Ixion Skrevet 9. april 2022 #181 Skrevet 9. april 2022 Dagsavisen har en lederkommentarnder de skriver "hvorfor har han ikke sagt fra". Men det må da være temmelig åpenbart. Fordi han ikke trodde hun dama ville si noe. Hun har jo holdt kjeft i veldig mange år. Er de mediafolkene helt "åff"? https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/2022/04/09/hvorfor-i-all-verden-sa-han-ikke-noe/
Vinterjenta Skrevet 9. april 2022 #182 Skrevet 9. april 2022 Han møtte henne på klassetur. Klassetur! Måtte ha gått på videregående hu da. Hva slags fyr går etter ei på en klassetur?! 6 1
Vinterjenta Skrevet 9. april 2022 #183 Skrevet 9. april 2022 18 år er heller ingen magisk grense, hvor man ved trylleslag blir voksen i hodet. Er ikke mye forskjell mellom 17 og 18. 4
Donglebæret Skrevet 9. april 2022 #184 Skrevet 9. april 2022 Mange moralposører her. Jeg har jobbet med unge kvinner som har brukt sin feminine attraktivitet for alt den er verdt for å skaffe seg fordeler av ulik art. Man kan diskutere om det var særlig lurt av Enoksen å innlede et forhold til denne jenta, men at denne 18-åringen er uskyldig og et offer for noe som helst, er jeg ikke med på. Hun var selv utro mot sin ungdomskjæreste og samboer, så han sto tydeligvis ikke i veien for denne jentas eventyr blant makten. 3
Tough cookie Skrevet 9. april 2022 #185 Skrevet 9. april 2022 Hvilken 18 åring har et forhold med en 56 år gammel mann? Enoksen er jo ikke akkurat Brad Pitt... 3
Drizzt Skrevet 9. april 2022 #186 Skrevet 9. april 2022 (endret) Så ekkel sak med hun, 18-årige jenta. Enda verre at han ikke sa noen ting da metoo herjet. Enda verre at han ikke sa noen ting til SMK. Har han kone? Hva synes hun? Hadde jeg oppdaget noe sånt om min mann ville han blitt kastet ut av hus og forhold på dagen. Denne regjeringen altså ... Endret 9. april 2022 av Drizzt 2
Gjest Ghostface Skrevet 9. april 2022 #187 Skrevet 9. april 2022 Støtter det ikke, men rart at man står frem både ti og tretti år senere.
CrossRoad Skrevet 9. april 2022 #188 Skrevet 9. april 2022 Donglebæret skrev (7 minutter siden): Mange moralposører her. Jeg har jobbet med unge kvinner som har brukt sin feminine attraktivitet for alt den er verdt for å skaffe seg fordeler av ulik art. Man kan diskutere om det var særlig lurt av Enoksen å innlede et forhold til denne jenta, men at denne 18-åringen er uskyldig og et offer for noe som helst, er jeg ikke med på. Hun var selv utro mot sin ungdomskjæreste og samboer, så han sto tydeligvis ikke i veien for denne jentas eventyr blant makten. Jaha, la oss si at Enoksen da ble forledet til å ha en seksuell relasjon til denne 18-19-åringen. Hun lovde han sex mot at han skulle ta henne med til kongen, på møter med andre statsråder og i regjeringens biler. Dette mens han selv var gift. La oss så tenke oss at denne 18-19-åringen var hyret inn av russisk etterretning, og at Enoksen fikk beskjed om at de satt på bilder osv som ville bli sendt til kona dersom han ikke utleverte en del dokumenter de kunne tenke seg å lese. Hva sier det om Enoksens dømmekraft og ønsker vi denne typen mennesker i maktposisjoner, og i særdeleshet som forsvarsminister i Norge? 4
Ost Skrevet 9. april 2022 #189 Skrevet 9. april 2022 Drizzt skrev (6 minutter siden): Så ekkel sak med hun, 18-årige jenta. Enda verre at han ikke sa noen ting da metoo herjet. Enda verre at han ikke sa noen ting til SMK. Har han kone? Hva synes hun? Hadde jeg oppdaget noe sånt om min mann ville han blitt kastet ut av hus og forhold på dagen. Denne regjeringen altså ... Du mener politikere generelt. Drizzt altså... 2
Drizzt Skrevet 9. april 2022 #191 Skrevet 9. april 2022 Ost skrev (Akkurat nå): Du mener politikere generelt. Drizzt altså... Denne regjeringen mistet to profilerte statsråder på under et halvt år. Den ene fjernet for svindel med pendlerboliger og den andre for skandaløst forhold med 18-årig. Er det ikke nok folk med moral i Ap og Sp for å bli statsråder? For å ikke nevne alle de andre skandalene regjeringen satt i gang. Så ja, denne regjeringen altså. 1
SmuleSMitt Skrevet 9. april 2022 #192 Skrevet 9. april 2022 Frøken fjong skrev (1 minutt siden): Hadde han kone og barn? Han hadde (har?) iallefall kone. Vet ikke om han har barn. Hadde vært interessant om han hadde en datter, og lurer på om han har tatt en prat med henne hvor han råder henne til å finne en 50-år gammel mann som kan fungere som seksuell mentor for henne. Mener, han synes åpenbart at 50-åringer har noe å bidra med på den seksuelle fronten ovenfor tenåringer. 4 1
Amossa Skrevet 9. april 2022 #193 Skrevet 9. april 2022 Drizzt skrev (1 minutt siden): Denne regjeringen mistet to profilerte statsråder på under et halvt år. Den ene fjernet for svindel med pendlerboliger og den andre for skandaløst forhold med 18-årig. Er det ikke nok folk med moral i Ap og Sp for å bli statsråder? For å ikke nevne alle de andre skandalene regjeringen satt i gang. Så ja, denne regjeringen altså. Da har du dårlig politisk hukommelse. FrP har endog en representant sittende i fengsel akkurat nå. Hvor mange justisministre hadde de blå-blå? Jeg kom ut av telling på et tidspunkt. 3 1
Mwanafunzi Skrevet 9. april 2022 #194 Skrevet 9. april 2022 Frøken fjong skrev (12 minutter siden): Hadde han kone og barn? På Wikipedia står det at han har kone og fire barn.
Drizzt Skrevet 9. april 2022 #195 Skrevet 9. april 2022 (endret) Amossa skrev (3 minutter siden): Da har du dårlig politisk hukommelse. FrP har endog en representant sittende i fengsel akkurat nå. Hvor mange justisministre hadde de blå-blå? Jeg kom ut av telling på et tidspunkt. Ja, det kan godt hende at jeg ikke husker at en annen regjering mistet 2 profilerte statsråder i løpet av sine første 5 måneder. Kan du minne meg på hvilke to som måtte gå av på grunn av skandaler de første 5-6 månedene i Ernas regjering? Endret 9. april 2022 av Drizzt 2
Fotballfluen Skrevet 9. april 2022 #196 Skrevet 9. april 2022 En 50-åring er alltid i en maktposisjon ovenfor en 18-åring, uansett kjønn. En 50-åring i en maktposisjon bør vite bedre enn å innlede et forhold til en 18-åring. Bare det at en 18-åring skulle være villig til å innlede et seksuelt forhold til en 50-åring er et stort rødt flagg i seg selv. 8
Donglebæret Skrevet 9. april 2022 #197 Skrevet 9. april 2022 (endret) Hvorfor avsluttet hun ikke bare relasjonen dersom hun ikke trivdes? Det du siterer er jo de facto en voldtekt. Samleie mot jentas vilje. Hvorfor skriver ingen om dette som voldtekt? Endret 9. april 2022 av Donglebæret 3
Donglebæret Skrevet 9. april 2022 #198 Skrevet 9. april 2022 Ja da, hun fremstiller seg selv som et stakkars offer. What else is new? Selvsagt gjør hun det. Dette er hennes versjon. Hun tar null ansvar for egne handlinger, alt er Enoksens feil. Igjen, det hun beskriver er en voldtekt. Ingen medier i dag bruker ordet. Er ikke det rart? Når man er 18 år gammel, er man myndig, er to år over seksuell lavalder, man har ansvar for seg selv og sine handlinger. Det gjelder også en ung og kanskje litt usikker, søkende jente. Hun ble med på noe hun hevder hun etter hvert angret på, men holder kjeft om det hele i 17 år. Å stå frem i VG etter så lang tid framstår ikke spesielt rasjonelt. Hva oppnår hun ved det? Å få kastet Enoksen som forsvarsminister og 10 minutes of fame. 3 1
SmuleSMitt Skrevet 9. april 2022 #199 Skrevet 9. april 2022 Donglebæret skrev (22 minutter siden): Hvorfor avsluttet hun ikke bare relasjonen dersom hun ikke trivdes? Det du siterer er jo de facto en voldtekt. Samleie mot jentas vilje. Hvorfor skriver ingen om dette som voldtekt? Fordi de fleste tenker som deg at fordi hun ikke avsluttet relasjonen så var hun til en viss grad delaktig i det som skjedde. Fordi det hadde vært langvarig flørt og seksuell kontakt i forkant så "burde hun" tatt grep eller skjønt at dette kunne skje, og at hun selv satte seg i situasjonen og at alt er i "grenseland" og vi får nøye oss med at Enoksen ble blendet av kåthet og idag beklager så mye. Du ser jo INGEN menn i denne tråden ta hensyn til at hun fortsatt var tenåring, og som jeg gjentatte ganger har poengtert; hun hadde et umodent nervesystem som ikke kunne håndtere emosjonsregulering, konsekvenstenkning og sosialt press (fra Enoksen f.eks.) like godt som en som har bikket 25-30 år. Det er noen kvinner som anerkjenner dette vi vet om nevral umodenhet og hvordan det kan manifistere seg i sosial kontakt med andre, f.eks at man er lett påvirkbar, vansker med å ta hensyn til egne behov osv. Men i denne tråden: NULL menn anerkjenner fakta. Du har noen menn som gjerne vil vinkle saken til at jenta var golddigger og ute etter å spille på egen seksualitet for å å møte kongen. Lite som tyder på dette gitt dagboksnotater. Men de fleste driter i fakta og tenker at hun var myndig, derav voksen (på papiret er hun voksen mht. myndighetsalder og kognitiv modenhet mht bilkjøring, alkoholkjøp, stemmerett o.l., fordi hjernen til 16-19åringer kan håndtere beslutningstakning ift. dette), men ignorerer at hun sosioemosjonelt var langt mer umoden enn Enoksen grunnet aldersforskjell, og at det derav var et maktmisbruk fra Enoksens side. At Enoksen ikke har kunnskap om nevral umodenhet hos folk under 25 år, er meget mulig. Har han døtre lurer jeg på om han hadde tenkt at det var en god idè for hans 18-19-år gamle datter å innlede seksuell kontakt med en 50-årig mann dersom hun føler seg ensom og sliter med selvfølelsen. Den eneste formen for kontakt en 18-19-åring bør han med en 50-årig mann er far-datter relasjon, psykolog-behandler, lærer-elev, trener, nabo, far til venner, far til kjæresten, tilfeldige på gata. IKKE en seksuell relasjon. Aldri en seksuell relasjon. 10 2
Skriblerinna Skrevet 9. april 2022 #200 Skrevet 9. april 2022 Får frysninger av at han ville fungere som en «seksuell mentor». Ikke bare er det en asymmetri i relasjonen deres, det er selve denne asymmetrien som er poenget for denne mannen. Det er det at hun er uerfaren som lokker han og driver han. 11 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå