Gå til innhold

mine spørsmål ble til nedtelling......

Anbefalte innlegg

Gjest Lottemor
Skrevet

hei....

Er 2 år siden jeg var gravid så jeg spørr no om dette :

har man ømme bryst eller brystvorter?

Kan man ha bekkenløsning på bare en side?

Hvor tidelig begynnte dere å bli kavlm om dere er det ?

på forhånd takk :)

klem fra lurende

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hei Lottemor!!

Av egen erfaring så er det brystene som er ømme ja. (Brystvortene kan nå bli ømme ved amming da)

Man kan også ha bekkenløsning på en side.

Jeg hadde antydnig til bekkenløsning på den ene siden, siste gang jeg gikk gravid.

Jeg har vært gravid tre ganger (med en abort i uke 13) og alle ganger var jeg kvalm fra ca 4-12 uke. :cry:

Noen dager bedre enn andre selvsagt. Det varierer jo veldig fra kvinne til kvinne da. Noen er veldig syk, mens andre ikke føler noe.

:roll:

Gjest Lottemor
Skrevet

takk for svar....

jepp da sitter jeg hær og har øme bryster og hvondt som bare pokker i hoften på venstre side og vennter på at mensen skal komme ...vennter den om 5 dager.....

I går kveld var jeg kvalm som bare pokker,og det var jeg kvelden før også.....så er det bare så se om det fortsetter....

Pleier forsovidt å få ømme bryster før jeg får mensen men ikke så tidelig...huff....får vel legge alle tanken på hylle og vente på mensen.....

Skrevet

Ømme bryster var det første jeg merket det på...og vortene var skikkelig ømfintlige, de gnisset inntil bh`en hele tiden og var konstant "hovne". Det er de forsåvidt fortsatt da...hehe

Nå kommer kvalmen sigende også......... :roll:

Skrevet

Brystene er ømme, men det svir også lett i brystvortene, spesielt hvis de blir kalde. Skikkelig vondt.

De andre tingene har jeg ingen erfaring med.

Hvorfor lurer du, Lottemor?

Gjest Anonymous
Skrevet

En kvinne glemmer aldri sine svangerskap, tror ikke noe på at du har vært gravid jeg lottemor, men om du tror bekkenløsning kommer før du eventuelt er gravid, tar du grundig feil.....

Kvalmen kommer ikke før etter 6. svangerskapsuke....

Ømme bryster har man i de to første mnd, som regel.... :o

Skrevet

Det var da voldsomt da Gjest?

Og du kan selvfølgelig dokumentere at lottemor ikke har vært gravid før?

Og du kan dokumentere at ingen er kvalme før 6 svangerskapsuke?

Det eneste du har dokumentert er at du ikke eier oppdragelse i hvordan man snakker til folk!

Skrevet

Det der synes jeg var en skikkelig ufin melding, Gjest! Du kan da ikke vite om hun har vært gravid tidligere eller ikke, og så måte å si det på, da... Skjerp deg!

Har ikke vært gravid selv, så jeg kan desverre ikke hjelpe deg med symptomene dine, men ønsker deg lykke til!

Skrevet
En kvinne glemmer aldri sine svangerskap, tror ikke noe på at du har vært gravid jeg lottemor, men om du tror bekkenløsning kommer før du eventuelt er gravid, tar du grundig feil.....

Kvalmen kommer ikke før etter 6. svangerskapsuke....

Ømme bryster har man i de to første mnd, som regel.... :o

Det var voldsomt! Glemme svangerskapet gjør nok ingen, men å huske godt på alle detaljer er det nok ikke alle som gjør. Jeg har selv vært gravid og husker mye mer detaljer fra slutten av svangerskapet enn fra begynnelsen. Kanskje jeg hadde husket mer hvis jeg hadde hatt flere plager, men jeg VET jeg hadde ømme bryster, men akkurat HVOR ømme og HELT hvordan det føltes husker jeg faktisk ikke... Heller ikke NØYAKTIG hvor kvalm jeg var... Sånne minner blekner nok litt med tiden, ja, og hva er galt med å spørre dem som er i situasjonen akkurat nå? DE har nok ikke glemt det...

Gjest Lottemor
Skrevet

kjære stor kjæfta Gjest....

jo jeg har en datter på 2 år...hadde mye å tenke på og masse faktorer som var verre enn verkende bryster og kvalme når jeg gikk gravid ,så jeg må jo si så sant at jeg la ikke så stor vekt på det som for meg ble bagateller.....

men grunnen til at jeg spørr er fordi at jeg får ømme bryster rett før jeg får mensen og jeg kan ikke si at jeg husker hvordan øm brystene var når jeg var gravid,bare at de var øm og no er brøstene ømmere og verker mer enn de pleier i forhold til mensen og ømheten har kommet tidligere enn normalt.....

så hadde jeg tildenser til bekken løsning da jeg gikk gravid og det var på begge sider..så derfor lurte jeg på om det var mulig at det gikk ann å bare få det på ene siden siden jeg verker bare på ene siden og det er ikke isjass smerter...

Da det begynnte å verke minnet det om smerten jeg hadde ved tunge løft på jobben(jobbet i hjemmesykepleien) under 4 svangerskaps månde og no verker det bare jeg legger vekt på foten (skytende smerte som er for det meste i hoften)

så jeg begynner å spekulere i om det er en mulighet for at jeg kan ha blitt gravid ja....

Så det er vel bare til å vente på at jeg skal få mensen og om den ikke kommer så få vi vel ta en test og se om det blir familie forøkelse....

Skrevet

Spurte ut mamma litt i går, tenk hun hadde glemt en del fra svangerskapene sine. Men jeg er ganske sikker på at hun har vært gravid, altså.

:hoho:

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg vil tippe hun har det (med mindre du er adoptert da :lol: ) Klart man kan glemme, hvorfor skulle man ikke det?

Gjest Lottemor
Skrevet

Takk dere er no snille som stiller opp for meg mot dene Gjest som var ufordragelig.....

nei dette for bli min lille ned tellings tråd til jeg får mensen.....om jeg får den...håper jeg får den.....4 dager så skal den komme...*vennter*

Brystene verker som bare pokker...har tatt på sports BH og en trang genser for å holde dem på plass og ikke får beveget seg....

Hoften verker fremdeles,min sammbo innsistrer på at jeg skal gå til legen,men jeg er en sånn som bare ikke går til legen...skal omtrent være døende før jeg tenker på og får en time :roll:

Så er jeg litt redd...tenk om jeg ikke får mensen...tenk om jeg er gravid?!

klarer jeg to barn,har jeg nokk å gi til begge om det viser seg at det blir familie forøkelse :-?

huff så mange tanker og ingen svar før jeg vet....tror ikke at det er den største muligheten men det er en mulighet....

må slutte å tenke på dette no tenke på noe annet....

*tenke tenke tenke*....det går ikke :o

Gjest Lottemor
Skrevet

så var det tre dager igjenn til venntet menstrusjon.....huff liker ikke å vennte....

Brystene er likeømme om ikke ømmere...huff...var ikke kvalm i går kveld så kansje det bare var innbillning...håper det :-?

søndag er dagen da jeg skal kunne få svar.....dette er skummelt syntes jeg :(

så gårt allt så sakte når man vennter....

Gjest Zalomine
Skrevet

Og vi venter sammen med deg. I spenning.

Selv leser jeg disse forumene med stor interesse, og leser dagbøker i åndeløs spenning. Til tross for at jeg ikke engang prøver selv. Så synes jeg det er spennende, på andre folks vegne, enn så lenge.

Håper det går som du vil :) *hode pusten i spenning* :Nei, det ble for lenge til søndag, jeg må nok puste lit....

Skrevet

Og hvis du ikke er gravid da, blir du bare lettet eller bittelitt skuffet?

Husker da jeg var midt i eksamenslesingen og det passet max dårlig å bli gravid og jeg tok en test og den var negativ. Til min store overraskelse ble jeg ørlite skuffa, hehehe, men nåååå er det barn i magen i hvert fall!

Gjest Lottemor
Skrevet

huff...ja det var et godt spørsmål Klips....

Skal jeg være helt ærlig så blir jeg nokk skuffet.....skal jeg ikke tenke følelser,heller situasjon så er det ikke det den beste tidn å bli gravid på no....

Vi må finne større lelighet,min sambo jobber mye og lenge,min datter er 2 år er full av trass,bor lang fra familien min og har ingen "støtte" i nærområdet....

men alikavel så har jeg jo et ønske,men jeg vet at det overhode ikke kan bli enkelt om det viser seg at jeg er gravid..... :roll:

Alle disse tankene.....

Takker for at dere bryr dere hær på KG....dere er en hærlig gjeng,det må jeg si :)

Skrevet

Venter i spenning sammen med deg jeg, Lottemor.......Jeg har akkurat vært igjennom samme ventinga, så jeg vet hva du snakker om :o

Gjest Anonymous
Skrevet

Håper det ordner seg til det beste!

Kos og Klem fra meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...