rampeguri Skrevet 2. april 2022 #1 Del Skrevet 2. april 2022 Skal lage lasagne til noen venner av guttungen - og en har laktoseallergi. De er såpass store at det ikke er naturlig for meg å ringe foreldrene (som jeg ikke kjenner, eller aner hvem er) og spørre om tips. Så da spør jeg: Vil det fungere å bruke laktosefritt smør, laktosefri melk og norvegia? Er det noe annet jeg bør tenke på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #2 Del Skrevet 2. april 2022 Ja, det vil fungere fint. Eneste du da må passe på er hvis du bruker sånn ferdig kit, så kan de sauspakkene inneholde laktose. Men det står i så fall på. Anonymkode: 48854...0eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #3 Del Skrevet 2. april 2022 Norvegia er naturlig laktosefri, men alle laktosefrie produkter inneholder LITT laktose. Men han har kanskje sånne laktrasetabletter han kan ta en av i forkant så er han sikker. Anonymkode: 2a29f...551 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rampeguri Skrevet 2. april 2022 Forfatter #4 Del Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, det vil fungere fint. Eneste du da må passe på er hvis du bruker sånn ferdig kit, så kan de sauspakkene inneholde laktose. Men det står i så fall på. Anonymkode: 48854...0eb Takk. Lager fra bunn til vanlig og spesielt når det er snakk om allergier - rett og slett for å ha best mulig kontroll. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Norvegia er naturlig laktosefri, men alle laktosefrie produkter inneholder LITT laktose. Men han har kanskje sånne laktrasetabletter han kan ta en av i forkant så er han sikker. Anonymkode: 2a29f...551 Takk. Usikker på om han har det - men vil tro at han har det i tilfelle. Dessuten - det er veldig greit at de er såpass store at de har god kontroll på hva de kan spise og ikke selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #5 Del Skrevet 2. april 2022 Har aldri ost på lasagne, bare et lag hvit saus øverst og det er minst like godt, om ikke bedre. 😊 Lager med melkefritt smør og havremelk, det blir veldig godt - og har enda til gode å servere den til noen som ikke synes det. 😊 Anonymkode: 14212...2d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rampeguri Skrevet 2. april 2022 Forfatter #6 Del Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har aldri ost på lasagne, bare et lag hvit saus øverst og det er minst like godt, om ikke bedre. 😊 Lager med melkefritt smør og havremelk, det blir veldig godt - og har enda til gode å servere den til noen som ikke synes det. 😊 Anonymkode: 14212...2d1 Heldigvis så slipper jeg å tenke melkeproteinallergi for å lage lasagne i dag Men er nok der at jeg gjerne vil ha ost på lasagne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Curiousine Skrevet 2. april 2022 #7 Del Skrevet 2. april 2022 Sånn ferdigkit med lasagne inneholder ofte myse som er en del laktose i. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #8 Del Skrevet 2. april 2022 Curiousine skrev (1 minutt siden): Sånn ferdigkit med lasagne inneholder ofte myse som er en del laktose i. Ja myse er faen det verste føler jeg. Anonymkode: 2a29f...551 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Curiousine Skrevet 2. april 2022 #9 Del Skrevet 2. april 2022 rampeguri skrev (4 minutter siden): Heldigvis så slipper jeg å tenke melkeproteinallergi for å lage lasagne i dag Men er nok der at jeg gjerne vil ha ost på lasagne... Norvegia er så lite laktose i at folk med laktoseintoleranse kan spise det 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 2. april 2022 #10 Del Skrevet 2. april 2022 Nå er det forskjellig grad av laktoseintoleranse - hadde du laget dette til meg hadde det gått helt fint. Noen har dessverre ingen glede av laktosefrie produkter, dessverre. Generell regel når det gjelder ost: unngå geit- og saueost (f.eks. brunost og feta). Norvegia går for min del helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #11 Del Skrevet 2. april 2022 Som andre skriver, om du bruker noe ferdigprodukter sjekk for myseinnhold. Om du skal steke noe bruk olje eller laktosefritt smør. Og Norvegia er klassifisert som naturlig laktosefri, likt som mange andre faste hvitoster: https://www.tine.no/merkevarer/norvegia/artikler/norvegia-er-naturlig-fri-for-laktose?gclid=Cj0KCQjw6J-SBhCrARIsAH0yMZivABytC73DsTvPeHCpIx5PFhW82IP9PyoUGFx3pVRqIkdfdhyJgPEaAlf2EALw_wcB&gclsrc=aw.ds Anonymkode: f07d3...f66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå