Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sånn tykk for vindtett, eller hva bruker dere til nyfødt eller liten baby i vognen ute nå?

Anonymkode: e704b...394

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vinterpose som jeg har åpen, men ligger tett rundt, ulllue og ulldress med et ullpledd over. Så er det enkelt å justere med/uten pledd m, eller lukke posen eller ha den mer åpen.

Anonymkode: 0d01b...cb4

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er jo iskaldt om dagen. 4-5 grader og kald vind. Og hun er 2, hadde helt klart brukt det til nyfødt. 

Anonymkode: 05ae1...38d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har easy grow nord posen og den er så sinnsykt varm at jeg har byttet til sommerinnlegget for at hun ikke skal svette 🥵

Anonymkode: 44703...ecf

AnonymBruker
Skrevet

Er jo dritkaldt om dagen, så jeg bruker saueskinnspose med ullpledd til lille på 3 mnd

Anonymkode: e61c5...bb0

AnonymBruker
Skrevet

Nei..

Har et sånt lammeskinn-underlag til vogn nederst i vogna og så har jeg en vanlig baby-dundyne ("helårs") + zipper jo igjen den bagdel-greia. Tar også på baby en tynn ulldress utenpå klærne + votter, lue og ullsokker. Han hater alle ull-luene sine så bruker en tynn i bomull.

Baby er 5 uker og noen dager. Har brukt dette siden fødsel. Triller ikke lange turer da.. vært ute 1+ time bare et par ganger men det var tidligere i mars da det var varmere.  

Han har ikke virket for kald men jeg er ikke ekspert og synes generelt det er vanskelig å vite hvor mye de skal ha på seg (førstegangs, lite baby-erfaring). Tenker baby sier ifra om han fryser heller enn hvis han er for varm.. og det er jo lunt nedi vogna.. 

Anonymkode: 1041a...27e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Vinterpose som jeg har åpen, men ligger tett rundt, ulllue og ulldress med et ullpledd over. Så er det enkelt å justere med/uten pledd m, eller lukke posen eller ha den mer åpen.

Anonymkode: 0d01b...cb4

Til nyfødt?! Prøver du å koke ungen?

Anonymkode: ed7b9...8e5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lammeskinnspose, men om jeg lukker den eller ikke avhenger av været og hva ungen har på seg. Men han er ett år da.. 

Anonymkode: ace71...372

AnonymBruker
Skrevet

Har kjørt bomullsbody og strømpebukse med ullgenser, joggebukse, ullsokker, fleece-smekke og ull-lue oppi vinterposen frem til i dag, men nå koker han nedi der. Fra i morgen går vi over til ullpledd og dyne med vindtrekket på. Han er 2 mnd gammel.

Anonymkode: 498c4...96a

Gjest Hottentått
Skrevet

Bruker easygrow vårpose. Altfor varmt med dun nå 🥵

Skrevet (endret)

Jeg er i permisjon og bruker vinterposen til morgenduppen, men resten av dagen bruker jeg vårpose. Har da ulldress og ullteppe inne i posen. Når det blir 4-5 grader blir han gjennomsvett i vinterposen.

Endret av Wilma89
AnonymBruker
Skrevet

Altfor varmt i Oslo området om dagen? Det var -7 grader da jeg var ute med hunden tidlig i morges!

Dersom man går ut tidlig om morgenen med barnet, er det jo iskaldt. Men så stiger temperaturen til noen plussgrader ut på dagen, da. En vanskelig årstid å kle seg og pakke inn barnet riktig på. Dersom du bare er ute litt utpå dagen på dagtid etter at solen har stått på en stund og det er plussgrader, trenger du kanskje ikke bruke dunpose nå. 

Anonymkode: 80184...8a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ikke vognpose i vogn nå (bare hvis det er veldig kaldt). Bruker heller ikke ullklær. Ungen har vært god og varm allikevel😅 

Anonymkode: 8e136...ee4

Skrevet

Bruker dunpose, men så kler jeg ikke ungen i ull. 
Bortsett fra en tynn lue i ull på hodet.

AnonymBruker
Skrevet

Bruker Voksi vinterpose, stort sett ligger ungen kun i bomullsbody og -bukse og med tynn ullue. Noen ganger en tynn ulldress. Er jo iskaldt her nå, særlig vinden. Babyen er 10 mnd. 

Anonymkode: 67e40...5ee

AnonymBruker
Skrevet

Har voksi urban. Baby oppi med kun bomullstøy og uten lue. Har med lue så jeg kan ta på dersom jeg må løfte opp feks, men ellers ligge hun trangt og godt oppi bagen, og er mer enn varm nok. Får jo ikke noe trekk når de ligger i dypbag heller :) 

Anonymkode: 7e692...aad

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har voksi urban. Baby oppi med kun bomullstøy og uten lue. Har med lue så jeg kan ta på dersom jeg må løfte opp feks, men ellers ligge hun trangt og godt oppi bagen, og er mer enn varm nok. Får jo ikke noe trekk når de ligger i dypbag heller :) 

Anonymkode: 7e692...aad

Ville aldri latt barnet være uten lue. Helsesøster sa til meg alltid lue ute på barn under ett år. Det er ikke varmt nok i pose uten lue (har samme posen). 

Anonymkode: 1af9d...250

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ville aldri latt barnet være uten lue. Helsesøster sa til meg alltid lue ute på barn under ett år. Det er ikke varmt nok i pose uten lue (har samme posen). 

Mens mine nesten aldri brukte lue, varmt nok nede i vogna. Med lue bare kokte de. Merker fort om de trenger lue 

Anonymkode: 90080...6f2

AnonymBruker
Skrevet

I dag hadde min korthåret vognskinn fra nøstebarn i bunn, og helårs dundyne fra senga over seg + vindtrekk som hører til vogna. På seg var det ullstilongs og ullsokker, bomullsbody og vanlig genser. Tynn lue. Akkurat passe varm. 

Anonymkode: 74e27...362

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Mens mine nesten aldri brukte lue, varmt nok nede i vogna. Med lue bare kokte de. Merker fort om de trenger lue 

Anonymkode: 90080...6f2

Det er pga ørene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...