Gå til innhold

Spotting uke 28+4

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Var på do nå, og når jeg tørket meg så jeg at det var litt lyserødt på papiret (ikke så mye at det har kommet i undertøyet ellernoe, kun litt på papiret). Er førstegangs og vet ikke hva som er normalt og ikke, og har heller ikke hatt noen blødninger tidligere i svangerskapet. Er dette grunn til å ringe legevakt, eller er dette helt normalt? 

Anonymkode: 7095e...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Så langt som du er på vei, bør du ringe føden. Kan være normalt, kan være unormalt. MEN fagkyndige har peiling på sånt, ikke kvinneguiden. Så konklusjon, ring føden. 

Anonymkode: ab642...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med så lite hadde jeg ikke vært bekymra. Er det i trusa og som en mens hadde jeg ringt føden.

Anonymkode: 2cefb...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Med så lite hadde jeg ikke vært bekymra. Er det i trusa og som en mens hadde jeg ringt føden.

Det er ganske feil å gi sånt tips. Bør sjekkes opp uansett. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ganske feil å gi sånt tips. Bør sjekkes opp uansett. 

Nei. Føden kan ikke sjekke enhver som har litt blødning. Blødning er som regel en naturlig del av svangerskapet som veldig mange opplever. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke unormalt med litt spotting. Det er antagelig bare skjøre slimhinner i livmoren/livmorhalsen. Jeg hadde en del spotting i begge svangerskapene mine, både tidlig og sent. Følte jeg ble bagatellisert, men etterhvert skjønte jeg at jeg bare skulle slappe av. Det er derimot en del forskjell på blødning og spotting her. Så lenge det bare er litt lyserosa farge på papiret er det spotting. Er det ferskt/rent blod bør føden kontaktes umiddelbart. Samme om det kan mistenkes å være blod uttynnet i fostervann. Altså spotting med mye væske.

Anonymkode: 94a25...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ring føden og få en vurdering derfra. Blødning i tredje trimester bør du si fra om. Det kan godt hende de mener det sikkert er ufarlig og du ikke trenger en sjekk. Men den vurderingen er det de som skal ta, ikke tilfeldige folk på et forum. 

5 hours ago, AnonymBruker said:

Nei. Føden kan ikke sjekke enhver som har litt blødning. Blødning er som regel en naturlig del av svangerskapet som veldig mange opplever. 

Blødning tidlig i svangerskapet er vanlig (og da kan det heller ikke gjøres noe om det er på vei å gå galt). Blødning på det tidspunktet TS er, er noe helt annet. Det er altså STOR forskjell på å ringe legevakt pga småblødning i uke 7 (som jeg er enig i er unødvendig), og ringe føden i uke 27.

Anonymkode: 0c8ce...617

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Føden kan vurdere om de ønsker å sjekke enhver med en liten blødning, det skal ikke kvinnen vurdere selv. Og hvertfall ikke en random forum-bruker.

Anonymkode: 34434...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...