Gå til innhold

Bestemor som ikke stopper å poste bilder av barnebarnet på some…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vil ikke poste barnet mitt på Facebook (eller andre some) Hun selv har 2000 «venner» og poster bilder av barnet daglig.  Har forklart mange ganger at jeg synes barnet skal få privatliv, at bilder kan bli misbrukt når man ikke har kontroll over hvem man har som venner. 

Dere som har opplevd dette, hvordan håndterer  dere dette? 

Anonymkode: b8363...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Si fra at hun blir rapportert inn til Facebook hvis hun ikke slutter. Eller ikke får se barnebarnet sitt om hun ikke legger igjen kamera/mobil hjemme.

Anonymkode: 05831...3c1

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gav beskjed mange ganger. Hadde mange diskusjoner. Ba om å slette når det ble lagt ut. Rapporterte bilder osv. gav seg etter ca 5 mnd

Anonymkode: f4000...074

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde blitt rasende. Her har svigermor måttet få mange beskjeder men har heldigvis (noe surmulende) innrettet seg.  (Min egen mor har ikke noe sosiale medier, hun hadde heller ikke fått lov) 

Anonymkode: 61512...e1a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Anmeld og rapporter på facebook. Hører hun ikke på advarsler så må hun få konsenvenser.

Anonymkode: efb63...49e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ikke del bilder med henne og ikke la henne ta bilder. Fortell henne det blir konsekvenser hvis hun forsetter med dette. 

Anonymkode: b0800...557

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta en ordentlig samtale ansikt til ansikt. Si at det ikke er i orden, og det dessuten er ulovlig. 

Dere ønsker ikke dette, og det er siste samtale dere har om saken. 

Spør om hun har forstått det. Sier hun nei eller poster bilder igjen = rapportering og siste advarsel. 

Kan hun ikke respektere denne grensen kan hun ikke være med ungen. 

Anonymkode: 94dc8...ba8

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis dette hadde skjedd her og hun ikke ga seg etter FLERE beskjeder, hadde jeg politianmeldt. 

Anonymkode: 0ab6e...23d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vil ikke poste barnet mitt på Facebook (eller andre some) Hun selv har 2000 «venner» og poster bilder av barnet daglig.  Har forklart mange ganger at jeg synes barnet skal få privatliv, at bilder kan bli misbrukt når man ikke har kontroll over hvem man har som venner. 

Hun har ikke lov å poste bilder av dine barn uten tillatelse. Og ihvertfall ikke når du sier nei!

Rappoter til facebook om hun ikke skjønner det!

Anonymkode: 1f2ce...037

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som med alt annet som er viktig for meg angående mitt barns ve og vel. Om det ikke respekteres og overholdes så kan hun ikke få se barnebarnet mer.

Hun kan i hvert fall ikke stoles på å ha barnet alene.

Ville krevd at mobiltelefon ble levert inn til en av dere når hun kommer på besøk.

Hva ville du gjort om hun kjørte med barnet ditt uten å sikre det i bilstol? Latt det skure og gå, eller satt ned foten?

Rapporter bilder til Facebook, få hjelp hos slettmeg for å få ting fjernet evt. Men sett som soleklart krav at alle bilder  av barnet ditt skal slettes fra nett, før det blir aktuelt med noe bestemortid igjen.

Anonymkode: 29082...c82

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Begynn å kommenter selv under bildene så vennene hennes ser det. «Slutt å del bilder av ungen vår når du ikke får lov» eller noe sånt. 

Anonymkode: 2656c...c85

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 hours ago, AnonymBruker said:

Begynn å legge ut like mye bilder av svigermor. Gjerne når hun spiser og med en passende tekst. "Se så flink Inger-Lise er til å spise opp maten sin.", "Er hun ikke søt når hun får blåbær rundt munnen".

Anonymkode: eb424...105

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

1. Rapporter alt hun legger ut til fb, insta, snap ect, gjerne tilbake i tid. Gjør det med en gang, du kan begynne her og nå. Til slutt stenger de kontoen hennes.

2. Ta en ny samtale face to face, sammen med din mann så klart, og forklar henne inngående at unicef, kripos og datatilsynet ikke anbefaler deling i some, og at dere ikke ønsker av bilder av barnet delt. Da kan du samtidig informere om at all bildedeling heretter blir rapportert. 

3. Hvis hun fortsatt legger ut bilder av barnet hadde jeg kommentert under hvert bilde "hvorfor deler du bilde av Thea når vi har bedt deg la være?", det kan bli flaut for henne når alle "vennene" leser det. Deretter hadde jeg sagt at hun ikke fikk tilbring mer tid med barnebarnet når hun ikke kan respektere noe så viktig. 

Ellers støtter jeg forslaget om å legge ut bilder av svigermor, jo mindre pene jo bedre og kommentere slik AB over foreslår. 

Anonymkode: 997a2...669

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Begynn å legge ut like mye bilder av svigermor. Gjerne når hun spiser og med en passende tekst. "Se så flink Inger-Lise er til å spise opp maten sin.", "Er hun ikke søt når hun får blåbær rundt munnen".

Haha, nå måtte jeg le høyt 😂😂😂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Kan du please gjøre dette? 🤣

Anonymkode: 0f88e...f79

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...