AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #1 Skrevet 2. april 2022 Nå er jeg 6 dager over termin, så er jo per definisjon ikke på overtid ennå, men jeg begynner å bli så stressa. Har hatt fint og normalt blodtrykk gjennom hele svangerskapet, men på forrige kontroll som var hos jordmor på sykehuset hadde det økt (men var fortsatt under grensa for svangerskapforgiftning). Skal tilbake på mandag og fikk beskjed om at det kan være greit å forberede seg på at det kan bli igangsettelse av fødsel om blodtrykket har økt mer. Kjenner jeg er så nervøs nå, og det begynner å føles ganske håpløst at fødselen skal starte av seg selv. Har hatt en del kraftige murringer og en del blodslim på papiret, men det kan jo komme av at jeg ble undersøkt vaginalt på kontrollen. Noen som har følt på det samme her? Har dere følt på at dere trodde fødselen aldri skulle starte av seg selv, men så gjorde den det til slutt? Trenger solskinnshistorier her... Anonymkode: a7e22...b39
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #2 Skrevet 2. april 2022 Jeg gikk over termin med alle mine. Med den ene startet det av seg selv 18 dager over termin. Anonymkode: a50d1...047
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #3 Skrevet 2. april 2022 Jepp, nummer to var skikkelig treg, men trussel funket. Ved den siste kontrollen jeg var på, så fikk jeg beskjed om at hvis fødselen ikke starter i natt, setter vi i gang i morgen. Fødselen begynte den natten. Men det tok litt tid før vannet gikk. Etter en stund fikk jeg beskjed om at hvis ikke vannet går snart, så tar vi det. Like etterpå gikk vannet. Han er nå 13 og tar fremdeles ikke initiativ til ting, men gjør alt han blir bedt om 😄 Anonymkode: c45fd...5b2 7
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #4 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg gikk over termin med alle mine. Med den ene startet det av seg selv 18 dager over termin. Anonymkode: a50d1...047 Så lenge får man ikke gå nå til dags, blir uansett satt i gang på torsdag om det ikke blir mandag og ingenting skjer frem til da. Anonymkode: a7e22...b39
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #5 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jepp, nummer to var skikkelig treg, men trussel funket. Ved den siste kontrollen jeg var på, så fikk jeg beskjed om at hvis fødselen ikke starter i natt, setter vi i gang i morgen. Fødselen begynte den natten. Men det tok litt tid før vannet gikk. Etter en stund fikk jeg beskjed om at hvis ikke vannet går snart, så tar vi det. Like etterpå gikk vannet. Han er nå 13 og tar fremdeles ikke initiativ til ting, men gjør alt han blir bedt om 😄 Anonymkode: c45fd...5b2 Hehe, så artig 😄 har hørt flere si det, men de startet av seg selv samme dag som de fikk trussel om igangsetting. Det har foreløpig ikke skjedd med meg, så jeg mister motivasjonen aldeles her! Anonymkode: a7e22...b39
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #6 Skrevet 2. april 2022 Du får fremskynde fødselen, noen sier at man skal gå i trapper, andre sier sex. Jeg foreslår: ha sex samtidig som du går i trapper. Anonymkode: 09f90...08c 2 2
Kala Skrevet 2. april 2022 #7 Skrevet 2. april 2022 Samme følelsen satt jeg med. Gikk åtte dager på overtid. De dagene var laaaange! Vannet gikk den dagen jeg skulle på 2. overtidskontroll.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #8 Skrevet 2. april 2022 Det er veldig mange som må settes i gang pga smalt fødselsvindu. Sånn må det jo nesten være, for man ønsker jo ikke økt sjanse for ditt og datt, men aberet er at mange blir satt i gang uten at fødsel får starte narurlig. Om man skal føde i et i-land, så bør man forberede seg på igangsettelse som et alternativ, for det er faktisk stor sannsynlighet for at det skjer (tror det er så mange som 15 % ca igangsettes, men litt usikker på tall) Jeg opplevde samme som deg forrige gang, og måtte jobbe meg gjennom mye skuffelse når det endte med igangsetting. Er gravid igjen nå, og kjenner meg mye roligere når jeg mer har akseptert at det også er en helt vanlig utgang på en moderne graviditet. Så jeg ville heller jobbet med å akseptere begge tilfeller. Men sjansene er jo størst for at kroppen "rekker det" før fristen! Anonymkode: cf95f...073
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #9 Skrevet 2. april 2022 Jepp! Følte det sånn i fjor. Rett før jeg skulle bli satt i gang starta fødselen. Trodde aaaldri den skulle gjøre det. Plutselig kan den starte, selv om det ikke føles slik 😊 Lykke til! Anonymkode: acc4a...fbc
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #10 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så lenge får man ikke gå nå til dags, blir uansett satt i gang på torsdag om det ikke blir mandag og ingenting skjer frem til da. Anonymkode: a7e22...b39 Får? Man blir ikke tvangsigangsatt altså. Anonymkode: a50d1...047
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #11 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Får? Man blir ikke tvangsigangsatt altså. Anonymkode: a50d1...047 Nei, men man lytter jo til lege og jordmor sine anbefalinger. Vil ikke at det skal utvikle seg til svangerskapsforgiftning. AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jepp! Følte det sånn i fjor. Rett før jeg skulle bli satt i gang starta fødselen. Trodde aaaldri den skulle gjøre det. Plutselig kan den starte, selv om det ikke føles slik 😊 Lykke til! Anonymkode: acc4a...fbc Oi, så gøy! 😊 Håper på en liknende utgang her også, men som en annen ab skriver over så er det nok fornuftig at jeg er forberedt på at igangsettelse er et veldig reelt alternativ. Er ikke bare det at jeg blir skuffa om det blir igangsettelse heller, er også noe med det å få et fast tidspunkt for når det skal skje som er litt skummelt, fremfor en spontan start der man blir kastet uti det 😬 Man har liksom noe å gå og grue seg til da. Anonymkode: a7e22...b39
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #12 Skrevet 2. april 2022 Du vet hva som skal til for å få igang en fødsel? Oxytocin. Så det motsatte av stress og nervøsitet, det (adrenalin) blokkerer den naturlige igangsettingen. Se på romantiske komedier (ja, helt seriøst), spis god mat og kos med partneren din. Dette vil hjelpe kroppen igang. (Sikkert flere som bittert kommenterer «om det bare var så enkelt», men dette er biologi). Husk at kroppen din er skapt for å føde! Anonymkode: 800f7...5a4 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #13 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Du vet hva som skal til for å få igang en fødsel? Oxytocin. Så det motsatte av stress og nervøsitet, det (adrenalin) blokkerer den naturlige igangsettingen. Se på romantiske komedier (ja, helt seriøst), spis god mat og kos med partneren din. Dette vil hjelpe kroppen igang. (Sikkert flere som bittert kommenterer «om det bare var så enkelt», men dette er biologi). Husk at kroppen din er skapt for å føde! Anonymkode: 800f7...5a4 Jaa vet det, vi koser oss og koser med hverandre til den store gullmedalje 😅 Har ikke merket effekten foreløpig. Anonymkode: a7e22...b39
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #14 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jaa vet det, vi koser oss og koser med hverandre til den store gullmedalje 😅 Har ikke merket effekten foreløpig. Anonymkode: a7e22...b39 Om du gruer deg og er nervøs ligger dette i underbevisstheten din. Kroppen din klarer helt fint å føde! Selv om du blir igangsatt❤️ Anonymkode: 800f7...5a4
Queen of the North Skrevet 2. april 2022 #15 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jepp, nummer to var skikkelig treg, men trussel funket. Ved den siste kontrollen jeg var på, så fikk jeg beskjed om at hvis fødselen ikke starter i natt, setter vi i gang i morgen. Fødselen begynte den natten. Men det tok litt tid før vannet gikk. Etter en stund fikk jeg beskjed om at hvis ikke vannet går snart, så tar vi det. Like etterpå gikk vannet. Han er nå 13 og tar fremdeles ikke initiativ til ting, men gjør alt han blir bedt om 😄 Anonymkode: c45fd...5b2 Artig det der 🤣 har ei venninne som har 3. De to første ble født 2 uker før termin, men den siste 2 uker over. Så hun gikk gravid nesten 4 uker lengre med nummer 3 enn de to andre. Og til den dag i dag så lever nr 3 i sitt eget tidsskjema, er veldig bedagelig anlagt og er sta som f.... Han gjør ingenting før han er klar for det, og å få den fyren stressa er omtrent umulig. Men skulle han føle på stress så rakner alt fordi han aner ikke hvordan han skal takle det 🤣🤣 han hørte forøvrig ikke på trusler fra mor eller legen - han tok sin søte tid han. Og ble den største blidfisen jeg har vært borti av en baby ❤️
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #16 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jaa vet det, vi koser oss og koser med hverandre til den store gullmedalje 😅 Har ikke merket effekten foreløpig. Anonymkode: a7e22...b39 Kan også funke at du får orgasme, og leke med/kna på brystvortene for å stimulere livmora i gang. Men kan fungere kun hvis du er moden. Anonymkode: 20331...016
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #17 Skrevet 2. april 2022 Følte akkurat det samme med nr 1. Fikk time for å bli satt i gang 14 dager etter termin, men den morgenen startet fødselen av seg selv🤪. Anonymkode: e6732...033
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #18 Skrevet 3. april 2022 Ts her, fødselen startet i går kveld, samme dag som jeg lagde dette klageemnet 🤩 Men det er nok dessverre en stund igjen til barnet blir født... Anonymkode: a7e22...b39 2
Blyana Skrevet 3. april 2022 #19 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her, fødselen startet i går kveld, samme dag som jeg lagde dette klageemnet 🤩 Men det er nok dessverre en stund igjen til barnet blir født... Anonymkode: a7e22...b39 Lykke til ts❤
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #20 Skrevet 3. april 2022 Blyana skrev (1 time siden): Lykke til ts❤ Tusen takk❤️ Anonymkode: a7e22...b39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå