AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #1 Skrevet 1. april 2022 Hei! Jeg har veldig mange plager i svangerskapet og ble derfor tøyd fra 1 til 2 cm hos jordmor for noen dager siden når jeg var 38 uker. Begynte umiddelbart å blø og fikk ganske sterke mensensmerter hele dagen og natten. Samt masse kynnere. Så gikk slimproppen dagen etter og jeg følte virkelig på meg at ting var på vei til å utvikle seg til fødsel! Men så ble mensensmertene litt mildere utover dagen - og fikk færre kynnere. Nå har nesten alle symptomene gitt seg. Har enda mensensmerter men det er mer konstante smerter som varer lenge om gangen, fremfor smerter som kommer og går slik som rier gjør (tror jeg, er førstegangs så vet jo egentlig ikke). Er det noen som har erfaringer med dette? Er det fortsatt en sjans for at fødsel starter snart eller må jeg slå meg til ro med at tøyingen ikke hjalp så mye likevell og jeg må vente i noen uker til? Anonymkode: 0c294...129
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #2 Skrevet 1. april 2022 Vet ikke om det er det samme, men jeg ble strippet på sykehuset. Slimproppen gikk samme kveld, gikk så i over to døgn med vonde maserier som ikke hadde noen som helst effekt før vannet endelig gikk og fødselen kom igang på ordentlig. Da var jeg allerede over termin. Ville ikke fått opp håpet alt for mye - med mindre kroppen er klar for fødsel, så er det til mer plage enn nytte. Anonymkode: 239da...aae 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #3 Skrevet 3. april 2022 Det har satt i gang begge mine fødsler Anonymkode: 55c32...b97
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #4 Skrevet 3. april 2022 En overlege på sykehuset tøyde meg på en vektkontroll dagen etter termin som var på en torsdag. Riene begynte samme kveld og jeg ble innlagt den natten. Vet ikke om det hadde noe med det å gjøre men jeg fødte ikke før lørdagkveld. Riene var ikke veldig effektive. Det at du har modningsrier og at slimproppen har gått kan være en indikasjon på at fødsel er nærstående, men det kan også vare i flere uker, så det indikerer egentlig ikke noe konkret dessverre. Anonymkode: 959db...727
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #5 Skrevet 3. april 2022 Ble tøyd tre ganger før fødselen startet dagen etter gang nr 3😅 Anonymkode: caac3...914
Arkana Skrevet 4. april 2022 #6 Skrevet 4. april 2022 Det har hatt null effekt for min del. Jeg ble tøyd/strippet av jordmor med førstemann, merket ingenting i etterkant. Fødte en uke etter, så ingen sammenheng med strippingen. Så ble jeg det igjen med nr 2 fordi de skulle sette i gang dagen etter og hun håpet at det ville få start på fødselen av seg selv. Jeg fikk masse vonde maserier i et par timer etter strippingen, men så stoppet alt opp og ingenting skjedde så dagen etter ble jeg satt i gang likevel. Selv om strippingen ikke hadde noen effekt hos deg så kommer du jo til å føde til slutt, men nå som det har gått noen dager vil ikke det være fordi jordmor tøyde så den effekten kan du nok ikke håpe på. Nå er det ikke lenge igjen uansett så hold ut, snart har du babyen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå