Gå til innhold

Han klarer ikke si hvorfor han er forelsket i meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen har hatt en del diskusjoner i det siste. Jeg spurte han rett ut hvorfor han var sammen med meg, hva er det som gjør at han er forelsket i meg... det eneste han klarte å svare var at han elsket meg fordi vi hadde gode samtaler sammen når vi hadde det fint i forholdet. Jeg synes deg er utrolig tynt, og vurderer om man virkelig har følelser for meg, eller er sammen med meg fordi det er "lettest sånn". Han hadde heller ingen forståelse hvorfor jeg reagerte som han gjorde, og at jeg ønsket ikke å vite at han elsker meg, men hvorfor han elsket meg... hvis det er det han gjør da... 

Anonymkode: c2b09...1bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke orket å date noen som ikke klarer å svare ordenlig på dette spørsmålet. Men jeg hadde heller ikke presset på for å få grunner hvis partner ikke hadde villet gi meg noen. Det er ikke alle man passer sammen med. 

Anonymkode: 330ed...e0e

AnonymBruker
Skrevet

Høres desverre ut som at det bare er at han er glad i deg fordi dere er vant til hverandre og delt mye sammen. Ikke at han elsker deg... Da hadde han kunnet ramse opp hvorfor! 

Jeg spurte ekssamboer en gang om hvordan det føltes i hjertet hans om han elsket meg.... Han skjønte ikke hva jeg mente for han hadde aldri FØLT noe i hjertet han bare visste fra tidligere erfaringer at han ikke holdt ut med andre damer men han trivdes med meg... Da skjønte jeg at han ikke elsket meg for da kjenner man det jo stråle og varme og danse i hele hjertet og klarer å få frem at det sitter i hjertet og ikke i hjernen om hva som er praktisk og hyggelig.. 

Anonymkode: 5fd72...5b9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor man elsker noen? Hva mener du? Er du ute etter en oppramsing av positive egenskaper? Jeg aner ikke hvorfor jeg elsker samboeren min. Det er ikke pga de positive egenskapene hans, for da hadde jeg jo elsket mange av vennene mine som også har en haug med gode egenskaper.. Det bare ER sånn. Hvis han hadde forlangt et svar, så hadde han ikke fått det. Kjemi, kanskje? Aner ikke.

Hvorfor elsker du typen din, du da, TS? 🤔

Anonymkode: 14246...dc5

• Liker 28
Skrevet

Nå må dere slutte. Folk opplever følelser forskjellig, det er vel ikke alle som kjenner det stråle og varme og danse i hjertet. Hadde hjertet mitt begynt å danse, ville jeg tatt en tur til legen. 

• Liker 15
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor man elsker noen? Hva mener du? Er du ute etter en oppramsing av positive egenskaper? Jeg aner ikke hvorfor jeg elsker samboeren min. Det er ikke pga de positive egenskapene hans, for da hadde jeg jo elsket mange av vennene mine som også har en haug med gode egenskaper.. Det bare ER sånn. Hvis han hadde forlangt et svar, så hadde han ikke fått det. Kjemi, kanskje? Aner ikke.

Hvorfor elsker du typen din, du da, TS? 🤔

Anonymkode: 14246...dc5

Hadde kan kunne sagt: "jeg ble forelsket i deg fordi vi har fantastisk kjemi" for eksempel hadde det vært hundre ganger bedre enn "vi har fine samtaler når vi har det fint sammen"

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At du har behov for å analysere ting i stykker betyr ikke at andre har det samme, og det at du plukker sånn på dette ender like gjerne med at han går fra deg pga masing og gnaging som at du går fra ham på grunn av at du er snurt fordi han ikke bruker de ordene du vil høre.

Anonymkode: 1d2fb...720

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde kan kunne sagt: "jeg ble forelsket i deg fordi vi har fantastisk kjemi" for eksempel hadde det vært hundre ganger bedre enn "vi har fine samtaler når vi har det fint sammen"

Så han prøver å møte deg på behovet ditt, men så vil du at han skal gjøre det annerledes. Er det mulig? 

Anonymkode: 1d2fb...720

• Liker 7
  • Nyttig 2
Gjest Jaconandersen
Skrevet

Hahaha, det er ikke rart det er mange samlivsbrudd.

Skrevet

At voksne mennesker kan tillegge andre hvordan de SKAL føle....

Er det mulig?

"Du kjenner det i hjertet" Altså ærlig talt. 

Er det riktige måter å være syk på, og ha vondt og da kanskje? 

Hvem er disse menneskene som sitter på malen over de rette følelsene? 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Eksen min kunne svart med tusen gode grunner til at han elsket meg, men han gikk likevel. Det er ingen sammenheng mellom det å kunne ramse opp egenskaper og det å langvarig elske noen. 

Anonymkode: a6d72...0f0

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Og skal man først gi en grunn, er å like samtalene et veldig godt argument. Det er jo nettopp sånt forholdseksperter mener at skal fungere i et forhold. 

Men trenger man at partneren skriver dikt eller analyserer forholdet, får man vel finne en som er sånn. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Herregud. Det finnes sikkert mange milioner menn med de samme fine egenskapene som mannen min. Men av en eller annen grunn er det akkurat han jeg elsker. Jeg kunne gått i døde for han og ømheten jeg føler når jeg ser på han sprenger hjertet mitt. Men spør han kan jeg virkelig ikke svare på hvorfor jeg elsker akkurat han. Er det noe man trenger å analyser så mye? 

Anonymkode: aab36...687

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
MizzVic skrev (24 minutter siden):

At voksne mennesker kan tillegge andre hvordan de SKAL føle....

Er det mulig?

"Du kjenner det i hjertet" Altså ærlig talt. 

Er det riktige måter å være syk på, og ha vondt og da kanskje? 

Hvem er disse menneskene som sitter på malen over de rette følelsene? 

Alle vet hvordan det føles å ha vondt. Hvis man ikke vet at å elske noen føles i hjertet så har man ikke elsket noen 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvis man ikke vet at å elske noen føles i hjertet så har man ikke elsket noen 

Ikke alle prater om kjærlighet på den måten. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det betyr null og nada hva man sier i et forhold. Alt handler om hva man gjør.

Anonymkode: e79fb...231

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Spurte min nå, han svarte

«fordi du får meg til å føle meg bra. Jeg har det bra sammen med deg og du får meg til å slappe av.» 

Burde jeg analysere dette, som det motsatte av at han elsker meg? Som at, han elsker meg fordi jeg elsker han? Gud dette gjorde meg litt stresset 

Anonymkode: 94012...abd

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg kan ikke egentlig si hvorfor jeg forelsket meg i og elsker akkurat min mann. For hver årsak jeg hadde klart å komme opp med har jeg opplevd det samme med andre, bare uten å forelske meg i dem. 

Mye latter og moro. Sjekk, opplevd med mange. 

God sex. Sjekk, opplevd med iallefall to før ham. 

Følt kjemi, trygghet og hatt nære gode samtaler. Sjekk, opplevd med mange. 

Jeg synes han er pen og sexy. Sjekk, det har jeg ment om mange. 

Altså, jeg kan ikke sette fingeren på hvorfor akkurat han fikk blodet til å bruse og akkurat hvorfor jeg ble forelsket i ham. Det bare skjedde, mens tilsvarende gjerne ikke har skjedd med andre, selv om de var ordentlig bra menn. 

Jeg tenker at forelskelse og kjærlighet er en av livets forundringspakker. Ikke kan man bestemme seg for å bli forelsket I noen, om man aldri så mye ønsker det, og ikke kan man bestemme seg for å ikke bli forelsket i noen, selv om man skulle ønske at man ikke ble det. 

Min mann sa det egentlig greit da han fikk spørsmål om hvorfor han ville ha meg, og ikke henne han (dessverre) allerede datet da han traff meg, og hvordan jeg var bedre enn henne. "Jeg vet ikke. Hun var ikke bedre på noen måte, men hjertet valgte. Da måtte det bare bli slik." 

Jeg har fullstendig forståelse for det svaret, og for at din kjære ikke kan si nøyaktig hvorfor. Forelskelse skjer når det skjer. Vi styrer det ikke. Ingen har knukket den koden ennå, og vedkommende som eventuelt gjør det blir RIK. 

Inntil det eventuelt skjer så skjer det bare når det skjer, om man så vil bli forelsket eller ikke. 

Det er egentlig ganske urimelig å kreve svar på noe som ingen helt har funnet fasit på ennå. Skal din kjære vite det ingen ennå vet?

Endret av Trolltunge
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er ts 14? 

Jeg synes utrolig synd på mannen din. Han forteller hvorfor han elsker deg, og det gjør deg forbannet. Stakkars mann! 

Anonymkode: 42f39...f3a

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke alle prater om kjærlighet på den måten. 

Det er en fysisk følelse og ikke en metafor. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...