AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #1 Skrevet 1. april 2022 Kjæresten min har en kronisk sykdom som dessverre tar en del tid for å holde den i sjakk. Men med riktig medisin og oppfølging har den gode prognoser. Han har villet at jeg skal bli med på den neste timen han har fått hos det regionale sykehuset(han pleier å gå på lokalsykehuset men får innkalling til det regionale sykehuset annen hvert år) Nå viser det seg at legen han har fått time hos er min ekskjæreste.. Han vet at jeg har en eks som jobber på det sykehuset men ikke at det er han. Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre, bli med eller ikke? Jeg endte ting litt stygt mellom oss(ikke utroskap, men jeg flyttet til en annen by uten å gi beskjed blant annet) og jeg vet at han slet veldig pga det. Til mitt forsvar var jeg ung og dum selv om det ikke var rett av meg. Jeg er eldre i dag og mye mer moden for å være i fast forhold. Hva er best? Møte opp og være profesjonell? Kjæresten min har ytret ønske om at jeg skal være med og at det er viktig for han at jeg blir litt kjent med sykdommen. Anonymkode: d79c3...987
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #2 Skrevet 1. april 2022 Jeg hadde fortalt kjæresten min at det er min eks han skal til. Og så tatt det derfra:-) Anonymkode: 3163a...c92 19 1
Juniper Skrevet 1. april 2022 #3 Skrevet 1. april 2022 Si at siden dette er eksen din og at det endte litt dumt og var dårlig håndtert fra din side, så ønsker du ikke å værecmed da det vil flytte fokuset til legen over på helt andre ting. 11 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #4 Skrevet 1. april 2022 Enig med AB over her, du sier i fra til kjæresten at det er eksen din som er legen. Jeg tror nok at legen også har blitt mer moden og voksen osv osv, han har sikkert kommet over det nå. Og han er helt sikkert proff. Tror ikke du trenger å være engstelig for lege-eksen din sin skyld. Anonymkode: 6e078...70a 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #5 Skrevet 1. april 2022 Er du moden som du sier forteller du sannheten Anonymkode: 0d011...07c 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #6 Skrevet 1. april 2022 Legen har ikke lov å si at han er eksen din. Anonymkode: 81d77...4a2 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #7 Skrevet 1. april 2022 Bli med men sitt i bilen og ikke bli med inn på venterommet og sykehuset. Da slipper legen å se deg og legen vet jo ikke at han mannen er sammen med deg så lenge du ikke er der. Uansett ikke vanlig at voksne har med seg andre inn til legen Anonymkode: 694c3...b3e 5
Gundaen Skrevet 1. april 2022 #8 Skrevet 1. april 2022 Hvis mannen din ønsker at du skal være med, så gir han veldig tydelig signal om at han ønsker og trenger din støtte. Jeg synes derfor forslagene om at du ikke skal være med, eller å vente i bilen er tullete. Det er nå du skal være der for kjæresten din! 1. Bli med og ikke si noe til mannen din. Selv om legen ikke kan si at du er eksen, så vil det vel være naturlig at han hever et øyebryn eller hilser på en måte sånn at mannen din skjønner at dere har hatt et slags bekjentskap. Leger er også mennesker. 2. Bli med, fortell mannen din at denne legen er eksen din. 3. Send en "varskumelding" til din eks der du informerer om at du kommer til å være med din mann som pasient hos han, og at du ikke ønsker han skal bli tatt på senga når han ser deg. At du beklager måten det ble da du flytta til ny by, men at du blir nødt til å se han i "embets medfør" fordi du ønsker å støtte mannen din. Det er flere muligheter her, men har du egentlig noe å skjule for mannen din? Fortell det som det er. Han skal ha medisinsk behandling av en fagperson, that's it. Men for all del, bli med han! 7 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #9 Skrevet 1. april 2022 Si det til kjæresten din - og be om å få en annen lege. Anonymkode: a9f3b...195 2
Gjest Chroma Skrevet 1. april 2022 #10 Skrevet 1. april 2022 Gundaen skrev (31 minutter siden): Hvis mannen din ønsker at du skal være med, så gir han veldig tydelig signal om at han ønsker og trenger din støtte. Jeg synes derfor forslagene om at du ikke skal være med, eller å vente i bilen er tullete. Det er nå du skal være der for kjæresten din! 1. Bli med og ikke si noe til mannen din. Selv om legen ikke kan si at du er eksen, så vil det vel være naturlig at han hever et øyebryn eller hilser på en måte sånn at mannen din skjønner at dere har hatt et slags bekjentskap. Leger er også mennesker. 2. Bli med, fortell mannen din at denne legen er eksen din. 3. Send en "varskumelding" til din eks der du informerer om at du kommer til å være med din mann som pasient hos han, og at du ikke ønsker han skal bli tatt på senga når han ser deg. At du beklager måten det ble da du flytta til ny by, men at du blir nødt til å se han i "embets medfør" fordi du ønsker å støtte mannen din. Det er flere muligheter her, men har du egentlig noe å skjule for mannen din? Fortell det som det er. Han skal ha medisinsk behandling av en fagperson, that's it. Men for all del, bli med han! Synes forslag 2 og 3 her var veldig fornuftige.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #11 Skrevet 1. april 2022 Jeg ville nok fått han til å bytte lege for hans beste. Hva om eksen er hevngjerrig liksom? Kanskje en paranoid ting å tenke sånn, men tror ikke jeg ville vært helt trygg på den situasjonen. Anonymkode: c3d30...8c8 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #12 Skrevet 1. april 2022 Jeg synes det er veldig rart at du spør her og ikke har informert kjæresten allerede og ikke ser på det som selvfølgelig å gjøre. Synes folk overtenker for mye, ikke rart det fort blir mye unødig tull og drama i forhold om man ikke har en naturlig åpenhet med hverandre om slike, etter min mening, selvfølgelige ting. Dere er voksne mennesker.. Anonymkode: 015ad...8ae 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #13 Skrevet 1. april 2022 Hvis jeg var deg hadde jeg bare sagt det rett ut med en gang jeg hørte navnet. Og hvis jeg var kjæresten din hadde jeg bedt om å få en annen lege. Null problem. Anonymkode: 0f3fc...20a 4
Natta1980 Skrevet 1. april 2022 #14 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bli med men sitt i bilen og ikke bli med inn på venterommet og sykehuset. Da slipper legen å se deg og legen vet jo ikke at han mannen er sammen med deg så lenge du ikke er der. Uansett ikke vanlig at voksne har med seg andre inn til legen Anonymkode: 694c3...b3e enig. det høres merkelig ut.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #15 Skrevet 1. april 2022 Jeg ville sagt til kjæresten at den legen er eksen din, og at avslutningen på forholdet ikke var den beste. Da vil kjæresten din forhåpentligvis foreslå bytte av lege eller at du venter utenfor. Det er bare dårlig gjort om du blir med inn og overrumpler legen slik. Kanskje han blir så distrahert at han ikke gjør jobben ordentlig fordi han tenker sånn på hvordan han skal oppføre seg.… Det kan også hende at eksen takler det fint, men man vet aldri. Jeg ville ikke tatt den sjansen. Anonymkode: e2861...ccb 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #16 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): .... Jeg endte ting litt stygt mellom oss(ikke utroskap, men jeg flyttet til en annen by uten å gi beskjed blant annet) og jeg vet at han slet veldig pga det. Anonymkode: d79c3...987 Oi da. Har du sagt unnskyld? Anonymkode: 74a38...678
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #17 Skrevet 2. april 2022 Tror neppe han har lyst å bli behandlet av din eks, bare fortell han så bytter han nok lege selv. Anonymkode: 730ed...3de 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #18 Skrevet 2. april 2022 Hva om eksen hans hadde vært lege og du hadde gått inn til behandling hos henne? Tror ikke du hadde hatt så lyst med å gå inn til eksen med dine sykdommer. Ja jeg forstår kronisk sykdom er noe som er der man får ikke gjort så mye med: sykdom er sykdom men det kan være at eksen ser på det på en annen måte ….. jasså dere kommer til behandling hos meg, eller at du fant deg en med sykdommer…. Anonymkode: 730ed...3de 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #19 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva om eksen hans hadde vært lege og du hadde gått inn til behandling hos henne? Tror ikke du hadde hatt så lyst med å gå inn til eksen med dine sykdommer. Ja jeg forstår kronisk sykdom er noe som er der man får ikke gjort så mye med: sykdom er sykdom men det kan være at eksen ser på det på en annen måte ….. jasså dere kommer til behandling hos meg, eller at du fant deg en med sykdommer…. Anonymkode: 730ed...3de Det har ingenting å si så lenge ikke legen vet at personen er kjæresten til eksen Anonymkode: 694c3...b3e
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #20 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det har ingenting å si så lenge ikke legen vet at personen er kjæresten til eksen Anonymkode: 694c3...b3e Tror du ikke legen kan gå inn å bare sjekke hvem han er gift med eller hvem han sitt pårørende er ??? Anonymkode: 730ed...3de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå