sleip som fy. Hvor mange andre har han drevet dette med om han har prøvd seg 2 ganger så pass aggressivt på noen som er gift?

Titting er ulovlig. At han i tillegg så kommenterer kroppen hennes viser bare en fyr som har null moralsk kompass.

Han var partileder, partiledere skal kunne klare å dy seg. 

Endret av Anonio
  • Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet
Michaelhe skrev (På 6.4.2022 den 6.52):

Det må være lov for en mann å prøve seg et par ganger på en kvinne, selv om denne kvinnen ikke er interessert. Jeg synes også det er greit at Enoksen sier det som det er. Så lenge det ikke ble noe ulovlig ut av det. 

Ja, det er jo fullstendig innenfor all lovlighet å prøve seg, både på menn og kvinner. Så går det en grense da. Det noen mener er å prøve seg oppfattes som trakasserende av andre.

Jeg selv ville ikke sett det som at min overordnede «prøvde seg» på meg hvis det innbefattet å oppsøke meg i garderoben før jeg var påkledd. Jeg ville oppfattet det som voldsomt ubehagelig og trakasserende. 
Jeg ville derimot sikker ikke sluttet, men gått til andre skritt for å få en slutt på det.

Det som er helt sikkert er at med slike ledere i politikken så blir jo ikke samarbeid mellom kjønn og ulike aldersgrupper enkelt akkurat. Dette svekket igjen vårt demokrati- forbausende mange som ikke bryr seg om det.

Jeg tror ikke at disse plagsomme mennene er de beste til å representere folkemeningen. Få inn folk med respekt for seg selv og andre, som kanskje tåler å natte over på hotell med andre uten at hormonene tar fullstendig overhånd. 

• Liker 14
Skrevet

Dette er jo et av priviligene folk med makt har. Damer faller for de med status. Det er ikke noe nytt. Det skjer hele tida. Alle vet at rockestjerner har harem og nye ligg etter hver konsert. Hvorfor skulle det være noe anderledes med politikere som hele tiden er i media?. Det er noe evolusjonsmessige og grunnleggende attraktivt med folk som er i sentrum av samfunnet. Statusen er som en magnet som drar folk til de. Det gjelder toppfottballspillere, rockemusikere, bestselgerforfattere, politikere, menn i uniform. De får mer oppmerksomhet, flere seksuelle muligheter og har flere friere.

• Liker 4
Skrevet
artigmedsex skrev (3 minutter siden):

Dette er jo et av priviligene folk med makt har. Damer faller for de med status. Det er ikke noe nytt. Det skjer hele tida. Alle vet at rockestjerner har harem og nye ligg etter hver konsert. Hvorfor skulle det være noe anderledes med politikere som hele tiden er i media?. Det er noe evolusjonsmessige og grunnleggende attraktivt med folk som er i sentrum av samfunnet. Statusen er som en magnet som drar folk til de. Det gjelder toppfottballspillere, rockemusikere, bestselgerforfattere, politikere, menn i uniform. De får mer oppmerksomhet, flere seksuelle muligheter og har flere friere.

Og de som søker makt er gjerne folk med tvilsomme personlighetstrekk. De er egoistiske, narsissistiske, hensynsløse og vi trenger ikke at de dårlige genene deres blir spredd. De har så lite mellommenneskelig kompetanse at det eneste de duger til er å søke spotlighten, og karre til seg. Men det er lite indre ressurser å avle på. I kjølvannet av sånne folk er det overgrep trakassering, utnyttelse og herjinger med andre mennesker. Statusen i seg selv er ikke det som tiltrekker folk, men hva sånne mennesker forleder andre til å tro og føle. De vet å trykke på de riktige knappene og det er stort sett sårbare mennesker som søker seg til de. 

Rockestjerner har alltid vært en obskøn gruppe mennesker. Vi bør ha helt andre forventninger til mennesker som skal lede landet. 

Synd på kona (eller eks-kona, aner ikke om han fortsatt er gift) og eventuelle voksne barn som får se denne siden av ektemannen og faren sin. Human waste project. Ingen karakter. 

• Liker 9
Skrevet
Just now, SmuleSMitt said:

Og de som søker makt er gjerne folk med tvilsomme personlighetstrekk. De er egoistiske, narsissistiske, hensynsløse og vi trenger ikke at de dårlige genene deres blir spredd. De har så lite mellommenneskelig kompetanse at det eneste de duger til er å søke spotlighten, og karre til seg. Men det er lite indre ressurser å avle på. I kjølvannet av sånne folk er det overgrep trakassering, utnyttelse og herjinger med andre mennesker. Statusen i seg selv er ikke det som tiltrekker folk, men hva sånne mennesker forleder andre til å tro og føle. De vet å trykke på de riktige knappene og det er stort sett sårbare mennesker som søker seg til de. 

Rockestjerner har alltid vært en obskøn gruppe mennesker. Vi bør ha helt andre forventninger til mennesker som skal lede landet. 

Synd på kona (eller eks-kona, aner ikke om han fortsatt er gift) og eventuelle voksne barn som får se denne siden av ektemannen og faren sin. Human waste project. Ingen karakter. 

Ikke skjær alle over en kam da. Det jeg påpeker er at de i toppledelsen vil få flere muligheter til å vise menneskelige svakheter. Mange fristelser vil ofte føre til mange hendelser. Alle har svake øyeblikk. Spesielt Giske er kjent for en lang serie med svake øyeblikk. Han er en dyktig retoriker og en dyktig poliker for arbeiderpartiet, men det er helt tydelig at han har motarbeidet seg selv veldig, hans testosterondrevede kvinneflørt har ødelagt karrieren hans og ødelagt for partiet.  Vi må huske på at mange av de som ønsker å menge seg med disse maktpersonene også har et snev av ansvar når de flørter med de. 

• Liker 2
Skrevet
SmuleSMitt skrev (4 minutter siden):

Det er akkurat det som er poenget. Politikere bør trå lite feil før det blir konsekvenser av det, rett og slett fordi det bør, og skal, kunne settes høye forventninger til de som skal lede landet vårt. 

Han går uansett av nå.

• Liker 9
Skrevet
Just now, frysja said:

Nå kan han finne seg noe annet å gjøre.  Dette er mye mer alvorlig enn den forrige saken.

Er det? 

Kan ikke VG heller skrive om strømpriser, drivstoffprisen, alle aspekter av energikrisen. Kan ikke VG heller skrive om inflasjon, matvarepriser. Om uføre, om økte forskjeller, økende fattigdom, svakere middelklasse, og ting som spiller noen rolle for folk flest. 
Hvordan vi i mer detalj skal organisere mottak av alle disse flyktningene på best mulig måte. Og siden det dreier seg om forsvarsministeren, fra Sp, så kan de jo heller få han til å uttale seg om fraflytting og rikets sikkerhet som står på forsidene i dag.

Forstår ikke at han i det hele tatt kommenterer til VG om stås i sexlivet sitt for 20-30 år siden. 

• Liker 3
Skrevet

Ja, dette blir vel også bortforklart av «heiagjengen» med at det bare er litt «klønete flørting» av en litt halvforvirret mann.

Enoksen: bra du går av, synd for deg og dine at du er en drittsekk.

Fortsatt bare toppen av isfjellet …

• Liker 17
Skrevet
Madame Butterfly skrev (14 minutter siden):

Er det? 

Kan ikke VG heller skrive om strømpriser, drivstoffprisen, alle aspekter av energikrisen. Kan ikke VG heller skrive om inflasjon, matvarepriser. Om uføre, om økte forskjeller, økende fattigdom, svakere middelklasse, og ting som spiller noen rolle for folk flest. 
Hvordan vi i mer detalj skal organisere mottak av alle disse flyktningene på best mulig måte. Og siden det dreier seg om forsvarsministeren, fra Sp, så kan de jo heller få han til å uttale seg om fraflytting og rikets sikkerhet som står på forsidene i dag.

Forstår ikke at han i det hele tatt kommenterer til VG om stås i sexlivet sitt for 20-30 år siden. 

Du synes det mangler artikler om strømpriser og flyktninger?

At ministeren er en person som er totalt uegnet til å inneha tillitsverv er jo absolutt av interesse for befolkningen.

• Liker 14
Skrevet (endret)

Odd Roger, 50 år, var "seksuell mentor" for en kvinne på 18 år. 🙈 Hvem trodde han at han var? Greit, kvinnen var voksen og myndig, og innledet og engasjerte seg i forholdet frivillig, men maktforholdet var skjevt og selvinnsikten til Odd Roger var ekstremt bunnløs. 

Så det er helt greit at Odd Roger nå går av. Fokuset han har fått er feil, viser dårlig dømmekraft og smusser til politikken. Hans omdømme vil aldri bli det samme igjen. Og det må man ta konsekvensene av.

Trasig, for som politiker var han meget stødig, troverdig og forfriskende ærlig. 

Jeg er rystet over at "familiemannen" Odd Roger har bedrevet med utroskap over tid, uavhengig om han var politiker eller ikke. Det synes jeg ingenting om og går langt utenfor mine livsverdier. Håper han avslutter karrieren sin, tar ut alderspensjon og holder en lav profil nå. Ønsker ikke at han skal overta Andøya Space eller lignende igjen heller. 

Endret av Ctrl
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Spørsmålet er hvorvidt vi forventer at våre fremste politikere skal være plettfrie moralske individer. Er det grisete av en mann på nærmere 50 å innlede et seksuelt forhold til en 18-åring? Absolutt. Ulovlig? Neppe. Personlig ville jeg ikke vurdert tanken engang, og jeg er ikke engang fylt 30. Samtidig må vi spørre oss hvorvidt dette er relevant for jobben han gjør nå.

Personlig synes jeg for eksempel sakene med misbruk av pendlerboliger osv. er verre enn dette. Det samme at mange av dagens ledende politikere aldri har hatt en skikkelig jobb før de går ut i politikken, og at det er jobben deres og ikke et verv. 

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, Example said:

Personlig ville jeg ikke vurdert tanken engang, og jeg er ikke engang fylt 30.

Nå man er i en maktposisjon. Har status i samfunnet så dukker det opp mange muligheter. Det handler ofte om kombinasjon av svakt øyeblikk og fristelser.  De fleste av oss er oppertunister når det kommer til å gripe seksuelle muligheter. Det er menneskelig biologi og derfor ser vi så mye av det.

• Liker 4
Skrevet
artigmedsex skrev (1 minutt siden):

Nå man er i en maktposisjon. Har status i samfunnet så dukker det opp mange muligheter. Det handler ofte om kombinasjon av svakt øyeblikk og fristelser.  De fleste av oss er oppertunister når det kommer til å gripe seksuelle muligheter. Det er menneskelig biologi og derfor ser vi så mye av det.

Absolutt. Samtidig er det viktig å beholde et moralsk kompass i en profesjonell setting. Å utnytte en maktposisjon er det heldigvis de færreste som gjør. Tenk om flere leger, lærere, sykepleiere, psykologer osv. hadde gjort det samme som han her har gjort. Heldigvis skjer det ikke så ofte, og at de som gjør det blir kraftig fordømt. Det er heldigvis også ulovlig i mange settinger. Så har man gråsonene, som Enoksen har sett sitt snitt til å utnytte.

• Liker 1
Gjest Albbas
Skrevet
10 minutter siden, Example said:

Spørsmålet er hvorvidt vi forventer at våre fremste politikere skal være plettfrie moralske individer. Er det grisete av en mann på nærmere 50 å innlede et seksuelt forhold til en 18-åring? Absolutt. Ulovlig? Neppe. Personlig ville jeg ikke vurdert tanken engang, og jeg er ikke engang fylt 30. Samtidig må vi spørre oss hvorvidt dette er relevant for jobben han gjør nå.

De trenger ikke være plettfrie moralske individer for min del, men jeg kan ikke ha tillit til en politiker som har vist så grovt manglende dømmekraft mens han var stortingspolitiker! Og han var godt voksen, så kan ikke akkurat skylde på at han var umoden. 

Skrevet
11 minutter siden, keops said:

Du synes det mangler artikler om strømpriser og flyktninger?

At ministeren er en person som er totalt uegnet til å inneha tillitsverv er jo absolutt av interesse for befolkningen.

Det er mulig han ikke er egnet, men jeg har vanskelig å se at disse eskapadene hans de har skrevet om nå, gjør han totalt uegnet, som du sier. 

Det er verre med disse skattesnytere, svindlerne, tyvene. Folks sexsliv bør være privat. 

• Liker 5
Gjest Albbas
Skrevet
2 minutter siden, Madame Butterfly said:

Det er mulig han ikke er egnet, men jeg har vanskelig å se at disse eskapadene hans de har skrevet om nå, gjør han totalt uegnet, som du sier. 

Det er verre med disse skattesnytere, svindlerne, tyvene. Folks sexsliv bør være privat. 

Når du drar med deg elskerinna di på 19 inn på Stortinget og departementet ved flere anledninger er det ikke mye privat lenger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...