Gå til innhold

Våte og / eller Tørre armhuler men klissvåte bluser!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skrubbet, vasket og barberte armhulene igår på kvelden. Står deretter opp dagen etter og på tørr, ren hud påfører jeg Cosmica antiperspiranten (den uparfymerte, såkalt "effektive") typen som det står på flasken. Jeg følte at den trakk godt inn i huden. og ventet uansett lenge til den tørket helt inn i huden før jeg kledde på meg. 

Jeg var med andre ord helt TØRR i armhulen da produktet trakk inn. Men idet jeg kler på meg og går ut blir skjorta mi klissvåt!!! Problemet er at jeg bare svettet vann ila hele dagen selvom jeg påførte antiperspiranten på tørr hud!! jeg kan ikke fatte hvorfor dette plutselig skjer med meg!! Jeg har aldri opplevd dette før noen gang!! Er dette kanskje siden etter jeg fikk corona. i fjord..? 

Jeg plages veldig for tiden med våte klær men tørre armhuler hvis dere skjønner. Altså det betyr at huden under armene kan være ikke-våte mens stoffet på skjorta blir klissvåte. og idag derimot var huden og skjorta heeelt vått.. luktet ikke salt svette eller noe, det var bare vann..

Hva i alle dager er det jeg kan gjøre for å bli kvitt dette problemet her ?? det er en ekkel , klam følelse og jeg haater det.. 

Skiftet til og med bh da noen sier det kan påvirke men det hjalp ikke heller... 

Anonymkode: 886f8...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg skrubbet, vasket og barberte armhulene igår på kvelden. Står deretter opp dagen etter og på tørr, ren hud påfører jeg Cosmica antiperspiranten (den uparfymerte, såkalt "effektive") typen som det står på flasken. Jeg følte at den trakk godt inn i huden. og ventet uansett lenge til den tørket helt inn i huden før jeg kledde på meg. 

Jeg var med andre ord helt TØRR i armhulen da produktet trakk inn. Men idet jeg kler på meg og går ut blir skjorta mi klissvåt!!! Problemet er at jeg bare svettet vann ila hele dagen selvom jeg påførte antiperspiranten på tørr hud!! jeg kan ikke fatte hvorfor dette plutselig skjer med meg!! Jeg har aldri opplevd dette før noen gang!! Er dette kanskje siden etter jeg fikk corona. i fjord..? 

Jeg plages veldig for tiden med våte klær men tørre armhuler hvis dere skjønner. Altså det betyr at huden under armene kan være ikke-våte mens stoffet på skjorta blir klissvåte. og idag derimot var huden og skjorta heeelt vått.. luktet ikke salt svette eller noe, det var bare vann..

Hva i alle dager er det jeg kan gjøre for å bli kvitt dette problemet her ?? det er en ekkel , klam følelse og jeg haater det.. 

Kanskje du skal prøve en annen deodorant? Evt prøve med sånn Stop 24, som selges på apoteket.

Har du vært veldig varm når det har skjedd da? 

Anonymkode: ff6c1...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror høyt stoffskifte kan gjøre at man svetter mye, så det bør du få sjekket! Hvis du ikke har slitt med dette før så ville jeg uansett dratt til lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har kjøpt Stop 24 faktisk men det er ikke sundt å bruke det fast .. bare ved spesielle anledninger syns jeg. For det er ikke bra at den sperrer så mye og ikke lar huden puste. 

Men hvilken antiperspirant bruker dere?? hva fungerer på dere? 

Er skuffa over cosmica for det var 99 kr for 2 stk liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Skjønner hva du mener. Hadde samme problemet når jeg barberte meg. Det er et dårlig tips, men jeg sluttet å barbere meg for tre - fire år siden, å har relativt mye hår under armene, jeg blir hverken svett eller våt. Trenger ikke bruke deodorant lenger engang. Hadde aldri forestilt meg at det skulle ha så mye å si. Det er klart litt sjenerende om sommeren, men det har jeg lært meg å leve med. Som kjæresten min sa, det er dine armhuler, om andre velger å bry seg om det, er det deres problem, ikke ditt. Det er faktisk helt sant. Har det i hvert fall bedre. Gjelder forøvrig underlivet også, mye bedre med hår. Kan ikke sammenlignes. 

Anonymkode: 5fce7...911

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har kjøpt Stop 24 faktisk men det er ikke sundt å bruke det fast .. bare ved spesielle anledninger syns jeg. For det er ikke bra at den sperrer så mye og ikke lar huden puste. 

Men hvilken antiperspirant bruker dere?? hva fungerer på dere? 

Er skuffa over cosmica for det var 99 kr for 2 stk liksom..

Bruker deodorant fra Dove, for jeg orker ikke å bruke så masse penger på deo. Men det funker helt fint for meg, når jeg tar på den morgen og kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syntetiske materialer i klær gir raskere fuktige armhuler enn klær av naturmaterialer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...