Gå til innhold

håndsåpe eller Zalo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere kloke og mindre kloke hoder. Følgende dilemma har holdt meg våken om natta, og jeg ber ærbødigst om innspill.

Vi er en familie på 5, og på kjøkkenet har vi oppvaskmaskin. Kanskje 1 gang daglig vaskes likevel noe i kjøkkenvasken med Zalo. Hender vaskes oftest på badet, men ca 5 ganger (10 hender) daglig skjer dette på kjøkkenet.

Så dilemmaet; av estetiske årsaker vil jeg ha kun 1 såpedispenser på kjøkkenbenken. Hvilken?? Jeg spør altså; bør jeg vaske gryter med håndsåpe, eller hender med Zalo?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hendene med zalo. Men hvorfor ikke ha to såper? Jeg har både håndsåpe og zalo på kjøkkenet, ingenting står fremme men er i skapet under vasken. 

Anonymkode: 37a21...6b9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville ikke brukt Zalo til å vaske hendene. Den er for sterk og jeg utviklet allergi etter å ha vasket mye med Zalo uten hansker.

Skrevet

Jeg tåler heller ikke zalo på hendene, det er sterkt på huden. Jeg har to såper på kjøkkenet. Det er ikke noe særlig å vaske gryter o.l. med håndsåpe heller. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ha håndsåpe på benken til håndvask, ha Zalo under vasken til grytene.

Anonymkode: f77bd...0c2

• Liker 6
Skrevet

Som andre påpeker, er zalo sterk såpe og ikke egnet som håndsåpe. 

Ha derfor likevel to såpedispensere fremme. Evt sett zaloen i underskapet

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette er et dilemma så ville jeg heller vasket gryter med håndsåpe, enn å la barna vaske hender med zalo.

Zalo er tortur for hender og negler.

Anonymkode: d5240...5ee

• Liker 2
Skrevet

Vasker du deg ikke oftere mens du lager mat? Etter å ha tatt på rått kjøtt og lignende?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av delene. Zalo tørker ut huden og vil gi sensitive hender og tidligere rynker. Håndsåpe er parfymert og ikke egnet for å bruke på kjeler osv og fjerner ikke bakterier og fett slik zalo gjør. 

Jeg har både zalo og håndsåpe på kjøkkenet, men kun håndsåpen fremme ved kumvasken og zaloen i skapet ved siden av oppvaskmaskinen. Tar den frem når jeg skal vaske kjeler og setter den i skapet igjen 

Anonymkode: 9d729...062

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...