keops Skrevet 2. april 2022 #1 Skrevet 2. april 2022 Da var det Odd Roger Enoksen sin tur til å stå frem som sosialt inkompetent mann som ikke har forstått at han har gjort noe kritikkverdig. Ved to anledninger har han oppført seg helt talentløst overfor en kvinnelig politiker, gift fembarnsmor som overhodet ikke ønsket seg denne toskens tilnærmelser. Prøvd seg på henne på hotellrommet, ba henne inn for en prat- viste seg at han var mer interessert i et nummer. Talentløst av en partileder. Neste år er fembarnsmoren og svømmer i bassenget på Rica Hell, Enoksen svømmer også der. Etter badstu går de hver til din garderobe. Når hun har dusjet og går inn i garderoben sin naken står altså den tungnemme beiler Enoksen der og starter å kommentere hvor bra kroppen hennes ser ut til tross for mange barnefødsler 🤮🤮🤮 Denne hendelsen erindrer Enoksen og sier seg enig i beskrevet forløp. Han beklager nå at den kvinnelige politikeren føler seg krenket. Lite eller ingen selvinnsikt der altså. Ufattelig at det går an å ha så dårlig vurderingsevne- jeg har nå mistet tillit til vår forsvarsminister. Kan ikke han slå følge med Tajik og de andre og la de voksne styre landet? 34 2
Populært innlegg Bacteria Skrevet 2. april 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 2. april 2022 Synes denne saken er helt tullete. Voksne dama dra opp dette 20 år etter. Greit at det var talentløst sosialt sett, men når Enoksen ba om unnskyldning senere på dagen burde dette vært avsluttet. I alle fall ikke dratt opp 20(!) år etter. Dette er en filleting, ærlig talt. Fremstår mer som en drittpakke mot en politisk motstander. 58 7
Ctrl Skrevet 2. april 2022 #3 Skrevet 2. april 2022 (endret) Jeg synes dette minner om en svertekampanje. Enkelthendelser som skjedde for 20 år siden taes opp og eksplodere i omfang på Enoksens bekostning. Hvorfor har ikke dette kommet opp tidligere hvis det var sett på som grovt? Enoksen er en stødig, solid og bra mann tvers igjennom. Kanskje en av de ærligste og mest troverdige politikerne vi har i regjering i dag. Greit nok at Lengali følte ubehag rundt det som skjedde, men jeg tenker at denne saken har to sider, og både det ene og det andre kan ses på som misforståelser. Men så klart skal man ikke høre på Enoksens forklaring, kun Lengalis. Jeg klarer rett og slett ikke se på Enoksen som den mannen Lengali fremstiller han som. Det er noe som ikke gir mening. Jeg tenker man legger saken i glemmeboka igjen, hvor den har ligget i 20 år allerede. Endret 2. april 2022 av Ctrl 26
keops Skrevet 2. april 2022 Forfatter #4 Skrevet 2. april 2022 Ja, disse svarene er jo ikke overraskende. Åpenbart at menn og kvinner har til dels svært ulike oppfatninger av hvor grensa går. Det regnes altså som bagatellmessig at partilederen dytter deg ned på senga når avtalen var å ta en prat. At han så ikke forstår denne avvisningen men tar seg inn i garderoben hennes året etter er å betrakte som en svertekampanje ??? Han plikter jo å informere om denne type historikk når han får spørsmål om å ta på seg ministerverv. Men åpenbart er seksuell trakassering av denne type noe mange mener er akseptabel oppførsel i arbeids- og organisasjonslivet. Fy faen🤮 33 8
Bacteria Skrevet 2. april 2022 #5 Skrevet 2. april 2022 keops skrev (1 minutt siden): Ja, disse svarene er jo ikke overraskende. Åpenbart at menn og kvinner har til dels svært ulike oppfatninger av hvor grensa går. Det regnes altså som bagatellmessig at partilederen dytter deg ned på senga når avtalen var å ta en prat. At han så ikke forstår denne avvisningen men tar seg inn i garderoben hennes året etter er å betrakte som en svertekampanje ??? Han plikter jo å informere om denne type historikk når han får spørsmål om å ta på seg ministerverv. Men åpenbart er seksuell trakassering av denne type noe mange mener er akseptabel oppførsel i arbeids- og organisasjonslivet. Fy faen🤮 Herregud, ro ned. Kvinne her. Når jeg først hørte om dette trodde jeg det hadde skjedd noe alvorlig. Så for meg uønska seksuell omgang, at Enoksen hadde blotta seg ev ronka foran denne kvinnen. I stedet er de dette her… Hendelsen med at han skal ha dytta henne ned på senga husker vel ikke Enoksen, om han har gjort det vet vi ikke, heller ikke konteksten rundt. Alt som skjer trenger ikke ha en seksuell kontekst. 16 1
Gjest ti10 Skrevet 2. april 2022 #6 Skrevet 2. april 2022 keops skrev (6 minutter siden): Ja, disse svarene er jo ikke overraskende. Åpenbart at menn og kvinner har til dels svært ulike oppfatninger av hvor grensa går. Det regnes altså som bagatellmessig at partilederen dytter deg ned på senga når avtalen var å ta en prat. At han så ikke forstår denne avvisningen men tar seg inn i garderoben hennes året etter er å betrakte som en svertekampanje ??? Han plikter jo å informere om denne type historikk når han får spørsmål om å ta på seg ministerverv. Men åpenbart er seksuell trakassering av denne type noe mange mener er akseptabel oppførsel i arbeids- og organisasjonslivet. Fy faen🤮 Det er vel det som er felles for mange av disse sakene, at en voksen maktperson faktisk ikke forstår hva som ventes av en i hans posisjon.
Ctrl Skrevet 2. april 2022 #7 Skrevet 2. april 2022 keops skrev (3 minutter siden): Ja, disse svarene er jo ikke overraskende. Åpenbart at menn og kvinner har til dels svært ulike oppfatninger av hvor grensa går. Det regnes altså som bagatellmessig at partilederen dytter deg ned på senga når avtalen var å ta en prat. At han så ikke forstår denne avvisningen men tar seg inn i garderoben hennes året etter er å betrakte som en svertekampanje ??? Han plikter jo å informere om denne type historikk når han får spørsmål om å ta på seg ministerverv. Men åpenbart er seksuell trakassering av denne type noe mange mener er akseptabel oppførsel i arbeids- og organisasjonslivet. Fy faen🤮 Men han hadde ingen historikk. Lengali rapporterte ikke dette inn før 2017, og Enoksen visste ikke engang at Lengali hadde rapportert om det. For Enoksen var dette to uskyldige hendelser/misforståelser som han beklaget flere ganger i sanntid. Lengali aksepterte også hans unnskyldninger på stedet. Det er altså ingen grunn til at Enoksen skal mene dette var av en grov art som måtte rapporteres, og sådan sørge for at Enoksen ikke var vervet verdig. Godt mulig at Enoksen trådde feil og gikk for langt, og godt mulig at Lengali følte ubehag, men derifra til å lage en stor sak av dette gir ingen mening. Denne saken har to sider. Den er urgammel. Den er ikke av grov art. Og beklagelsene har hun allerede fått flere ganger. Hvis dette er det eneste Enoksen har på seg, uten at andre "står frem", så bør vi legge den død ASAP. Tiden vil vise. 25
keops Skrevet 2. april 2022 Forfatter #8 Skrevet 2. april 2022 Bacteria skrev (4 minutter siden): Herregud, ro ned. Kvinne her. Når jeg først hørte om dette trodde jeg det hadde skjedd noe alvorlig. Så for meg uønska seksuell omgang, at Enoksen hadde blotta seg ev ronka foran denne kvinnen. I stedet er de dette her… Hendelsen med at han skal ha dytta henne ned på senga husker vel ikke Enoksen, om han har gjort det vet vi ikke, heller ikke konteksten rundt. Alt som skjer trenger ikke ha en seksuell kontekst. At du ikke synes det er alvorlig at en overordnet tar seg inn i dusj/garderoben din- for så å kommentere kroppen din, det høres for meg helt vanvittig ut. Er vi tilbake der at vi ikke kan være alene med mannlig sjef på hotellrom eller i treningssammenheng uten å måtte påregne slik oppførsel? 45 3
keops Skrevet 2. april 2022 Forfatter #9 Skrevet 2. april 2022 Ctrl skrev (1 minutt siden): Men han hadde ingen historikk. Lengali rapporterte ikke dette inn før 2017, og Enoksen visste ikke engang at Lengali hadde rapportert om det. For Enoksen var dette to uskyldige hendelser/misforståelser som han beklaget flere ganger i sanntid. Lengali aksepterte også hans unnskyldninger på stedet. Det er altså ingen grunn til at Enoksen skal mene dette var av en grov art som måtte rapporteres, og sådan sørge for at Enoksen ikke var vervet verdig. Godt mulig at Enoksen trådde feil og gikk for langt, og godt mulig at Lengali følte ubehag, men derifra til å lage en stor sak av dette gir ingen mening. Denne saken har to sider. Den er urgammel. Den er ikke av grov art. Og beklagelsene har hun allerede fått flere ganger. Hvis dette er det eneste Enoksen har på seg, uten at andre "står frem", så bør vi legge den død ASAP. Tiden vil vise. Jeg ser du mener at denne saken ikke er grov. Hvis min sjef hadde oppført seg på denne måten overfor meg hadde min reaksjon fått Will Smith til å se ut som en pasifist. Forstår ikke hva dere som har sånn behov for å bagatellisere denne adferden tenker på. 24 4
Ctrl Skrevet 2. april 2022 #10 Skrevet 2. april 2022 (endret) keops skrev (10 minutter siden): Jeg ser du mener at denne saken ikke er grov. Hvis min sjef hadde oppført seg på denne måten overfor meg hadde min reaksjon fått Will Smith til å se ut som en pasifist. Forstår ikke hva dere som har sånn behov for å bagatellisere denne adferden tenker på. Jeg ser du reagerer særlig på det å kommentere kroppen hennes. Ok, jeg ser den. Men jeg ser en mann som ved et "uhell" stakk hodet inn i garderoben og tilfeldigvis så henne naken, og da kom med en våsete, spontan kommentar i en klein situasjon for at hun ikke skulle føle seg dårlig ved hendelsen. Han beklaget seg også flere ganger både i situasjonen og etter, og hun godtok det. Likevel, jeg unnskylder ikke Enoksen. Han burde virkelig tenkt seg om og ikke stukket hodet inn, men hvis han da gjorde det så burde han ikke sagt det han gjorde. Likevel, derifra til å gjøre han til en "overgriper", #Metoo-mann og miste alle politiske verv i fremtiden, gir ingen mening for meg. Tror du tilegner Enoksen motiver og holdninger han ikke har. Som sagt, Enoksen er en bra mann, og er langt ifra noe Giske. Med mindre andre står frem om noe annet/lignende.... da skal jeg vurdere mitt syn på Enoksen. Men ikke pga denne saken alene. Endret 2. april 2022 av Ctrl 14
keops Skrevet 2. april 2022 Forfatter #11 Skrevet 2. april 2022 (endret) Ctrl skrev (14 minutter siden): Jeg ser du reagerer særlig på det å kommentere kroppen hennes. Ok, jeg ser den. Men jeg ser en mann som ved et "uhell" stakk hodet inn i garderoben og tilfeldigvis så henne naken, og da kom med en våsete, spontan kommentar i en klein situasjon for at hun ikke skulle føle seg dårlig ved hendelsen. Han beklaget seg også flere ganger både i situasjonen og etter, og hun godtok det. Likevel, jeg unnskylder ikke Enoksen. Han burde virkelig tenkt seg om og ikke stukket hodet inn, men hvis han da gjorde det så burde han ikke sagt det han gjorde. Likevel, derifra til å gjøre han til en "overgriper", #Metoo-mann og miste alle politiske verv i fremtiden, gir ingen mening for meg. Tror du tilegner Enoksen motiver og holdninger han ikke har. Som sagt, Enoksen er en bra mann, og er langt ifra noe Giske. Med mindre andre står frem om noe annet/lignende.... da skal jeg vurdere mitt syn på Enoksen. Men ikke pga denne saken alene. Du forminsker alt han gjør, samtidig latterliggjør du kvinnens opplevelse av det. At hun beskriver at han står inne i garderoben mellom henne og håndklestativet gjør du om til at han «stakk hodet inn» i garderoben, nærmest ved et uhell at han så henne naken. Du tillegger ham til og med det edle motiv at kommentarene er gitt henne for at hun skal føle seg bedre ????? Hva faen?? Hun ville sikkert ha følt seg mye bedre hvis han hadde droppet å GÅ INN i garderoben for deretter å kommentere hvor heldig hun er som ikke er merket av barnefødsler. Strekkmerker virker angivelig avtennende på Enoksen. Du tror jeg tilegner ham motiv han ikke har?? Ja, jeg har vanskelig for å se det edle i situasjonen som du tydelig mener å se. Du sier han ikke er noe «Giske». Det finnes flust av folk som mener å vite at Giske heller ikke har gjort noe galt. De mener st han er en bra mann, akkurat som du mener å vite om Enoksen. De mener kvinnene rundt Giske overdriver, akkurat som du mener om Lengali. Endret 2. april 2022 av keops 34 4
Isambard Skrevet 2. april 2022 #12 Skrevet 2. april 2022 De historiene er #metoo så det holder. Ganske drøyt. Han skal ha litt kudos for å si det akkurat som det er om episoden i garderoben. Han pakker det ikke inn. Det synes jeg er bra når det først er så ille. Lengali slipper å oppleve å ikke bli trodd. 26
Ctrl Skrevet 2. april 2022 #13 Skrevet 2. april 2022 (endret) keops skrev (20 minutter siden): Du forminsker alt han gjør, samtidig latterliggjør du kvinnens opplevelse av det. At hun beskriver at han står inne i garderoben mellom henne og håndklestativet gjør du om til at han «stakk hodet inn» i garderoben, nærmest ved et uhell at han så henne naken. Du tillegger ham til og med det edle motiv at kommentarene er gitt henne for at hun skal føle seg bedre ????? Hva faen?? Hun ville sikkert ha følt seg mye bedre hvis han hadde droppet å GÅ INN i garderoben for deretter å kommentere hvor heldig hun er som ikke er merket av barnefødsler. Strekkmerker virker angivelig avtennende på Enoksen. Du tror jeg tilegner ham motiv han ikke har?? Ja, jeg har vanskelig for å se det edle i situasjonen som du tydelig mener å se. Du sier han ikke er noe «Giske». Det finnes flust av folk som mener å vite at Giske heller ikke har gjort noe galt. De mener st han er en bra mann, akkurat som du mener å vite om Enoksen. De mener kvinnene rundt Giske overdriver, akkurat som du mener om Lengali. Og du forstørrer alt hun sier og saken i seg selv, samtidig som du bagatelliserer mannens opplevelse og beskrivelse av det. Jeg latterliggjør ikke kvinnens opplevelse av det, men jeg ønsker ikke å overdrive den heller. Jeg ser en mann som kom med en våsete, spontan kommentar i en klein situasjon, som overhodet ikke var ment negativt eller hadde skjulte motiver. Garderobedøren stod åpen og han trodde hun var ferdig og påkledd. Hvor har du lest om strekkmerker? Utifra de begge i mediene nå sa Enoksen: «Hilde, hvor fantastisk flott du er. Du ser mer ut som en filmstjerne enn som en fembarnsmor.» Og that's it! Dette er begges versjon av det som skjedde, faktisk. Ja nei, dette er en ikke-grov sak med to forskjellige sider som ble oppgjort på stedet for 20 år siden. Jeg ser ingen grunn til at den skulle komme opp nå. Endret 2. april 2022 av Ctrl 17
keops Skrevet 2. april 2022 Forfatter #14 Skrevet 2. april 2022 Isambard skrev (1 minutt siden): De historiene er #metoo så det holder. Ganske drøyt. Han skal ha litt kudos for å si det akkurat som det er om episoden i garderoben. Han pakker det ikke inn. Det synes jeg er bra når det først er så ille. Lengali slipper å oppleve å ikke bli trodd. Ja, det er veldig bra at han erkjenner garderobehistorien. Samtidig skremmende idiotisk måten han svarer for seg på, det er jo helt tydelig at han faktisk ikke skjønner at dette ikke er greit. 6
TheHairyToothfairy Skrevet 2. april 2022 #15 Skrevet 2. april 2022 Enoksen trenger ikke være lei seg. Det er vi også. 1
keops Skrevet 2. april 2022 Forfatter #16 Skrevet 2. april 2022 Ctrl skrev (2 minutter siden): Ja, og du forstørrer alt hun sier og saken i seg selv, samtidig som du bagatelliserer mannens opplevelse og beskrivelse av det. Jeg ser en mann som kom med en våsete, spontan kommentar i en klein situasjon, som overhodet ikke var ment negativt eller hadde skjulte motiver. Garderobedøren stod åpen og han trodde hun var ferdig og påkledd. Hvor har du lest om strekkmerker? Utifra de begge i mediene nå sa Enoksen: «Hilde, hvor fantastisk flott du er. Du ser mer ut som en filmstjerne enn som en fembarnsmor.» Og that's it! Dette er begges versjon av det som skjedde, faktisk. Ja nei, dette er en ikke-grov sak med to forskjellige sider som ble oppgjort på stedet for 20 år siden. Jeg ser ingen grunn til at den skulle komme opp nå. Den «kleine» situasjonen er skapt ene og alene av Enoksen. Strekkmerke-kommentaren er lagt til av meg, naturlig slutning å trekke ut fra videre kommunikasjon fra Enoksen. At begge to er enige i hva som ble sagt understreker jo bare hvor ille han har oppført seg. At du mener dette ikke er grovt et det jo ingen vits i å fortsette å diskutere. Jeg har store problem med å forstå at den jevne mann faktisk ikke forstår at denne adferden ikke er grei. Ser at noen kvinner også synes dette er helt ok. 16
Ctrl Skrevet 2. april 2022 #17 Skrevet 2. april 2022 keops skrev (1 minutt siden): Den «kleine» situasjonen er skapt ene og alene av Enoksen. Strekkmerke-kommentaren er lagt til av meg, naturlig slutning å trekke ut fra videre kommunikasjon fra Enoksen. At begge to er enige i hva som ble sagt understreker jo bare hvor ille han har oppført seg. At du mener dette ikke er grovt et det jo ingen vits i å fortsette å diskutere. Jeg har store problem med å forstå at den jevne mann faktisk ikke forstår at denne adferden ikke er grei. Ser at noen kvinner også synes dette er helt ok. Enig i at Enoksen er skyld i å skape situasjonene. Det var uheldig. Og jeg skjønner godt at Lengali følte ubehag rundt situasjonene. Jeg latterliggjør ikke hennes side, slik du påstå jeg gjorde. Men jeg ser også en sak med misforståelser og uheldigheter, og jeg ser en sak som har blitt oppgjort, unnskyldt og akseptert for 20 år siden. Strekkmerkekommentaren din var tatt ut av proporsjonene. Jeg sier og har sagt hele tiden at atferden til Enoksen i høyste grad ble feil. Men ikke grov nok til at han ikke fortjener en politisk karriere. Atferden er bygget rundt misforståelser og uheldigheter. 8
Bacteria Skrevet 2. april 2022 #18 Skrevet 2. april 2022 keops skrev (5 minutter siden): Den «kleine» situasjonen er skapt ene og alene av Enoksen. Strekkmerke-kommentaren er lagt til av meg, naturlig slutning å trekke ut fra videre kommunikasjon fra Enoksen. At begge to er enige i hva som ble sagt understreker jo bare hvor ille han har oppført seg. At du mener dette ikke er grovt et det jo ingen vits i å fortsette å diskutere. Jeg har store problem med å forstå at den jevne mann faktisk ikke forstår at denne adferden ikke er grei. Ser at noen kvinner også synes dette er helt ok. Jeg sier ikke at det var greit, men hva er grunnen til å begynne å blåse dette så voldsomt opp, 20 år etter? Det er noe med proporsjonene som blir feil imo. 17
Okapi Skrevet 2. april 2022 #19 Skrevet 2. april 2022 (endret) 14 minutter siden, keops said: Ja, det er veldig bra at han erkjenner garderobehistorien. Samtidig skremmende idiotisk måten han svarer for seg på, det er jo helt tydelig at han faktisk ikke skjønner at dette ikke er greit. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du gjentar, i omtrent hver eneste innlegg, at Enoksen tilsynelatende synes det han gjorde var helt greit. Han har jo beklaget gjentatte ganger, både da og nå, og hvorfor skulle han gjort dette om han mente han hadde ikke hadde gjort en feil? Det virker som du også sitter med et inntrykk av at de fleste som svarer deg her, heller ikke synes han gjorde noe galt, men det er jo ingen som har sagt det. De er bare uenige med deg angående alvorlighetsgraden, og hvorvidt dette har en plass i ordskiftet 20 år etter. Endret 2. april 2022 av Okapi 18
Isambard Skrevet 2. april 2022 #20 Skrevet 2. april 2022 keops skrev (13 minutter siden): Ja, det er veldig bra at han erkjenner garderobehistorien. Samtidig skremmende idiotisk måten han svarer for seg på, det er jo helt tydelig at han faktisk ikke skjønner at dette ikke er greit. Jeg er litt usikker på hva du viser til med "måten han svarer for seg." Jeg ser bare at han beklager og legger seg flat. Har du en link? 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå