keops Skrevet 2. april 2022 Forfatter #21 Skrevet 2. april 2022 Bacteria skrev (1 minutt siden): Jeg sier ikke at det var greit, men hva er grunnen til å begynne å blåse dette så voldsomt opp, 20 år etter? Det er noe med proporsjonene som blir feil imo. At kvinnen varsler om dette, og at hun føler seg sviktet av SP etterpå- er det virkelig å blåse det voldsomt opp? Jeg synes ikke det. 8
Ctrl Skrevet 2. april 2022 #22 Skrevet 2. april 2022 (endret) Okapi skrev (5 minutter siden): Jeg skjønner ikke helt hvorfor du gjentar, i omtrent hver eneste innlegg, at Enoksen tilsynelatende synes det han gjorde var helt greit. Han har jo beklaget gjentatte ganger, både da og nå, og hvorfor skulle han gjort dette om han mente han hadde ikke hadde gjort en feil? Det virker som du også sitter med et inntrykk av at de fleste som svarer deg her, heller ikke synes han noe galt, men det er jo ingen som har sagt det. De er bare uenige med deg angående alvorlighetsgraden, og hvorvidt dette har en plass i ordskiftet 20 år etter. Ikke sant. Enoksen beklaget flere ganger for 20 år siden til Lengali, og står også nå i mediene og beklager det. Jeg synes Enoksen håndterer situasjonen godt. Han står ærlig og oppriktig fram og beklager seg, samtidig som han informerer oss godt om hans feiltrinn. Feiltrinn som han også sier at han har begått, og derav ikke latterliggjører Lengalis følelser rundt dette. Synes han viser en ærlighet og oppriktighet i saken som er sjeldent innenfor politikken i dag. Han fremstår som en mann som har lite å skjule. Endret 2. april 2022 av Ctrl 19
keops Skrevet 2. april 2022 Forfatter #23 Skrevet 2. april 2022 Okapi skrev (3 minutter siden): Jeg skjønner ikke helt hvorfor du gjentar, i omtrent hver eneste innlegg, at Enoksen tilsynelatende synes det han gjorde var helt greit. Han har jo beklaget gjentatte ganger, både da og nå, og hvorfor skulle han gjort dette om han mente han hadde ikke hadde gjort en feil? Det virker som du også sitter med et inntrykk av at de fleste som svarer deg her, heller ikke synes han gjorde noe galt, men det er jo ingen som har sagt det. De er bare uenige med deg angående alvorlighetsgraden, og hvorvidt dette har en plass i ordskiftet 20 år etter. Han beklager jo ikke at han har gjort noe feil. Han husker ikke den ene episoden sier han, den andre hendelsen beklager han jo at hun oppfatter det slik som hun gjør. Grunnen til gjentagelser er vel at jeg svarer ulike folk som har stilt mange av de samme spm- vanlig for meg å svare de som henvender seg til meg. Er vel igså at jeg har et behov for å uttrykke hva jeg mener om dette, synes liksom et debattforum blir riktig arena da. Det er jo mange innlegg og tråder på KG som omhandler mye av de samme tingene, jeg pleier å scrolle videre hvis jeg synes noe blir gjentatt/kjedsommelig. 6
keops Skrevet 2. april 2022 Forfatter #24 Skrevet 2. april 2022 (endret) Isambard skrev (10 minutter siden): Jeg er litt usikker på hva du viser til med "måten han svarer for seg." Jeg ser bare at han beklager og legger seg flat. Har du en link? Jeg ser bl.a på intervjuet han gir på nyhetskanalen til tv2. Jeg ser altså ikke en mann som beklager det han har gjort, ei heller legger seg flat. At du gjør det viser jo bare at vi oppfatter ting ulikt. Endret 2. april 2022 av keops 6
Gjest Urias Skrevet 2. april 2022 #25 Skrevet 2. april 2022 Uakseptabel oppførsel av Enoksen. Men at dette nå dukker opp 20 år etterpå fremstår som merkelig. Det burde i det minste vært bragt på bane under #metoo. Sliter med å forstå motivet her, vil hun at han skal gå av som minister?
Isambard Skrevet 2. april 2022 #26 Skrevet 2. april 2022 keops skrev (7 minutter siden): Jeg ser bl.a på intervjuet han gir på nyhetskanalen til tv2. Jeg ser altså ikke en mann som beklager det han har gjort, ei heller legger seg flat. At du gjør det viser jo bare at vi oppfatter ting ulikt. Jeg har bare lest denne: https://www.nettavisen.no/nyheter/metoo-varsel-om-minister-motte-ham-naken-i-damegarderoben/s/12-95-3424262503 Det er derfor jeg spurte om link. Jeg så TV2 saken. Jeg ser den "jeg beklager at hun opplevde det sånn". Det er jo politiker bullshit. Samtidig beklaget han jo egen oppførsel mange ganger. Jeg synes det er rart å ikke huske episoden på hotellrommet, men samtidig ikke kynne avkrefte det. Jeg husker ikke hva jeg gjorde på alle hotellrom for 20 år siden, men jeg VET at jeg aldri har dyttet en kvinne ned i en seng. 15 1
keops Skrevet 2. april 2022 Forfatter #27 Skrevet 2. april 2022 (endret) Isambard skrev (1 time siden): Jeg har bare lest denne: https://www.nettavisen.no/nyheter/metoo-varsel-om-minister-motte-ham-naken-i-damegarderoben/s/12-95-3424262503 Det er derfor jeg spurte om link. Jeg så TV2 saken. Jeg ser den "jeg beklager at hun opplevde det sånn". Det er jo politiker bullshit. Samtidig beklaget han jo egen oppførsel mange ganger. Jeg synes det er rart å ikke huske episoden på hotellrommet, men samtidig ikke kynne avkrefte det. Jeg husker ikke hva jeg gjorde på alle hotellrom for 20 år siden, men jeg VET at jeg aldri har dyttet en kvinne ned i en seng. Ja, ikke sant. Jeg reagerte også på at han var meget nøye med å understreke at han ikke kunne avkrefte hotell-episoden. Mennesker med normal adferd ville vel tenkt som deg, kan ikke huske alt du har gjort men likevel være sikker på at du ikke har gjort noe slikt. Ettersom han ikke er sikker må det vel være noe annerledes stelt med ham da. Endret 2. april 2022 av keops 3
Isambard Skrevet 2. april 2022 #28 Skrevet 2. april 2022 keops skrev (52 minutter siden): Ja, ikke sant. Jeg reagerte også på at han var meget nøye med å understreke at han ikke kunne avkrefte hotell-episoden. Mennesker med normal adferd ville vel tenkt som deg, kan ikke huske alt du har gjort men likevel være sikker på at du ikke har gjort noe slikt. Ettersom han ikke er sikker må det vel være noe annerledes stelt med ham da. Selv om man ser bort fra #metoo problematikken så er det merkelig at det er så mange horebukker blant maktfolk. Selv om hans fremstøt hadde lyktes så er det litt dårlig gjort å ligge med en gift 5 barnsmor? Eller er jeg gammeldags nå? 13
Nalini Skrevet 2. april 2022 #29 Skrevet 2. april 2022 Tåpelig å komme med dette etter 20 år. Ene saken er en kommentar. Ja, en veldig dårlig kommentar, men hun fremstiller dette nesten som en voldtekt. Sliter med å forstå hvorfor hun går ut i media og tar dette opp. Hun ødelegger mest for seg selv. Enoksen er på siste vers som politiker og søker ikke noe lederverv i sp. Han var statsråd i Stoltenberg regjeringen, rart hun ikke gikk ut med det da. 14
Katten.2.0 Skrevet 2. april 2022 #30 Skrevet 2. april 2022 Tyve år siden. Om dette er eneste skiten som kommer fram er det en ikke-sak. 15 1
keops Skrevet 2. april 2022 Forfatter #31 Skrevet 2. april 2022 Isambard skrev (19 minutter siden): Selv om man ser bort fra #metoo problematikken så er det merkelig at det er så mange horebukker blant maktfolk. Selv om hans fremstøt hadde lyktes så er det litt dårlig gjort å ligge med en gift 5 barnsmor? Eller er jeg gammeldags nå? Er vel ikke dårlig gjort fordi hun har mange barn, men dårlig stil å prøve seg gjentatte ganger når hun ikke er interessert. Virker som en del maktmennesker har trøbbel med å ta signal fra andre ja. 7
Isambard Skrevet 2. april 2022 #32 Skrevet 2. april 2022 keops skrev (9 minutter siden): Er vel ikke dårlig gjort fordi hun har mange barn, men dårlig stil å prøve seg gjentatte ganger når hun ikke er interessert. Virker som en del maktmennesker har trøbbel med å ta signal fra andre ja. Er det ikke litt dårlig gjort å legge an på opptatte folk uansett bare for litt moro? Jeg vet mange tenker at ansvaret ligger hos den som er opptatt, men jeg synes det blir litt for enkelt. Man blir jo en del av utroskapen. 3
Meadow Skrevet 2. april 2022 #33 Skrevet 2. april 2022 Jeg tror slike ikke-saker er med på å undergrave viktigheten av å få faktiske metoo saker fram i lyset. Synd for de kvinnene som trenger å bli tatt seriøst. Han så henne naken ved et uhell, ga henne et litt teit kompliment og ba om unnskyldning flere ganger. Over 20 år senere kommer hun på at hun føler seg krenket. Den andre situasjonen "mener hun å huske at han dyttet henne ned på sengen", hvis hun ikke er sikker på hva hun husker, hvor krenket og traumatisert er hun da? Det blir ord mot ord. 12 1
Drizzt Skrevet 2. april 2022 #34 Skrevet 2. april 2022 keops skrev (6 timer siden): Da var det Odd Roger Enoksen sin tur til å stå frem som sosialt inkompetent mann som ikke har forstått at han har gjort noe kritikkverdig. Ved to anledninger har han oppført seg helt talentløst overfor en kvinnelig politiker, gift fembarnsmor som overhodet ikke ønsket seg denne toskens tilnærmelser. Prøvd seg på henne på hotellrommet, ba henne inn for en prat- viste seg at han var mer interessert i et nummer. Talentløst av en partileder. Neste år er fembarnsmoren og svømmer i bassenget på Rica Hell, Enoksen svømmer også der. Etter badstu går de hver til din garderobe. Når hun har dusjet og går inn i garderoben sin naken står altså den tungnemme beiler Enoksen der og starter å kommentere hvor bra kroppen hennes ser ut til tross for mange barnefødsler 🤮🤮🤮 Denne hendelsen erindrer Enoksen og sier seg enig i beskrevet forløp. Han beklager nå at den kvinnelige politikeren føler seg krenket. Lite eller ingen selvinnsikt der altså. Ufattelig at det går an å ha så dårlig vurderingsevne- jeg har nå mistet tillit til vår forsvarsminister. Kan ikke han slå følge med Tajik og de andre og la de voksne styre landet? At han ikke skjønte selv hvor feil det er på 20 år diskvalifiserer ham automatisk til posten som statsråd. At han fortsatt ikke skjønner hvor feil det er og forlater posten som statsråd bekrefter hvor uegnet han er til denne posten. Vedum har tillit til ham. Støre er taus. Kan denne regjeringen bli enda verre? Han må ta en Tajik raskest mulig. Han ble til en lettvekter og ingen kommer til å høre på hva han sier fremover. 9
Drizzt Skrevet 2. april 2022 #35 Skrevet 2. april 2022 keops skrev (5 timer siden): Han beklager jo ikke at han har gjort noe feil. Han husker ikke den ene episoden sier han, den andre hendelsen beklager han jo at hun oppfatter det slik som hun gjør. Han beklager ikke noe som helst. Han er lei seg for at saken ble offentlig nå. Hun har sagt ifra til partiet. Partiet gjorde ikke noen ting. Han selv var ikke klar over at hun varslet mot ham (?). Men han så ikke behovet å ordne opp med henne fordi han mente at han ikke har gjort noe feil? I 20 år? Så kommer her enkelte som kaller det for en ikke-sak. Nordmenn er rare. 8 1
keops Skrevet 2. april 2022 Forfatter #36 Skrevet 2. april 2022 Drizzt skrev (21 minutter siden): Han beklager ikke noe som helst. Han er lei seg for at saken ble offentlig nå. Hun har sagt ifra til partiet. Partiet gjorde ikke noen ting. Han selv var ikke klar over at hun varslet mot ham (?). Men han så ikke behovet å ordne opp med henne fordi han mente at han ikke har gjort noe feil? I 20 år? Så kommer her enkelte som kaller det for en ikke-sak. Nordmenn er rare. Er enig med deg i alt du skriver, lurer på hva enkelte synes er uholdbart i arbeidslivet siden de mener oppførselen til Enoksen er helt innafor. De skriver faktisk at han så henne naken ved «et uhell», han «stakk bare hodet inn». En mann uten skamvett og anstendighet blir hyllet som en real og ordentlig mann. Ikke rart kvinner ikke orker å varsle om lignende hendelser, heller ikke rart mange kvinner forsvinner ut av politikk og organisasjonsliv. Vi får de lederne vi fortjener heter det, er vel bare sleipinger som Tajik igjen av kvinnelige politikere til slutt. 8 1
Gjest June1996 Skrevet 2. april 2022 #37 Skrevet 2. april 2022 (endret) Med tanke på at Enoksen ikke fortalte det til Støre i samtalen man har når man blir statsråd så synes jeg det er fint det nå kommer frem. Så ser Støre at Enoksen ikke var ærlig i den samtalen. Ikke at jeg tror Støre er en som bryr seg. Støre ser ut til å godta hva som helst fra sine statsråder. Endret 2. april 2022 av June1996
bullehurk Skrevet 2. april 2022 #38 Skrevet 2. april 2022 Bacteria skrev (7 timer siden): Synes denne saken er helt tullete. Voksne dama dra opp dette 20 år etter. Greit at det var talentløst sosialt sett, men når Enoksen ba om unnskyldning senere på dagen burde dette vært avsluttet. I alle fall ikke dratt opp 20(!) år etter. Dette er en filleting, ærlig talt. Fremstår mer som en drittpakke mot en politisk motstander. Helt enig ! Man ser ofte at kvinner (som oftest) kommer med sånne ting 10, 20 og 30 år etter. Når vedkommende er kommet i en viss posisjon. Kanskje lettere å få medieoppslag da, og kanskje erstatning ? Man kan begynne å lure. 6
SmuleSMitt Skrevet 2. april 2022 #39 Skrevet 2. april 2022 bullehurk skrev (7 minutter siden): Helt enig ! Man ser ofte at kvinner (som oftest) kommer med sånne ting 10, 20 og 30 år etter. Når vedkommende er kommet i en viss posisjon. Kanskje lettere å få medieoppslag da, og kanskje erstatning ? Man kan begynne å lure. Er vel helst menn som har kommet i ulike posisjoner med makt og status som begynner å gjøre tilnærmelser og tror de er Gud og kan tillate seg alt mellom himmel og jord. 10
13579 Skrevet 2. april 2022 #40 Skrevet 2. april 2022 June1996 skrev (1 time siden): Med tanke på at Enoksen ikke fortalte det til Støre i samtalen man har når man blir statsråd så synes jeg det er fint det nå kommer frem. Så ser Støre at Enoksen ikke var ærlig i den samtalen. Ikke at jeg tror Støre er en som bryr seg. Støre ser ut til å godta hva som helst fra sine statsråder. Ja, det er åpenbart at Enoksen må avsettes som følge av denne pinlige avsløringen. Han må aldri mer inneha politiske verv eller få jobb som krever vandelsattest. Politiet bør dessuten sette i gang etterforsking med tanke på tiltale. Varetektsfengsling mens etterforskingen pågår må vurderes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå