AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #1 Skrevet 1. april 2022 Har du en ungdom/ voksen som har lett pu og er i jobb? Hva slags jobb? Lønn? Bolig? Huff det er så mange spørsmål. Min sønn starter på vgs til høsten, jeg bekymrer meg for fremtiden hans. Anonymkode: 3f467...f5c
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #2 Skrevet 1. april 2022 Jeg veit om en som er pu, og han fikk jobb som gartner om jeg ikke tar feil. Han gikk på vanlig skole fram til vgs, så lurer jeg på om det var en slags spesialskole. Han bodde i en slags omsorgsbolig for seg selv. Anonymkode: 8208a...151 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #3 Skrevet 1. april 2022 Det blir som regel jobb for trygd. Da vil han få innvilget ung ufør også får han være på en arbeidsplass hvor han i tillegg kan motta motivasjonspenger ( tror det er en tier i timen eller noe sånt ). Anonymkode: 6de2a...1c4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #4 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det blir som regel jobb for trygd. Da vil han få innvilget ung ufør også får han være på en arbeidsplass hvor han i tillegg kan motta motivasjonspenger ( tror det er en tier i timen eller noe sånt ). Anonymkode: 6de2a...1c4 Ser ikke helt for meg dette. Sønnen min kan klare å stå i en jobb tilpasset han. Synes det er så vanskelig. Anonymkode: 3f467...f5c 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #5 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg veit om en som er pu, og han fikk jobb som gartner om jeg ikke tar feil. Han gikk på vanlig skole fram til vgs, så lurer jeg på om det var en slags spesialskole. Han bodde i en slags omsorgsbolig for seg selv. Anonymkode: 8208a...151 Min sønn gikk også på en ordinær skole før ungdomsskolen. Ikke noe bra for han, fikk en ny gutt da han begynte på spesialskole. Anonymkode: 3f467...f5c 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #6 Skrevet 1. april 2022 Kjenner ei som har en vanlig jobb som innstutisjonskokk. Tror ikke hun har noen tilpasninger da hun er eneste kokken på det stedet hun jobber. Hun klarer seg fint:) Anonymkode: 0a87e...d42 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #7 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Kjenner ei som har en vanlig jobb som innstutisjonskokk. Tror ikke hun har noen tilpasninger da hun er eneste kokken på det stedet hun jobber. Hun klarer seg fint:) Anonymkode: 0a87e...d42 Så godt å høre sånne historier❤ Anonymkode: 3f467...f5c
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #8 Skrevet 1. april 2022 Kjenner en med lett pu som jobber som har fagbrev i barn og ungdom. Jobber på sfo/aks. Og som assistent på skole. Anonymkode: 22251...96c 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #9 Skrevet 2. april 2022 Kjenner noen som jobber i en pizza kjede:) Anonymkode: f2d05...1a0
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #10 Skrevet 2. april 2022 Du må jo se hvilken evner og interesser han har og starte der. Anonymkode: f2d05...1a0
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #11 Skrevet 2. april 2022 Rema Torggata (i Oslo) ansetter folk som faller utenfor arbeidslivet på en eller annen måte. Vår lokale dagligvarebutikk har også ansatt en person med utviklingshemning. Så det finnes arbeidsgivere som ser verdien i en person selv om han ikke er «som alle andre». Jeg forstår veldig godt at du bekymrer deg. Men det er for tidlig å si noe om hvordan det vil gå for han. Det er ikke sikkert at hans lykke må være knyttet til det å jobbe og tjene penger. Men han kan ha et godt liv allikevel hvis han har interesser som er givende for han. Anonymkode: a90d9...584
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #12 Skrevet 2. april 2022 Har sett flere med lett pu ha både familie og jobb. Det går an Anonymkode: c8ce2...cbe
Gjest WhisperingWind Skrevet 2. april 2022 #13 Skrevet 2. april 2022 Din unge med pu er din unge med pu. Det betyr at han ikke kan sammenlignes med andre med pu. Det er en bra ting. Alle har forskjellige forutsetninger fordi vi har forskjellige utgangspunkt. Fokuser på han styrker og interesser. Og prøv å hjelpe han å pleie de interessene. Da er det større sjanse for at han får en jobb innenfor et interesseområde og at han mestrer og blir veldig dyktig på sitt område.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #14 Skrevet 2. april 2022 Moren til en i klassen til barnet mitt er lett PU. Hun jobber full tid på fabrikk og klarer seg sånn passe som mor. Hun er flink med aitt enkle barn, nen jeg tror hun ville falt gjennom om hun hadde hatt et vanskelig barn eller et med utfordringer. Hun gikk på vanlig skole, men klare ikke få vitnemål. Anonymkode: cd51d...cdc
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #15 Skrevet 2. april 2022 Jeg kjenner til flere, men hva som passer for din sønn, kommer vel an på hans situasjon og ikke minst evner og interesser. Vet om noen som jobber i butikk, på kafe, i gartneri, uteavdelingen i kommunen, barnehage, en som er på gård osv. Noen av disse bor alene, andre med foreldre. Anonymkode: 2f276...94a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå