AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #1 Skrevet 1. april 2022 Hei dere Jeg kjøpte nylig denne kombinert tørketrommel og vaskemaskin: https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vask-og-tork/kombinert-vaskemaskin-og-torketrommel/hisense-vaskemaskintorketrommel-wdqy8014evjm/299738 Jeg er i gang med å studere bruksanvisning og har kjørt noen vasker med sliter med å justere tidsbruken. De fleste vaskeprogrammene er på 2-3 timer og det syns jeg er for lenge. Jeg kan ikke se at det står noe i bruksanvisningen om å redusere vasketiden. Kan noen av dere som kjenner maskinen forklare meg? Jeg har nå kjørt to vasker; på 60c og 40c og begge programmene varer min. 2 timer.. Syns det er litt lenge å la maskina gå, både med tanke på miljø. tøy og tiden jeg skal bruke på å være hjemme mens det hele pågår..Noen som vet? Anonymkode: efccd...9d6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #2 Skrevet 1. april 2022 Spinn på hjulet til en vask du vil ta og trykk inn options knappen Anonymkode: 03c16...4c9
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #3 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Spinn på hjulet til en vask du vil ta og trykk inn options knappen Anonymkode: 03c16...4c9 Alle vaskene ser ut til å vare min. 2 timer, derav spørsmålet mitt. Ellers takk for svar. Anonymkode: efccd...9d6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #4 Skrevet 1. april 2022 De færreste nye maskiner bruker mindre enn to timer Anonymkode: 4fce3...068
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #5 Skrevet 1. april 2022 Den stiller vel automatisk inn tiden ut i fra hvor mye klær det er i? Starter på max tid på programmet og regulerer tiden etterhvert? Anonymkode: 1f567...bc1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #6 Skrevet 1. april 2022 Legg ut et bilde av oversikten over vaskeprogrammene da? Jeg finner bare bruksanvisningen på engelsk men det er ingen forklaring på vaskeprogrammene. Har du det i din? Anonymkode: 84271...78f
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #7 Skrevet 1. april 2022 https://no.hisense.com/vask-og-tork/alle-vask-og-tork/wdqy8014evjm/ I følge denne har du et program som tar en time, femten min vasking og resten tørking, men hvor rent det blir er en annen sak da. Anonymkode: 84271...78f
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #8 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): De færreste nye maskiner bruker mindre enn to timer Anonymkode: 4fce3...068 Hmm, er du sikker? Er ikke det litt lite effektivt ift strømforbruk og slitasje på klær osv? Mulig du har rett altså, jeg bare kan ikke så mye vaskemaskiner Anonymkode: efccd...9d6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #9 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Den stiller vel automatisk inn tiden ut i fra hvor mye klær det er i? Starter på max tid på programmet og regulerer tiden etterhvert? Anonymkode: 1f567...bc1 Jeg satt på en ny maskin i kveld og vasketiden justerte seg ikke fra start til slutt. Den virket ganske "fastsatt" på forhånd. Anonymkode: efccd...9d6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #10 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): https://no.hisense.com/vask-og-tork/alle-vask-og-tork/wdqy8014evjm/ I følge denne har du et program som tar en time, femten min vasking og resten tørking, men hvor rent det blir er en annen sak da. Anonymkode: 84271...78f Takk - jeg ser at jeg har et 15min vaskeprogram men som du sier; det blir jo ikke rent av det. Jeg trenger et vaskeprogram mellom 15 og 2,5 timer et sted 😅 Uansett, takk for at du tok deg tid til å sjekke Anonymkode: efccd...9d6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #11 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hmm, er du sikker? Er ikke det litt lite effektivt ift strømforbruk og slitasje på klær osv? Mulig du har rett altså, jeg bare kan ikke så mye vaskemaskiner Anonymkode: efccd...9d6 Kjøpte ny vaskemaskin denne uka, og har lest en del specs på maskiner, ja. Endte med en som vasker på ca 2 timer på normalprogram ved full maskin, noe mindre om man ikke fyller opp maskinen. Øko-programmene tar ca 4 timer (!!) Og tulleprogrammet for egentlig rene klær tar 14 minutter, slik som din. Det ser ut til at programmene som bruker lite strøm tar tid, og etter hva jeg forstod er det miljøkravene som gjør at programmene blir lengre. Ute i verden er jo vannforbruk et problem, og maskinene bruker knappest vann lenger. Dermed bruker de lengre tid på å få tøyet rent. Anonymkode: 4fce3...068 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #12 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Kjøpte ny vaskemaskin denne uka, og har lest en del specs på maskiner, ja. Endte med en som vasker på ca 2 timer på normalprogram ved full maskin, noe mindre om man ikke fyller opp maskinen. Øko-programmene tar ca 4 timer (!!) Og tulleprogrammet for egentlig rene klær tar 14 minutter, slik som din. Det ser ut til at programmene som bruker lite strøm tar tid, og etter hva jeg forstod er det miljøkravene som gjør at programmene blir lengre. Ute i verden er jo vannforbruk et problem, og maskinene bruker knappest vann lenger. Dermed bruker de lengre tid på å få tøyet rent. Anonymkode: 4fce3...068 Takk for orienteringen. Det kan hende du har rett ift miljøkrav og slikt. Jeg har også et eco-program, men ble litt satt ut av at det skal gå i 4 timer. Ellers prøver jeg å ikke vaske for ofte, men å heller fylle opp maskinen, så da blir det sikkert full tid ut av det. Så rart at det skal være slik, det virker jo litt bakvendt. På min gamle vaskemaskin (fra 2017) så vasket jeg 60c i 1t og 15 min på det minste. Høres jo helt merkelig ut at jeg nå må vaske 60c-vask i flere timer og at det skal være mer miljøvennlig.. Igjen takk for svaret - det klargjorde 🙏 Anonymkode: efccd...9d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå