AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #61 Del Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvilken alder er sent i livet? Anonymkode: 31801...911 alt etter 30 Anonymkode: 91618...ce4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #62 Del Skrevet 2. april 2022 Litt rart at folk synes det er sent i livet å få barn i 30 årene. Jeg vil si fra 40 er sent i livet. Veldig ulike oppfatninger ute og går. Anonymkode: 78d1a...d85 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #63 Del Skrevet 2. april 2022 Fikk når jeg var 42. Aldri angrer en dag..det største som har hendt meg. Skulle selvfølgelig fått før, men fant ikke kjærligheten før i godt voksen alder. Anonymkode: 0850c...9e7 9 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 2. april 2022 #64 Del Skrevet 2. april 2022 (endret) Med tanke på fertiliteten, kunne jeg nok ønsket å begynne et par-tre år tidligere, men da var jeg ikke klar og jeg hadde nettopp møtt mannen min. Så det var ikke aktuelt tidligere. Fikk mitt eneste barn da jeg var nesten 33. Da jeg prøvde på nummer to i en alder av 37-38, ble jeg aldri gravid, så jeg satte bremsene på da jeg fylte 38 og sa jeg ikke ville prøve lenger på en nr to (da hadde vi prøvd i litt over ett år uten å lykkes med nr to). Det ble altså bare ett barn på meg, og det er for så vidt greit. Nei, jeg har vel egentlig aldri angret på at jeg fikk barn da jeg fikk det. Det var jo da jeg var moden og klar for det, ikke før. Endret 2. april 2022 av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #65 Del Skrevet 2. april 2022 Nei, aldri angret. Var 39. Anonymkode: 1236f...3da 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #66 Del Skrevet 2. april 2022 Bedre sent enn aldri, så sånn sett har jeg ikke angret. Fikk mine i 35-38 års alder. Hvis du har rette mannen og er ung, så ville jeg ikke ventet for lenge. Syns likevel det kan være lurt å gjøre fra seg utdanning først. Hadde jeg valgt igjen skulle jeg fått barna mine mellom 27-32 års alder. Anonymkode: b540f...246 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finn.jajo Skrevet 2. april 2022 #67 Del Skrevet 2. april 2022 Bare på KG 😆 Sent i livet er mer 60-70 år, ikke mange som får barn da. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #68 Del Skrevet 2. april 2022 15 hours ago, AnonymBruker said: Det er jo ikke reelt å bekymre seg for å dø i en alder av 55😂 Anonymkode: 4ca33...ffd Mannen er 60 og noe og har ikke så god helse. Feks jeg er 42 år og det er syblig forskjell på meg og den mannen. Anonymkode: b7c92...027 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #69 Del Skrevet 2. april 2022 Jeg fikk barn som 31 og 36 åring. Har gått strålende! Allikevel vil jeg si at om jeg kunne valgt tidspunkt om igjen ville jeg fått barna i slutten av 20-årene. Da hadde jeg allerede reist rundt verden, festet mye, tatt høy utdanning og hadde fast jobb. Da hadde jeg hatt eldre barn nå når jeg er 41 og det hadde vært å foretrekke synes jeg. Anonymkode: 53114...669 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #70 Del Skrevet 2. april 2022 Fikk mine to som 35 og 39 åring, har gått helt fint det. Var ikke klar før Anonymkode: 082c6...8c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #71 Del Skrevet 2. april 2022 Se på alle kjendisene som får i 40+ alderen. Helt greit. Tviler på at de angrer. Anonymkode: f93dd...8da 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #72 Del Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Angrer ikke. Rakk å få utdannelse, grei jobb, fint hus og gift med verdens beste mann. Vi fikk reist litt rundt i verden i tillegg. Så følte at tidspunktet var greit da. Rakk bare 2, men det var uansett kun 2 mannen ville ha 😆 Anonymkode: 0a2c7...ec1 Jeg er 25, fikk første som 18 åring. Har hus, bil, godt betalt jobb og nå i utdanning. Reiser verden rundt både med og uten barn. Hvem har sagt at dette må gjøres FØR barn…? Ja, jeg har nok vært i overkant heldig i ung alder som har mye på plass, men det er ikke umulig hvis det er det du indirekte påstår.. Anonymkode: ff40a...def 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 2. april 2022 #73 Del Skrevet 2. april 2022 fransine skrev (18 timer siden): Hva mener du med at det ikke er vanlig? Jeg ble bestemor som 38 åring. Det er fortsatt ikke « vanlig». Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #74 Del Skrevet 2. april 2022 Jeg var 36 da jeg ble gravid. Synes det var helt perfekt, ønsket ikke barn før jeg var 33-34 ca. Fikk attpåtil tvillinger, og selv om det var slitsomt kom det litt "som bestilt". Fort ferdig med babytiden og slippe å gå gravid flere ganger. Drømmen var alltid to barn og jeg storkoser meg med de kommende skolestarterne mine 😍 Anonymkode: 632a2...156 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #75 Del Skrevet 2. april 2022 fransine skrev (18 timer siden): Hva mener du med at det ikke er vanlig? Jeg ble bestemor som 38 åring. Ditt tilfelle er jo overhodet ikke vanlig på noen måte. 55-60 er vel en helt gjennomsnittlig alder å bli besteforeldre på? Anonymkode: 632a2...156 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #76 Del Skrevet 2. april 2022 Kan ikke folk gjøre det som passer dem best uten at alle skal synse så mye om det? Det virker som om noen tror det er et kappløp om å få flest mulig barn innen 30. Der alt handler om å få barn og bli mor, men også å "bli ferdig med det", som om det er en plikt. Ute i virkeligheten blir folk foreldre så lenge det er fysisk mulig, og å få barn i 30-årene er virkelig ikke rart eller "sent i livet" synes jeg. Anonymkode: 0f541...acf 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #77 Del Skrevet 2. april 2022 Jeg fikk mitt første barn som 38 åring, begynte å prøve å bli gravid når jeg var 37 år. Har vært usikker hele livet om jeg i det hele tatt skulle ha barn, derfor begynte vi så seint. Møtte i tillegg mannen min når jeg var i 30 årene. På en måte angrer jeg på at jeg ikke prøvde tidligere, men jeg var ikke mentalt klar for seint i 30 årene, så jeg bruker ikke så mye energi på det. Har ikke bestemt meg om jeg skal ha flere, det hadde vært et lettere valg om jeg var yngre. Anonymkode: 8bdc6...f3b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #78 Del Skrevet 2. april 2022 Å få barn etter 40 er vel det som er seint for oss kvinner. Det er jo selvsagt ulike grunner til at noen får barn seint i livet. Vi kvinner har en «best før» dato når det kommer til svangerskap pga overgangsalder. Mellom 40-50 kommer de fleste kvinner i overgangsalder og det er klart at nattevåk, småbarn, trassalder osv tar ekstra på i den alderen. Uansett hvor mye enkelte hevder at joda, jeg trener, spiser sunt og er som en 25-åring - så er du ikke det. Anonymkode: 5121a...bf6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #79 Del Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hva er sent i livet? Jeg kjenner da jeg fikk mitt andre barn da jeg var 35 at jeg tenkte enn hvis jeg var 10 år yngre.. hvor mye lettere nattevåk og kanskje ryggen hadde ikke kranglet så mye. Så mest det fysiske. Men når jeg tenker meg selv som 25, det psykiske, hadde ikke vært klar. Så hodet mitt var ikke klar i 20-åra, men kroppen min kjenner det godt at kanskje det hadde vært lettere å begynt før. Anonymkode: 28e77...604 Tenker det samme. Fikk barn som 20 åring, to til da jeg var 38 og 42. Var en dårlig mor da jeg var for ung, så sånn sett angrer jeg ikke på at jeg innså mine begrensinger og ventet mange år før jeg fikk flere. Selv om rent fysisk hadde det vært en fordel og vært yngre. Anonymkode: d78b3...e23 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooza Skrevet 2. april 2022 #80 Del Skrevet 2. april 2022 (endret) Lest tråden, og jeg kan jo ikke la være å tenke på det; Hvordan det hadde vært å få barn sent i livet?. Nå er jeg 46, min eldste datter er 23 og snart ferdig med master. Tenk om hun skulle vært 3-4 år nå og gått i barnehagen?! Jeg har jo mye mindre energi nå enn da jeg var i begynnelsen av 20-årene. Vi herjet og lekte med ungene, og var alltid ute på noe. Samtidig er jo hytte og hus i boks nå, og økonomi er god nå når jeg er eldre. Antar det er bra at man var så ung at man ikke bekymret seg så mye. Det ordnet seg alltid var mottoet, og det gjorde det jo Vi dro på ferie til Kiristensand og sov i telt, for å dra i dyreparken..men det regnet så mye at teltet datt sammen og vi måtte sove alle tre i bilen. Vi to med barnet mellom oss, og det var ikke et problem. Vi var unge, og ingenting var et problem. Bekymringer ja... De kommer i større grad når man er eldre. Der forsvant min yngste som nå er 17 ut døra. Hun skal ut til venninne, og jeg er ganske sikker på at det er fest de skal på. Tenk å ha ungdomstiden nå du er 60 år selv.. djises...Men du er kanskje roligere når du er eldre? Håper peaken på bekymringer man føler er rundt denne alderen jeg er nå.... Da min datter ble føldt, så hadde hun tipp-oldemor i live, oldemødre og oldefedre, besteforeldre i slutten av 40 årene, og unge onkler og tanter der hun ble stjerna...og lenge var det slik siden resten av våre søsken fikk barn i 30 årene. Mine barn fikk jo et helt annet forhold til mine foreldre enn de barnebarn som kom 12 år senere. De bodde jo delvis der i perioder om sommeren, og var mine foreldres øyestener. Jeg har reist mye med barn, og jeg har opplevd mye- slik at jeg nok ikke føler at jeg har gått glipp av mye. Men nå gleder jeg meg til å være uten barn og ikke minst ungdom(!!!) Det skal bli deilig. ...og det er jo en fordel. Jeg er relativt ung enda. Men ja... Det er litt rart å tenke på, og jeg tror det har gode og dårlige sider å være både unge og eldre foreldre. Det viktiste er vel at det er rett for den enkelte og at man koser seg med det. Endret 2. april 2022 av Mooza 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå