Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 38 år  og har de siste 12 årene hatt fokus på hudpleie. Jeg er ikke så flink til å rense eller bruke ansiktsmaske. Men jeg bruker serum, solkrem, rynkrem og øyekrem daglig. Skrubber huden i ansiktet og bruker øyemaske  to ganger i mnd. Jeg er ikke veldig glad i å sole meg og har aldri røyket. Men snuser. 

Jeg ser nå når jeg begynner å nærme meg 40 år at jeg får igjen for "strevet". Jeg ser tydelig forskjell på de venninnene som tidligere sendte "skrytebilder" av hvor solbrente de er og meg som passer på huden min. 

Dette er blir garantert oppfattet som et overfladisk innlegg men jeg ønsker å inspirere de som er opptatt av hudpleie. Det funker. Jeg sverger til dermalogica og filgora 😃 

Anonymkode: 33010...27f

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tja. Gener har ganske mye å si. 

Anonymkode: 76cb1...bea

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Så flink ni du har vært:) jeg hadde ikke peiling på hudpleie før jeg var 33, så litt sent, dessverre.

Dører du deg med solkrem hver dag og flere ganger om dagen?

Hva mener du med rynkekrem?

Anonymkode: 8e903...7bb

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke produkter bruker du da? 

Anonymkode: 608f7...ef0

AnonymBruker
Skrevet

Hva er rynkrem? Aldri hørt om filgora. Er det Filorga du mener? 

Anonymkode: e525b...1bf

AnonymBruker
Skrevet

jeg er i samme båt. vi begynner å nærme oss 35 - eller, rettere sagt, de gjør. jeg ser ut slik jeg har alltid sett ut 🥰

Anonymkode: 0193b...1a7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har passert førr og har fremdeles ok hud. 

Ingen hudpleie, masse sukker, kun gode gener og respekt for solen. 

Anonymkode: 8a7a3...0ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.4.2022 den 0.25):

Jeg er 38 år  og har de siste 12 årene hatt fokus på hudpleie. Jeg er ikke så flink til å rense eller bruke ansiktsmaske. Men jeg bruker serum, solkrem, rynkrem og øyekrem daglig. Skrubber huden i ansiktet og bruker øyemaske  to ganger i mnd. Jeg er ikke veldig glad i å sole meg og har aldri røyket. Men snuser. 

Jeg ser nå når jeg begynner å nærme meg 40 år at jeg får igjen for "strevet". Jeg ser tydelig forskjell på de venninnene som tidligere sendte "skrytebilder" av hvor solbrente de er og meg som passer på huden min. 

Dette er blir garantert oppfattet som et overfladisk innlegg men jeg ønsker å inspirere de som er opptatt av hudpleie. Det funker. Jeg sverger til dermalogica og filgora 😃 

Anonymkode: 33010...27f

Mye er nok genetisk. Jeg er like gammel som deg, blir kjempebrun på sommeren, aldri brent, har ikke rynker ennå. Har aldri smurt meg med alt det du har drevet med. Kun ansiktsrens morgen og kveld, samt ansiktskrem. 

Anonymkode: d2ff5...e6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 40. Bruker ingen daglige produkter. Renser en sjelden gang (bruker ikke sminke på huden), bruker innimellom en syremaske for peeling og fuktighetskrem kanskje annenhver dag. Har ikke rynker, kan såvidt se at jeg begynner å få små linjer/kråketær.

Jeg tipper at det er gener for min del. Har alltid slitt med fet hud. Også er jeg ikke glad i sola, soler meg aldri. Men er heller ikke flink til å bruke solkrem, nettopp fordi jeg ikke sitter i sola.

Anonymkode: a55fb...08a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lik erfaring som deg. Alle venner som var hyppige brukere av solarium har fått flekker på brystkassen og røyke-rynker rundt munnen. De ser mye eldre ut enn vi som ble latterliggjort pga solfaktor 50.

Anonymkode: f50db...4c5

AnonymBruker
Skrevet

Følger mange hudpleiere på tiktok og Instagram, og samtlige mener Dermalogica ikke er et godt merke og at det er overpriset sett opp mot kvaliteten... Vil tro du kan finne produkter som både er bedre og billigere enn Dermalogica

Anonymkode: 093b9...22c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Følger mange hudpleiere på tiktok og Instagram, og samtlige mener Dermalogica ikke er et godt merke og at det er overpriset sett opp mot kvaliteten... Vil tro du kan finne produkter som både er bedre og billigere enn Dermalogica

Anonymkode: 093b9...22c

Hvilke hudpleiere på insta anbefaler du å følge? :)

Anonymkode: 608f7...ef0

AnonymBruker
Skrevet

Er også interessert i hvilke hudpleier som man kan følge på Instagram eller Fb. 

Jeg begynte å passe på huden da jeg var 37 ca. Begynte å rense huden og bruke toner med glykolsyre. Og Nattkrem. Alltid solkrem med høy faktor i ansiktet i vår og sommermånedene. Brukte ikke noe særlig sminke på den tiden men det var uansett deilig å rense. Nå er jeg oppi 50åra og vet at jeg ser mye yngre ut enn de jeg vet er over 50. 

Jeg vet at jeg får igjen for dette når jeg blir enda eldre. Og ser at man ikke må bruke dyre produkter.

Lær om ingredienser og les på produktene. 

Anonymkode: dc85d...fc2

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bekreftet at sol er skadelig for huden. Men hvorvidt alle hudkremer og diverse hjelper er det vel tvil om? Jeg bruker såpe og vann og bruker ikke solfaktor i Europa og fukter huden med litt aloe vera. Har ingen rynker. 40 år. 

Anonymkode: dd449...ea3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at gener har veldig mye å si for hvor mye eller lite rynker man får, jeg kommer fra en familie hvor de fleste har mye og dype rynker og til tross for at jeg siden jeg var tenåring har tatt vare på huden min og vært forsiktig med sol så har jeg dessverre mer rynker enn mange på min egen alder. 

Anonymkode: c9841...c8b

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 45 og har siden begynnelsen av 20-årene vært flink til å rense og bruke gode kremer til ansiktet. De siste årene også serum. Og alltid høy faktor i sola. Har veldig fuktfattig hud, så jeg har kjørt på med fukt og enda mere fukt. Bruker oljerens. Har aldri brukt syreprodukter. Og jeg har, om jeg må få skryte litt, utrolig fin hud. Aldri vært plaget med urenheter, selv ikke i de verste tenårene mine, veldig jevn hudtone og nesten ingen rynker. Bruker generelt lite sminke og har aldri brukt heldekkende foundation. 

Men…..jeg tror også det ikke bare er hudpleie, men genetisk. Moren min er 66 og hun tror jeg aldri har brukt noe annet enn vann til å vaske ansiktet med. Husker hun brukte spenol da jeg var lita😄 de siste årene har hun brukt hemp-kremen fra bodyshop. Solkrem til ansiktet tror jeg ikke hun vet hva er engang. Klasker kanskje på litt av den hun bruker på kroppen hvis hun skal sole seg eller er i fjellet om sommeren. Og hun har utrolig fin hud! Olivenfarget og svært lite rynker. Folk som ikke kjenner henne får sjokk når de får høre at hun nærmer seg 70. Kunne ha trukket fra 20 år. 

Døtrene mine på 18 og 25 har også vært heldig med veldig ren og fin hud. Og jeg kjøpte gode produkter til de da de kom i puberteten og de fikk tidlig inn vane med å alltid rense huden før de legger seg og bruke en god krem. Tenker det er greit å legge gode rutiner tidlig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke serumer bruker du?

Jeg er også svært opptatt av hudpleie. Varierer mellom AHA syrer, gode fuktighetskremer, øyekrem, en maske i ny og ned, diverse serumer. Retinol har jeg prøvd også.  Litt prøving og feiling de første år, men de siste årene har jeg vært ganske konsistent i mine rutiner. Har aldri vært typen til å sole meg mye, men det har jo hendt. Var nok mest av det fram til jeg ble 25. Etter da har jeg ikke vært ute i sola så mye og alltid brukt solkrem.

Men jeg føler ikke at mine siste 10 år med hudpleie har hatt så mye å si. Forutenom pigmentering - noe jeg ikke har noe av, så opplever jeg at huden blir mindre spenstig og mer teksturert for hvert år som går. Jeg er 35 år.

Gjør jeg noe galt? Eller har jeg bare shitty gener?

Anonymkode: 662e0...b0b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i midten av 30-årene, og har vært flink å ta vare på huden min de siste 10 årene. Jeg merker gevinst nå. 

Har en venninnen som er 2 år yngre enn meg, hun har tatt masse solarium og festet myyyye. Hun ser veldig mye eldre ut en resten i venninnegjengen. 

Anonymkode: 78ea4...904

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.4.2022 den 2.03):

Tja. Gener har ganske mye å si. 

Anonymkode: 76cb1...bea

ikke alt

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...