Gå til innhold

Du som fikk barn sent i livet - angret?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har du noengang angret på at du ikke begynte tidligere? eller har du faktisk angret på at du begynte?
hvorfor?

hilsen forvirret kvinne....vil gjerne høre deres erfaringer..  :)

Anonymkode: 1c768...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har 2 venninner som fikk barn etter 40. Begge var kjempeglad for å bli gravid, men angrer nå når barna er blitt noen år. En ble gravid ved «uhell» og hadde allerede store barn og hun andre fant ikke kjærligheten før. 

Anonymkode: 5121a...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk siste når jeg var 34. Med første mann var jeg 28. Begge brukte vi 1 år på med medisiner etc. Jeg skulle ønske vi hadde prøvd litt tidligere...men så er det alltid den der.. passer ikke nå.

Men nå er jeg 37 med en på 3 år og 9 år og føler at man ikke alltid henger med . Så jeg hadde nok ikke blitt gravid senere en dette

Anonymkode: 4d85e...e88

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For en spennende tråd, ts. Takk 

Anonymkode: 80be4...ec3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er sent i livet? Jeg kjenner da jeg fikk mitt andre barn da jeg var 35 at jeg tenkte enn hvis jeg var 10 år yngre.. hvor mye lettere nattevåk og kanskje ryggen hadde ikke kranglet så mye. Så mest det fysiske. Men når jeg tenker meg selv som 25, det psykiske, hadde ikke vært klar. Så hodet mitt var ikke klar i 20-åra, men kroppen min kjenner det godt at kanskje det hadde vært lettere å begynt før. 

Anonymkode: 28e77...604

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 40 og har en straks 4 og 7åring. Føler meg ikke gammel for dem. Men tanken på en baby nå føles litt slitsomt ut (men kanskje fordi to føles nok ut) 

Anonymkode: fc729...245

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg fikk mitt første og eneste barn da jeg var nettopp fylt 40.  Kombinasjon med at jeg møtte mannen i mitt liv når jeg var 35 og flere spotanaborter. Prøvde på et søsken ganske raskt, men bare mistet igjen så da sa vi stopp.

Jeg har ikke angret på at jeg fikk henne, men jeg skulle ønske jeg hadde fått barn tidligere i livet. 

Anonymkode: fa1de...66c

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk mitt første barn som 32 åring og er glad jeg ventet så lenge for jeg fikk opplevd en hel del samt «festet av meg» når jeg da var klar for barn.

Anonymkode: ff7b7...9c7

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, angrer ikke. Kunne virkelig ikke tenke meg å få barn noe særlig yngre enn rundt 35. Synes det er viktig at man kjenner seg selv godt, og at man finner en partner som man samarbeider godt med. Var viktig for meg å etablere min karriere og sikre at jeg er så verdifull at jeg kunne få den tilretteleggingen jeg ønsket etter å ha fått barna. Også noe viktig for meg med god økonomi, å ha betalt ned litt lån og å ha funnet et hjem jeg ønsker å bli boende i. Rett å slett å ha stabile rammer. For de aller fleste jeg kjenner har man ikke tilstrekkelig stabilitet i yngre år.

Anonymkode: c495c...ffc

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja 

Fikk første da jeg var 35. Følte alle andre hadde barn oppi årene, mens jeg var eneste med spedbarn.

Anonymkode: 2cff7...e40

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilken alder er sent i livet?

Anonymkode: 31801...911

Folk som svarer som om de fikk barn sent i livet som 32 åring, er det samme som å svare i tråder om tenåringsmødre når du var 22 år. 

Anonymkode: 8f18a...72c

• Liker 37
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk første barnet da jeg var 30 og andre barnet da jeg var 38. Langt mer moden i knotten med barn nr 2, og enklere å stå opp tidlig om morgenen. 

Anonymkode: 4796d...112

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Har 2 venninner som fikk barn etter 40. Begge var kjempeglad for å bli gravid, men angrer nå når barna er blitt noen år. En ble gravid ved «uhell» og hadde allerede store barn og hun andre fant ikke kjærligheten før. 

Forteller de deg at de angret på å få barn? På grunn av alder? 

Hva er begrunnelsen for denne siste personen? 

Høres uvanlig ut. 

Anonymkode: 7b0c9...525

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Angrer ikke. Rakk å få utdannelse, grei jobb, fint hus og gift med verdens beste mann. Vi fikk reist litt rundt i verden i tillegg. Så følte at tidspunktet var greit da. Rakk bare 2, men det var uansett kun 2 mannen ville ha 😆

Anonymkode: 0a2c7...ec1

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Forteller de deg at de angret på å få barn? På grunn av alder? 

Hva er begrunnelsen for denne siste personen? 

Høres uvanlig ut. 

Anonymkode: 7b0c9...525

Vi er nære venninner så vi deler det meste av gleder og bekymringer. Nå som vi nærmer oss 50 og de er de eneste i venneflokken med småbarn føler de seg «på feil plass».  For all del - de elsker sine barn såklart. Når de er 55 og vi andre begynner å vente på barnebarn så er de midt i tenåringskaoset - som hun ene sier; tenkte ikke så langt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg fikk barn når jeg var 39 år. Aldri angret, en av de beste tingene som jeg har gjort i mitt liv. Jeg ønsket ikke barn før jeg ble 36, da startet vi med prosessen.

Anonymkode: ecb9a...c1e

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ei venninne som fikk barn ved assistert befruktning da hun var over 40. 

Et gjennomtenkt valg, og et etterlengtet og ønsket barn. Hun er jo klar over at hun er eldre enn gjennomsnittet, men hva så. Hun har masse å tilby barnet sitt, og alder (høy eller lav) har ingenting å si på dine evner til å gi omsorg. 

Anonymkode: 92698...fc5

• Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vi er nære venninner så vi deler det meste av gleder og bekymringer. Nå som vi nærmer oss 50 og de er de eneste i venneflokken med småbarn føler de seg «på feil plass».  For all del - de elsker sine barn såklart. Når de er 55 og vi andre begynner å vente på barnebarn så er de midt i tenåringskaoset - som hun ene sier; tenkte ikke så langt.

Er vel ikke veldig vanlig å bli besteforeldre som 55åringer?😅

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var både ung og gammel-23 og 37. Fordeler og ulemper ved begge. Angrer ikke på noe. 

Anonymkode: 49377...3a3

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...