Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hva synes dere om menn på 50+ som drar å (kjøper) seg utenlandsk dame. Jeg skriver kjøper i parantes for egentlig så gjør de det. Halv(gamle) menn som går der å spaserer med ei jente på knapt 20 år. Jeg blir litt kvalm. Jeg vet at mange jenter har det godt, men ikke alle.

Hva med motsatt. At dere som har jenter på 18-25 år måttet(solgt) deres barn til en utenlandsk overvektig mann som hadde bodt i en helt annen verdensdel.

Endret av GiftM
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
GiftM skrev (2 minutter siden):

Hva synes dere om menn på 50+ som drar å (kjøper) seg utenlandsk dame. Jeg skriver kjøper i parantes for egentlig så gjør de det. Halv(gamle) menn som går der å spaserer med ei jente på knapt 20 år. Jeg blir litt kvalm. Jeg vet at mange jenter har det godt, men ikke alle.

Hva om det hadde vert motsatt. At dere som har jenter på 18-25 år måttet(solgt) deres barn til en utenlandsk overvektig mann som hadde bodt i en helt annen verdensdel.

Skjønner det er trist at mannen har funnet seg ei thai dame  men de får det de vil ha begge to så bare å happy dem det alt vel så lenge det ikke er min far eller datter.

Anonymkode: 6b080...ee6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er yngre enn mannen min, 11 år, og ser kanskje enda yngre ut, vi blir ledd av, av voksne folk, på kjøpesentre, gata osv. Det er flaut og stygt. Så vi hvite blir like dømt, hvis ikke mer.

Anonymkode: 08570...ced

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hva godt jenta egentlig har det, om han er snill med henne, om hun er lykkelig eller om hun sykes situasjonen er trist.

og så tenker jeg at det ikke er mitt anliggende. Jeg forstår mannens valg. Han er kanskje ensom, eller har aldri hatt partner. Eller begynner å bli syk og vet at det er lite hjelp å få i Norge. Jeg tror de fleste eldre menn som gifter seg med yngre damer fra utlandet er klar over at det er en slags byttehandel. Han sikrer henne og hennes familie økonomisk sikkerhet, hun sikrer han en god alderdom. Dessuten tror jeg det kan være ekte kjærlighet i mange tilfeller. Han elsker henne fordi han får affeksjon og oppmerksomhet, selskap, blir kanskje bergtatt av ungdommelighet. Hun elsker ham fordi hun er takknemlig for mulighetene han gir henne.

HI, du har ingenting med dette, slutt å bland deg. Min største bekymring i slike forhold er dog at han ikke er snill med henne, jeg tror det er mange tilfeller der han utøver psykisk vold mor sin unge, utenlandske partner.

jeg kjenner forresten flere menn som har hentet thaikoner, de fleste noe yngre. De virker lykkelige alle sammen, i sunne stabile ekteskap. 

Anonymkode: 2812b...458

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Konseptet misliker jeg.

Men jeg har jobbet sammen med flere asiatiske damer med mann som er 20 år eldre. Veldig oppegående damer uten romantiske forestillinger, som har gått inn i dette med åpne øyne. To av dem er lykkelig i sine ekteskap, de forventet ikke fyrverkeri og fikk det heller ikke. De har stabile liv sammen med en snill gubbe som de trives sammen med selv om det ikke er forelskelse i bildet. Jeg har møtt ene mannen, en helt ok mann selv om han må ha et noe forkvaklet kvinnesyn. Den tredje er separert fra sin gamle gris som viste seg å være lat og lite interessert i et likeverdig forhold, og er nå lykkelig alene. Jeg har full respekt for kvinnene, de har fått en mulighet til å komme seg bort fra et liv i usikkerhet og fattigdom og grepet den.

Anonymkode: ef114...623

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at jeg håper de er snille med damene sine. Ofte ser det ikke sånn ut. Til og med min svoger, som er bare noen få år eldre enn sin thailandske kone, oppfører seg dårlig mot henne, nedlatende og arrogant. Men andre ser det visst ikke. 

Om mannen er femti pluss er ikke det viktigste, ikke om han er overvektig, heller. 

Anonymkode: db9c8...681

• Liker 8
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i mot prostitusjon.

Anonymkode: af7f0...d0d

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
GiftM skrev (1 time siden):

Hva med motsatt. At dere som har jenter på 18-25 år måttet(solgt) deres barn til en utenlandsk overvektig mann som hadde bodt i en helt annen verdensdel.

Jeg ville slitt litt om datteren min hadde funnet seg en som er langt eldre i en annen verdensdel ja. (Overvektig eller ikke)

Når det gjelder thaidamer så lever mange av dem under svært vanskelige kår. For dem kan det faktisk være en vesentlig oppgradering å bli sammen med en eldre vestlig mann. Og da er det relevant å spørre seg hvor mye man skal kritisere dette. Tross alt får begge sannsynligvis et bedre liv.

Anonymkode: 657b2...351

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har du ikke, og før du klager på at noen peker på dine feil, bør du spørre deg selv om hvorfor du velger å rakke ned på andre mennesker, både på godt voksne norske menn og utenlandske damer. 

Anonymkode: 5fb4d...8cd

Til HI, svært mange, men ikke alle, har et kvinnesyn som ikke ligner grisen. De får seg ikke dame i Norge, men finner ei i et annet land der kvinnene er kjent for det kvinner i Norge ikke er. 

Anonymkode: 6dd17...ca4

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En gammelungkar oppi et dalføre her fant seg ei mye yngre thaidame og hele bygda så skeivt til dem og baksnakkingssladderet ville ingen ende ta. Dama er likevel blid som ei sol til alle og særdeles arbeidsom. Så døde jo gubben og nå sitter hun som dalførets desidert største grunneier (hyttekommune) og nevøer og nieser sitter igjen med skjegget i postkassa uten onkelarv. 

Anonymkode: 95205...377

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg ville slitt litt om datteren min hadde funnet seg en som er langt eldre i en annen verdensdel ja. (Overvektig eller ikke)

Når det gjelder thaidamer så lever mange av dem under svært vanskelige kår. For dem kan det faktisk være en vesentlig oppgradering å bli sammen med en eldre vestlig mann. Og da er det relevant å spørre seg hvor mye man skal kritisere dette. Tross alt får begge sannsynligvis et bedre liv.

Ok… Så menneskehandel er tipp topp så lenge menneskene man kjøper får mat og penger?

Anonymkode: e69d3...ef4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker mitt så lenge de ikke er jevnaldrende. Hadde jeg ikke hatt barn fra før kunne jeg i teorien prøvd å sjarmere ei fra Thailand selv, men jeg er jo ung da.

Anonymkode: 47003...13b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

En gammelungkar oppi et dalføre her fant seg ei mye yngre thaidame og hele bygda så skeivt til dem og baksnakkingssladderet ville ingen ende ta. Dama er likevel blid som ei sol til alle og særdeles arbeidsom. Så døde jo gubben og nå sitter hun som dalførets desidert største grunneier (hyttekommune) og nevøer og nieser sitter igjen med skjegget i postkassa uten onkelarv. 

Anonymkode: 95205...377

Heier på den dama!! Håper ekteskapet var godt og mannen var snill. Ler av slektningene som må se arven avgårde til Thailand😉

Anonymkode: 15f7e...4fc

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ok… Så menneskehandel er tipp topp så lenge menneskene man kjøper får mat og penger?

Anonymkode: e69d3...ef4

Menneskehandel? Jeg har forstått det slik at damer frivillig oppsøker steder hvor de kan finne en vestlig mann. Det er absolutt ikke noen definisjon på menneskehandel. Altså jeg sier ikke at dette føles 100% greit, men jeg sliter også med å fordømme det helt tankeløst uten å ha forsøkt å se saken fra flere sider. 

Du mener altså at det er bedre å la dama sulte og ha et bedrøvelig liv enn å la henne få lov til å velge en mann som kan gi henne et bedre liv?

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Heier på den dama!! Håper ekteskapet var godt og mannen var snill. Ler av slektningene som må se arven avgårde til Thailand😉

Ja så lenge det ikke rammer deg så...håper at disse slektningene er ressursterke nok og klarer seg godt uten den arven. Hadde jeg vært den mannen og brydd meg om barna så hadde jeg sørget for barna jeg var i slekt med så de også fikk litt arv

Anonymkode: c944e...f30

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ler av slektningene som må se arven avgårde til Thailand😉

Hvorfor ler du av det? det er jo direkte ondskapsfullt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en del single damer fra Østasia på Tinder og lignende. Lurer på om menn med vilje sveiper dem til venstre for å slippe sladder og rykter. Mannlige venner har fortalt meg at de ville nølt med å involvere seg av slike grunner.

Anonymkode: 6dacf...ae0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner til en fyr oppi åra som i mange år drev forbruk av thaidamer.
Hentet ei til Norge, behandlet henne som dritt, det ble slutt, hentet ei ny, behandlet henne som dritt, det ble slutt, hentet en ny…og slik fortsatte det.
I dag er han forbannet fordi UDI ikke godkjenner noen av søknadene hans om å hente thaidamer til Norge.
Det er fordi UDI har blitt mye strengere og avslår søknader fra menn som har hatt politisaker med vold og krisesenter hos tidligere exer. Derfor er det viktig at de damene som kommer hit går til politiet og anmelder om de blir mishandlet. Det setter en stopper for disse mennene. 

Anonymkode: 172df...d8c

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja så lenge det ikke rammer deg så...håper at disse slektningene er ressursterke nok og klarer seg godt uten den arven. Hadde jeg vært den mannen og brydd meg om barna så hadde jeg sørget for barna jeg var i slekt med så de også fikk litt arv

Hvis du ikke klarer deg uten arv fra en onkel har du gjort noen alvorlige feil i livet. Uansett ser det jo ut som det var nevøene som valgte vekk onkelen her, og ikke omvendt. Da kan de da ikke forvente å arve noe.

Anonymkode: 6dacf...ae0

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvorfor skal de arve onkelen sin? Det er så mange griske slektninger som blir sinte når onkel eller tante gifter seg og arverekken blir endret. De unner ikke sin onkel å være lykkelig sammen med et annet menneske fordi de mister arv. Jeg blir nok aldri «rammet» av noe sånt da jeg ikke er så grisk😄

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...